Waar is Hotbird in Ronalds laatste image?

F

fireblade

Ik draai nu het nieuwe Ronald Image van 03-12-2003 maar krijg alleen de astra zenders te zien. Hoe activeer ik nu de Hotbird?
Ik heb een nieuwe key-update gedaan maar verbeterd niks.
Wat doe ik hier nu verkeerd?
Alvast bedankt.
 
volgens mij hebben settings en img niet veel met elkaar te maken
wel wat je zelf instelt en er in zet
dus zal je daar ff duidelijk over moeten zijn
welke settings en welke schotelopstelling
en heb je de diseq wel gedaan enz enz



en een key update?? en hotbird
is hetzelfde als dat je zegt
"ik heb een boterham met pindakaas gegeten nu valt mijn singaal weg":biggrin::biggrin:
die hebben dus nx met elkaar te maken
 
Na het nieuwe image flashen heb ik de joskes zenderlijsten van astra en hotbird erin gezet en de laatste JFK softkey van vandaag. Oeps ik zie net dat dit nieuwe Image dat ik moet aangeven dat ik 2 kan aansturen.
Dan zal ik de Astra en de Hotbird eerst eens autimatisch laten scannen en dan de zenderlijsten er opnieuw inzetten. Tja van fouten leert men..... Wel heb ik heel vaak een reset in dit laatste Ronald Image. Ik heb gehoord dat die van NedKelly ook heel goed moet zijn. tnx voor je afvies
 
sorry voor de fans maar ronald sucks
ik loop ook vast ermee
maar ja er is niet voor nx een topic langer als een rol pleepapier aan gewijd
ben nu met ned kelly bezig toppie
ali babba loopt in ieder geval als een speer
jirkas(sfteam) ook toppie hier
 
tot nu toe loopt ronald hier als de beste.
Ook zeeeeeeeeeeeeeer stabiel.
Alleen nu met de 107 heb ik een probleem met mijn originele cryptoworks kaartje in de kaartlezer (zwart).
De oude 106 geeft na instalatie van deze camd versie wel beeld.
Vreemd maar toch.
Verder werkt als een speer (10x Toppie)

gr cb1
 
Ik heb nu wel eerst laten scannen en daarna de zenderlijst erin gezet en nu werkt alles wel. Maar nog steeds last bij enkele zenders van plotselinge reboot van Dreambox.
 
Mijn ervaring is dat de NedKelly en de SF-Team (althans bij mij hier) het snelst en stabielst draaien.

De Ronaldd images draaien hier niet stabiel genoeg en zorgen bij verkeerde acties toch nog soms voor het plots spontaan uitschakelen van de ontvanger of eerst hangen en dan spontaan uitschakelen na een paar seconden.
Daar heb ik bij de SF-Team totaal geen problemen mee en bij de NedKelly heb ik het 1x gehad.

De Baba heb ik nog niet getest en voor mijn gehobby met de Dreamflash stond er een Traveller image op en die was ook heel erg stabiel, alleen wat trager met zappen en ook wat ouder want de nieuwste versie is iets van juni of juli.
 
Als ik de Disqe in het begin na het flashen doe werken de Hotbird zenders wel, maar zo gauw ik Joskes Laatste zenderlijst erin zet blijven alle Hotbird zenders zwart. Ik zal straks naar vorig Image van Ronld gaan, anders het NedKelly eens proberen. tnx 4 all.
 
in het prog dreamupdate zitten twee opties
astra hotbird en
hotbird astra
is dat je oplossing mischien

zenders en hotbird enzo heeft nx met een img te maken
maar met wat jij zelf dus doet
en je doet iets fout dus!!!!
mischien die boterham met pindakaas niet eten:p:p:p
hou je de hotbird kanalen ook:biggrin::biggrin::biggrin:
 
Ik zit vast met het instellen van Astra en Hotbird.
Ik heb bij Ronald Image - Instellingen - Services Zoeken - Satelliet confiruratie - 2 satellieten via Toneburst ingesteld.
Onder 1 Astra (19.2E)
Onder 2 Hotbird 12346 (13.0E)

Of moet het anders?

??? tijdens een tranponderscan vind hij bij de Astra zowel services en transponders, maar bij de Hotbird alleen transponders maar geen services.
 
Toneburst? Ik heb hier 4 sats draaien op 1 diseqc en gewoon de optie 4 satellieten op 1 diseqc genomen.
Staat de optie 2 sats op 1 diseqc er dan niet tussen? Want zoveel werkt er niet meer op toneburst dacht ik.

Ohja, da's waar ook, heb hier ook vaker dat na het opnieuw instellen van de satellieten, delen van de frequentielijst weg zijn, het beste is dus meteen na de wijziging nieuwe frequentielijst uppen en dan rebooten.

Of anders satellietinstellingen vastleggen, rebooten en dan opnieuw frequentielijst erin en -nogmaals- satellietinstellingen wijzigen (als ze weer fout zouden staan), dan moet het goed zijn.

Beetje vaag gebeuren maar gebeurt hier ook vaker.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan