Waar site om SEASON te kopen

M

MG

Waar kan ik een site vinden, waar ik voor een redelijke prijs nog een SEASON1/2 int. kaart kan kopen. (ned/duits/eng)

 
In Nederland zelfs, de beste die er is, weet niet zeker of hij nog season2 verkoopt maar volgens mij wel.

http://www.willem.org en als ze er niet op staan mail je hem gewoon even met die vraag willem@willem.org

 
Mag ik hier vrijelijk een e-mail adres neerzetten , ik heb ander ook wel een adres waar zulke spulletjes te koop zijn atmelletje@gmx.net.

 
Nee, willem verkoopt al een tijdje geen season-kaarten meer. Die zijn in Nederland sowieso lastig te krijgen, m.n. de season-2 (of je betaalt meteen de hoofdprijs).

 
Ik zit er eigenlijk aan te denken om zelf maar zo'n season 2 interface kaart te maken.(ik weet alleen niet of makkelijk is om zo'n printplaatje te etsen), maar het solderen lukt me wel.

 
zelf etsen valt wel mee, ben zelf ook een tijdje hier bang voor geweest maar het valt erg mee.

 
Ets cursus:

Je hebt het volgende nodig,

-printplaatje met een fotogevoelige laag dikte 0,5 mm

-ontwikkelaar

-ets middel

-plastic schaaltje

-zonnebank of speciale uv lamp

1. print op een trasparantje de layout zo donker mogelijk dus de printersetup op grijswaarden.

2. onder de zonnehemel leg je dit transparantje over de fotogevoelige zijde van je printplaatje (beschermtape verwijderen) en plaats hierover een glasplaat (bv uit fotolijstje) werk stofvrij op een stevige ondergrond zodat je geen vals licht krijgt ivm doorbuigen.

3. belicht nu je printplaat, de duur van belichten moet je zelf uittesten, bij mij geeft twee en halve minuut belichten onder en 6 lamps zonnehemel het beste resultaat.

4. Na het belichten de print in de foto ontwikkelaar totdat de niet belichte delen helder glanzen en de belichte delen hier donker tegen afsteken.

5. printje goed spoelen in water

6. printje in etsmidel het etsen gaat sneller als je het ets middel kan verwarmen tot een graad of 50.

7. als alle belichte vlakken zijn weggevreten ruim spoelen in water.

Klaar, alle materialen kun je kopen bij de postorder fa. C****d in Boekelo

 
@Duck,

Bedankt voor de cursus , ik ga is shoppen bij C****d ,

of D****y.

 
als de gewenste dikte niet is te krijgen: dikkere plaat nemen in de fiber uitvoering, deze is vrij simpel te splijten.

 
ik gebruik een oude a4flatbed scanner.

heb het binnenwerk er uit gesloopt,

en er een 220v 250w uv gloeilamp met

een steenen fitting ingebouwd.

werkt perfekt en kost maar fl 17,50

gebruik ongeveer 1 min belichting

suk6 apkay.

 
splijten NA het belichten en het etsen anders loop je

het gevaar kleine barstjes in de foto gevoelige laag

te maken die je dan na het etsen kleine onderbrekingen

geven (en das niet de bedoeling)

gr prutsejo

 
Hallo allemaal

je kan eens op mijn site kijken daar staat een kompleete uitleg met als er op en er aan over de season2 hoe je hem zelf kan maken en ook welke print je moet of kan gebruiken het is namelijk zo dat je de print zelf foto gevoelig moet maken omdat de 0.85 mm print foto gevoelig lastig tekrijgen is ik heb nog 3x kompleet season2 zelfbouw liggen.

email via mijn site.

http://xxxxxxxxxxxxxxx

G.R Pecari

===========

Leuk aangeboden, maar geen illegale links toegestaan in openbare forums! Dit kan ook per email.

[Edited by Black Tiger on 24-03-2001 at 01:04]

 
Met alle respect; Links kunnen nooit illegaal zijn. Dat is een verzinsel van Freek+. Ik onderschrijf het verbod op links naar dergelijk info met het oog op het karakter van dit board uiteraard wel.

 
Klopt Ovidius,

Maar als je met elkaar op deze site hebt afgesproken om niet toe te staan een link te plaatsen naar een site met informatie welke er toe kan lijden dat dit board in problemen komt, plaats die link dan ook niet.

De gemiddelde bezoeker van dit board komt door iets verder te kijken echt wel aan de info die hij hebben wil, lukt dat iet dan is er nog de email mogelijkheid.

 
Hallo Black Tiger sori van de link was het even vergeten geen links te plaatsen

de mensen die de link willen hebben kunnen een e-mail sturen

G.R Pecari

 
Is niet erg, daarvoor zijn wij er ook om op te letten.:)

@Ovidio, een link kan wel illegaal zijn, er zijn al uitspraken van rechters dat het linken naar sites die illegale dingen bevatten ook illegaal is.

Het is in die zin nog niet getest op satellietboards, maar ze konden dit wel waar maken voor warez en dan lijkt het me sterk dat dit voor satelliet niet zou gelden.:)

Anyway, Ik ga dit topic verplaatsen naar het loggen forum, dit is een te lange thread voor in een te koop forum en tevens is het meer een handleiding geworden om zo'n ding zelf te maken dan een aanbod voor nieuwe dingen.

@MG Je mag door deze verplaatsing dus eventueel een nieuw te koop gevraagd berichtje plaatsen in het tekoop forum tenzij je inmiddels al geholpen bent door de vele reacties.

 
hallo

weet iemand soms of het mogelijk is om een season1 om te bouwen naar een season2

herman

 
Hallo Herman9

als je handig bent en even het schema bekijkt dan zie je dat je een exsterne spanning moet aanbrengen dat doe je met een dioden en een 7805 en 2x maal 100nano C'tjes kijk en vergelijk je season1 met de season2 suk6 op mijn site kun je het schema vinden op de pagina season2

wil je de link dan stuur maar een email of klik op profile

G.R Pecari

 
hoi Black Tiger,

ik weet niet of de door jou weggehaalde link meer bevatte dan enkel een bouwbeschrijving voor de season2 (zal wel), als die link verder niets meld mag dit toch wel, want de season (2) is op zich totaal niet illegaal, dus een bouwbeschrijving ervoor ook niet.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan