Waar zit dat gouden randje???

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
774
Punten
113
Leeftijd
60
Tjonge, ik weet niet meer wat het is hoor, maar een tijdje terug een paar nieuwe fietsen gekocht, en dat was al een rib uit mijn lijf... ( Ja Pikkie en Tiger, deze zijn wel aangekomen, want ik ben ze zelf gaan halen. :biggrin: )

Maar nou zit ik een beetje te kijken naar en andere "gouden koe"...

Maar wat is dat met die prijzen van die dingen tegenwoordig???

Kzit hier met een bepaald budget, maar dan rij je gewoon een ouwe bak, waar ik van dacht dat je voor een duizendje of 6 tot 10 toch al iets leuks reed???
Ja een klein ding, maar het moet een gezinsauto zijn, die ook voor mij nog wat voor gemakken zorgt...

Is die kwaliteit nou zo omhoog gegaan, of komt het nou gewoon door alle belastingen en eisen die er tegenwoordig op die dingen zitten?

Geloof trouwens toch nooit dat we mobiel gaan blijven met die almaar stijgende olieprijzen.

Ik ga altijd kijken naar een auto die een ander niet wil.
Ik rij nu al jaren in een rover.
Eerst had ik een 620 diesel en nu een 45 benzine.
Ik koop ze niet bij een Rover garage maar bij iemand die een ander merk heeft.
Die 45 had ik voor 10000 euro had 16000 km op de teller en was 1,5 jaar oud.
Op die manier kan je nog in een redelijk jouge auto rijden.

Vr.gr. Janblues.

@freggel,

Voor jouw budget is best wat te vinden, in de ex-lease hoek.
Vaak wordt er gezegd dat lease auto's afgetrapte bakken zijn, maar da's niet altijd zo.
Veel mensen zijn op de leaseauto net zo zuinig als op die van hun zelf.
Nadeel is dat de km stand vaak vrij hoog is, maar de motoren van tegenwoordig kunnen dat best hebben. Belangrijker is de staat van de ophanging (drempels!).
Voordeel is dat ze goed onderhouden zijn, en niet alleen kleine stukjes hebben gereden.
Voorbeeld: http://exlease.arval.nl/dut/overview.php

Kijk eens naar de Dacia is betaalbaar en dan rij je nieuw voor die prijs.
Ruimte zat voor je gezin.

We hebben het hier wel eens meer over gehad.

Zelf heb ik het niet gedaan maar dat was omdat ik een andere leuk auto had gevonden maar anders was het toch echt een ingevoerde auto geworden.

Suc6.

Ps. wil je meer info hebben dan heb ik nog wat info voor je.

;)
Nr.10

Wat voor info heb je dan?

Maar afijn, morgen gaan we ff met het gezinnetje naar een Citroen Xsara 1.6I Picasso Difference MPV kijken, heb hem zelf al gezien, maar wil er morgen toch eens mee rijden, om eens te voelen wat het is, want de persoon/garagehouder raadt mij daar een Scenic aan, maar ik wil eerst zoals ik al zei eens met die Citroen Xsara 1.6I Picasso Difference MPV rijden.

Ik was eerst van plan om daar naar een Tino te gaan kijken maar die heeft men mij afgeraden, omdat deze schijnbaar nogal veel olie gebruiken, mischien dat er hier iemand ervaring mee heeft?

Ben een beetje laat met mijn antwoord op jullie tips, want t'is een beetje druk wat werken betreft hier.

Hey Freggel, ik ken jou een beetje maar waar ga jij in die auto je benen laten.

Kijk eerst maar even naar een Citro?n

Mooie auto alleen bij een lange zit kan je wat vermoeid eruit komen.

Suc6.

;)
Nr.10

Ik wil eigenlijk niet erop reageren maar loche handel leverd toch geld op lol

Tja het wordt steeds moeilijker om een leuke auto te vinden voor weinig.

Tja ik heb een ouwe bak doet het nog prima en zolang die niet instort blijf ik ermee rijden al moet ik wel zeggen dat het wel steeds moeilijker wordt met een 3liter v6 rijd momenteel 1 op 12 dus valt wel mee.

Maar de wagen die Crazymotha bedoeld zijn echt leuke auto's ik er pas nog naar staan kijken het zijn gewoon Renault's maar dan het oude type van bijvoorbeeld de senic.

Nou mijn Koets is gister door 1 buitje in 10 minuten in een vrij dure poffertjespan omgetovert.
En dat 4 weken voordat de nieuwe binnen is...... een geluk bij een ongeluk zal ik maar zeggen, Alleen deze is van mij en de nieuwe niet

Aha Roberto de ping pong ballen die mijn kennis ook op zijn dak van de auto en nieuwe caravan heeft gekregen.
Wat een schade in die regio.

Je zou maar een dure boliede voor de deur hebben en ziet dat ze bestookt worden met die hagel stenen als pingpong ballen.

Ook hier in het noordoosten zijn ze gevallen met het nodige schade aan caravans/ingezakte feesttent/auto,s/dakvensters/kunststof dakplaten/tuinplanten enzz er is hier ook veel kapot

Had dit in 50 jaar niet meegemaakt het was net of ze een bigpack met keien vanuit een zeer grote afstand leegkiepten. en een herrie ongelooflijk.

Zelfs nog een begin van een windhoos (slurf) gezien maar gelukkig rijkte die niet aan de grond.

Het was 10 minuten aarde donker.en had hier 6 mensen van een fietstocht onderdak geboden waarvan eentje was met blauwe plekken.

VG/Sth.

Tjonge, had ik weer mazzel,
Ik stond naar buiten te kijken en zag de bui als een muur aankomen, binnen 5 seconden van niets naar moeson!
Hier gelukkig geen schade, op wat bomen en takken na dan.
Opvallend was dat het satsignaal al zeker 5 minuten voor de bui compleet wegviel, terwijl de zon nog scheen!

Tja we hebben er dan toch maar eentje met een gouden randje gekocht, ik weet het die krengen zijn eigenlijk veels te duur, maar we gaan ervanuit dat hij een aantal jaren meegaat.

Renault Scenic AIR 1.6 16V SL MPV

Freggeltje is iig weer een blij man ( vrouwtje helemaal ) , maar zijn beurs is weer ver leeg, eens opzoek gaan naar wat fietsenhandel. :biggrin:

Nette freggelbak hoor... :biggrin:

freggel1;192429 zei:
Tja we hebben er dan toch maar eentje met een gouden randje gekocht, ik weet het die krengen zijn eigenlijk veels te duur, maar we gaan ervanuit dat hij een aantal jaren meegaat.

Freggeltje is iig weer een blij man ( vrouwtje helemaal ) , maar zijn beurs is weer ver leeg, eens opzoek gaan naar wat fietsenhandel. :biggrin:

Hey Freggel,

De zaken gaan goed. Ik ben dan wel kleurenblind, ik zie geen goudrandje. :biggrin: Maar ik wens je heel veel prettige en zeker ook veilige kilometers en dat hij maar heel veel benzine mag verbruiken. (met andere woorden: dat hij heel lang mag meegaan.

:)
Nr.10

NR.10,

wellicht komen we in de vakantieperiode nog even richting jou zwembad.

Wel even van te voren melden dat je wilt komen, ik ben zelf niet altijd aanwezig.

Misschien is het leuk voor Femke om gelijk even langs diergaarde Blijdorp te gaan is hier nl. aan de overkant van de weg.

Ik hoor je.

;)
Nr.10

freggel1;192429 zei:

Ik zeg er niks van lol succes met die car kerel.........

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan