Waar gaat het naar toe.

janblues

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 okt 2006
Berichten
2.632
Waarderingsscore
294
Punten
83
Leeftijd
72
Locatie
Baflo
Mensen met een goed inkomen gaan al naar de voedselbank.
Dat kan toch niet de bedoeling zijn.
Alles wordt gedeclareerd bij de consument.
 
Zo'n heil is die voedselbank ook niet. Vaak zijn de producten over datum.. ;)
 
Meestal betreft het producten die veel langer houdbaar zijn dan de.datum die erop staat.
Kijk zelf maar eens in je voorraadkast en koelkast naar sauzen frisdranken die zwaar over tijd zijn en je nog steeds gebruikt. Bv spaghetti macaronie , meel , bbq sauzen. Frisdrank bier etc.
Vond laatst een tray hertog jan in de garage die ruim een half jaar over tijd was en smaakte nog prima.

Met vers voedsel vlees en groenten moet je oppassen maar bv groenten in blik of glas. Geen enkel probleem.


Maar jan heeft gelijk er gaan veel asoos naar de voedselbank waarvoor dat niet bedoeld is. Een doorn in het oog van die organisatie
 
Laatst bewerkt:
Mijn opa nam altijd dozen vol blikken mee op vakantie, hij was al 10 jaar overleden en toen aten we er nog van. vroeger stond er ook geen datum op.
zolang een blik niet bol staat is er volgens mij niets mis mee.
 
Mijn buurman gaat ook naar de voedselbank al langer. Maar hij heeft toch over het algemeen wel producten die nog enkele dagen binnen de datum zijn. Inderdaad als het op datum is of net over datum, zijn het veelal producten die vaak langer houdbaar zijn.

Maar dat is eigenlijk niet de strekking van het verhaal. Het probleem is dat steeds meer mensen naar de voedselbank gaan.
Of daar veel aso's naar toe gaan die er geen recht op hebben betwijfel ik, aangezien je het inkomen moet aantonen.

Ik denk eerder dat Jan bedoeld dat zelfs mensen met een goed inkomen te weinig over houden.
En dat daar zit wel enige logica achter. Nu heb ik een WAO uitkering en kon net rond komen, soms hield ik 20 euro over per maand.
Nu met de gestegen prijzen van alleen benzine en boodschappen kom ik al snel 50 euro te kort. We tanken nog maar 1x per 2 maanden dus de auto staat veelal stil.
Alle boodschappen zijn gemiddeld 50 a 75 cent duurder geworden. Als je van een 80 euro per week rond moet komen wordt dat erg moeilijk als je alleen al nu voor je dagelijkse boodschappen snel 15 euro kwijt bent. En dan moet je nog dingen zoals wc papier, poetsmiddelen en zo. En dan gaat het hard achteruit.

Als je dan al een wat beter inkomen hebt maar je energiecontract is afgelopen zit je al heel snel aan betaling van het dubbele van voorheen. Mensen die eerst een voorschot van 230 euro betaalden en dan eind van het jaar een leuk berdrag terug kregen (zoals wij ook), zitten nu met een voorschot van rond 450 euro of meer, zonder enig zicht op teruggave eind van het jaar.
Wij zijn al bijzonder blij dat ons contract nog tot eind van het jaar loopt. Maar we houden ons hart vast.

Er zullen zeker mensen tussen zitten waarbij het niet de bedoeling is dat ze van de voedselbank krijgen. Maar het grote probleem is dus dat alle kosten stijgen, en alles bij de consument wordt neergelegd en die kan het onderhand ook niet meer betalen. En niet alleen de lagere inkomens dus.
 
Kip is inmiddels voor 275gram bijna 5 euro :@
 
BT jij verwoord precies wat ik bedoel.
Mijn hypotheek had ik variabel maar net een paar maanden geleden aan gepast.
De rente gaat nu ook stijgen en mijn energie rekening loopt nog 3 jaar. Ik ben blij dat ik dat gedaan heb toen.
 
Ach hier voelen we het ook sinds ik volledig afgekeurd ben, hier en daar onze uitgaven aangepast zodat we kunnen blijven wonen waar we al ruim 30 jaar wonen.

Ik stoor mezelf alleen flink aan de berichten zoals van Shell en de AH bijvoorbeeld, die maken door dat alles duurder is geworden miljarden meer winst!!!

Ik vindt dat ze dit ook gedeeltelijk een beetje als voordeel terug kunnen geven aan hun vaste klanten.
 
Het zijn de aandeelhouders freggel.
Daar stroomt nu geld als water binnen.
 
De crytomunten houders hebben in elk geval geen baat bij de huidige situatie :)
 
De supers geven ook veel voordeel. Bv regelmatig 2=1.
Wij hebben 3 supers waar wij shoppen. AH, PLUS en DEKA.
wij doorzoeken deze drie op wat we nodig hebben. Is een artikel in de aambieding dan slaan we ruim in.

Onze hofleverancier is PLUS die bezorgd onze standaard boodschappen die overal hetzelfde kosten en aanbiedingen iedere vrijdag . Bij AH en DEKA de Aanbiedingen.

By the way lang leven kip hier in het Oosten 11€ de kilo
 
Plus standaard ptijzen. Gelden vermoedelijk landelijk

Een gegrilde hele kip 1200gram 9.95
Ongegrild 1400gr 9.95€
Boerentrots kipfilet 380gr 5.99€
Standaard kip filet 800gr 6€71
Kippenpoten 1140gr 4€50

Wij kopen boerentrots kipfilet als deze in de aanbieding is voor 9.98€ en gaat er een voorraad in de vriezer meestal lang genoeg tot de volgende aanbieding.

En we kopen de hele gegrilde kip als die in de aanbieding komt voor 7.95 knippen die in 2-en en de helft gaat de vriezer in. Dat kan want moet nog nagegaard worden in oven.

Onze ervaring is dat deboerentrots kipfilet van de PLUS niet volgespoten is met water en keurig bruint bij het bakken , dit in tegenstelling van de AH beterleven. Die krijg ik niet bruin gebakken.
 
ja moeten ze meer cultuursnuivers hierna toe halen....alles wordt duurder, eerst kreeg corona de schuld nu weer puton....
 
Daar heb je een punt the matrix.
Het vlees is van goede kwaliteit bij de plus.
Wij hebben hier in het dorp coop en wordt straks ook een plus.
 
Hier kost een Haantje, heel of in 2 geknipt €8,-.
En als je zegt wanneer je deze wil komen halen dan kun je hem ook warm meenemen, ff hard fietsen, en friet voorbakken, en dan gooi je alles warm op het bord.

En die ga ik as zondag weer halen, met een pot appelcompote.

Wat een kilo kip kost daar heb ik nog niet op gelet, want ik koop altijd kipfilet wat in de aanbieding is, en doe wat ik niet nodig heb in de diepvries.

Ik doe dat met meer vlees en groentes, kijken wat er in de aanbieding is, bijvoorbeeld gehakt, ik maak er meerdere porties gehaktballetjes van voor in de soep, ik kook ze voor, de rest maak ik voor 1 dag gehaktballen, en het laatste dat doe ik in de diepvries voor spaghetti.
 
Idd vlees van plus is van hoge kwaliteit.
Vooral , ribeye ossehaas en entrecote die vacuum gesealed zijn. Kost een beetje maar regelmatig in de aanbieding.
EEN HELE RITS IN DE VRIEZER.

JAMMIE
 
De crytomunten houders hebben in elk geval geen baat bij de huidige situatie :)
Ik ben blij dat ik die vorig jaar goed heb verkocht :biggrin2:
Misschien is het nu weer de tijd om in te stappen.
 
Ik koop altijd kippenbouten in AH, ze zijn al gemarineerd, lekker makkelijk, gewoon in de oven.
1 kilo zit er in en kost 3,99; maar vorige week was het in de Bonus en kostte ze 2,99.
 
BTW, @Black Tiger
Wat is dat kleine groene rondje rechts onder bij mijn avatar?
Groetjes,
Bones
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan