Waarom word VT4 op 3 verschillende Frequenties uitgezonden

sjappie666

Jr. Member
Lid sinds
12 feb 2009
Berichten
50
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
31
Ik zie VT4 Mpeg2 op de Astra 1
Een VT4 Astra 3
En nog een VT4 MPEG4 Astra 1

Heb op alle 3 beeld alleen op de bovenste staat er een balk door het beeld omdat die uitgeschakeld word, maar waarom zit er een VT4 op de Astra1 en Astra3? en waarom word de nieuwe VT4 (MPEG4) weer op de Astra 1 geplaatst
 
Allereerst moet ik aangeven dat ik niet van deze nieuwe zender indelingen weet.

VT4 heeft altijd op Astra 1 gezeten, dus daarom zit hij op Astra 1.
Dat men deze voor een HD versie gaat vervangen kan ik wel begrijpen.
Dat de mpeg2 VT4 een tijdje op zowel Astra 1 alsook op Astra 3 zit is normaal. Als een zender verhuist van satelliet krijg je over het algemeen een tijdje een overgangsperiode om mensen ruim de kans te geven de nieuwe zender te zoeken.

Waarom men dan echter de "gewone" VT4 op Astra 3 gaat zetten is mij ook een beetje een raadsel.
Gezien het grote aantal HD zenders aldaar, zou je juist verwachten dat net op Astra 3 de HD versie zou komen.

Misschien dat iemand het weet maar ik denk dat alleen het bestuur van VT4 je deze vreemde beslissing kan uitleggen.
 
Bedankt voor je info
Inderdaad raar dat ze VT4 (MPEG4) weer op de Astra1 plaatsen in plaats van de Astra 3 omdat de MPEG4 versie van JIM wel weer op de Astra 3 geplaatst word
 
Trouwens wel vreemd VT4 Mpeg2 op de astra 1 geeft aan VT4 is binnenkort enkel nog te zien met een HD Ontvanger, Maar VT4 op de Astra 3 zend toch ook uit in mpeg2 en die geeft geen melding van overschakelen
 
Het is simpel: veel zenders, waaronder VT4, zijn overgeschakeld naar mpeg4. Voor mpeg4 is nu eenmaal minder bandbreedte nodig en dus kun je die extra ruimte gebruiken voor meer zenders. Dat er nog in mpeg4 en mpeg2 wordt uitgezonden heeft Black Tiger al verklaard (overgangsperiode). Dat er op meerdere satellieten wordt uitgezonden kan te maken hebben met een wisseling van satelliet. Ze zijn ook bezig met (de voorbereidingen voor) het omzetten van QPSK naar 8PSK.

Het beste is de website van TVV in de gaten te houden inzake veranderingen en de laatste zenderlijst telkens downloaden/installeren. Bij vragen of onduidelijkheden contact opnemen met TVV.
 
De overgangsperiode geld voor de Astra 1 het MPEG2 kanaal op de Astra1 geeft aan dat hij binnekort alleen nog met een HD ontvanger te zien is maar het MPEG2 kanaal op de Astra 3 geeft niks aan
 
De MPEG4 versie van VT4 is er al wel en die zend weer uit op de Astra 1
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan