Waarschuwing: Microsoft security patch

S

Satslope

Let op!

Als je een zeer officieel uitziende email krijgt van microsoft, met een security patch als bijlage, gooi dat meteen weg.

Microsoft verstuurt geen patches, en zeker niet aan free-email adressen.

Ik was wel even verbaasd van de professionaliteit waarmee ze de mail opgemaakt hebben. Niets vermoedende gebruikers installeren de patch (een trojan natuurlijk) en wie weet wat er dan allemaal gebeurt, veiliger wordt het in elk geval niet!

Dus wees gewaarschuwd!

Correct, en eerst werd er gebruik gemaakt van een gefaked security@microsoft.com email adres.
Inmiddels word er ook van andere valse @microsoft.com email adressen gebruik gemaakt dus goed opletten en wegkiepen die handel!

Ja...bij mij stond hij er bijna op vanmiddag...maar gelukkig opende ik met mailwasher en daar stond tie......

de Satrat

Deze email krijg ik al een week of 4
en gemiddeld 4 x per dag.
Bij het ophalen van mail verwijderd norton onmiddelijk de bijlage.
de afzender van deze emails komen van een russische server.
Hopelijk stopt dit binnenkort,want iederkeer geeft norton 2003 een waarschuwing en moet ik ok klikken en wanneer ik dit niet snel genoeg doet worden alle emails nog een keer gedownload(ook het virus) zodat alles dubbel in mijn postvak in staat.

Rolbird.

Het wordt tijd dat providers gaan blokken, op elke mailserver Sophos draaien samen met MailMarshal en per server ben je voor 4000 euro klaar aan contract >50 users.
Dan vang je 99% en 90% van virus en spam af voordat de users er last van krijgen of besmet raken.

Denk dat het per provider per mailserver 2 a 3 euro is wat een user zou doorberekend mogen worden als max.

Rolo

Ik had net 3 van die mails. Gelukkig doet Norton z'n werk perfect en verwijdert ze direct :)

norton doet zijn best wel maar begint nu wel wat vervelend te worden durt nu al bijna een maand zo
eerst 1 per dag 7 in de week nu zo'n 4a 5 per dag= 28 a 30 in de week ik zie de lol er niet van in

Planet internet heeft nu een spamfilter draaien die je gratis kan activeren en moet zeggen die werkt perfect en je kan altijd die emails nog nakijken op webmail online,, maar je krijgt ze tenminste niet meer binnen met je normale email account.

Wees maar alert, want mijn dochter had deze W32.Swen.A@mm
wel in haar pc ondanks Norton Antivirus 2003 die dagelijks geupdate wordt.
Het blijkt dat als je een aantal beveiligings updates van windows niet hebt geinstalleerd deze email zich zelf opend en de bijlage erbij.
Lees hier maar eens http://www.zonnet.nl/content/0,2430,site_id-26-menu_id-5-record_id-11-src_id-,00.html

Ze weet dat ze dergelijke emails nooit mag openen en kwam dus direkt naar me toe, dat ze vreemde emails kreeg (zo'n 8 stuks achter elkaar)

Ik heb daarna gelijk de emails verwijderd en het verwijderings tooltje Antisven-en.exe gedownload en precies gedaan zoals op de beschrijving volgens die site staat gehandeld.
Na het tooltje te hebben gebruikt leek er in de eerste instantie niets aan de hand tot dat de pc opnieuw werd opgestart en niks meer werkt.
Bij alles wat ik wil opstarten krijg ik de melding dat er geen koppeling aan verbonden is en dit via configuratiescherm en mapopties moet oplossen.
Wat ik ook probeer dit werkt absoluut niet.
Ik heb ook geprobeerd een systeemherstel te doen maar zelfs dat werkt ook niet meer (de zelfde melding telkens).
Zelfs regedit is niet meer op te starten.
Ook een systeemherstel via de XP cdrom werkt niet.
Nu heb ik op een site: http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm
bootdisks gevonden voor diverse xp versies (gaan op 6 diskettes) en ook voor meerdere windows versies trouwens.
En het via deze opstartdiskettes geprobeerd en zelf dat mocht niet baten.
O ja je kan gelukkig nog via de icoon Deze Computer de hd benaderen en dan lukt het me nog om backups te kopieren naar de tweede hd (dit lukt niet via de verkenner want die start ie niet meer op, zodat je gelukkig de nieuwste gegeven nog niet kwijt bent.

Nu rest me volgens mij nog maar ??n ding, de schijf formateren en xp opnieuw installeren.

Dus wees alert het is een behoorlijk vervelende en agressieve virus!

Groet Big-Henk

Je moet je WindowsUpdate geregeld draaien -en- je definities regelmatig updaten.
En je moet geupdate zijn -voor- je je mail opent, met name na een aantal dagen afwezigheid of door vakantie.

Goede volgorde aanhouden en bijblijven.

Rolo

ben net terrug van vakantie , en had ook een of ander aan ongedierte op mijn schijf staan , na fixblast lijkt het weer in orde te zijn , mischien werkt het bij jou ook Big- Henk.

www.symantec.com / fixblast.exe

Dank voor je tip anansie, maar het is al gebeurd :) xp staat er al weer opnieuw op en is nu ook volledig geupdate met alle nieuwe beveiligings patches.
Ben nog met de laatse dingetjes zoals sommige drivers bezig en dan staat ie er weer fris bij

Maar zal fixblast zowieso halen en hem goed bewaren je weet maar nooit.

Groet Big-Henk

Vreemd, ik heb volgens online scanners etc geen virus op mijn pc.

Wat ik wel af en toe krijg is een file op mijn bureaublad met als naam ~ (alleen maar dat).

Als ik die in een hex editor open zitten er email adressen in. Zou er dan toch iets in mijn pc gekropen zijn of is dat een foutje van outlook express??

Zet een ander email programma op je computer.
Ik dacht dat dat blast virus niet door de brievenbus komt, maar heel veel andere wel.
Er zijn voldoende email programma's die geen zelfopenende emails kennen.
De meeste virus varianten zijn gemaakt om de MS outlook derivaten te misbruiken.
Gevolg is een hoop problemen.
Ga op zoek naar een programma dat niet met allerlei macro's enzo werkt.
Daarmee ben je al een hoop gedoe kwijt.
Als dat programma dan ook nog eerst op de betreffende server kan kijken wat er voor mail klaarstaat voordat je m eraf haalt, ben je alweer een stuk veiliger.
Als ie niet op je computer komt, maar al daarvoor verwijderd word, kun je ook zo niet besmed worden.
Het spreekt natuurlijk voor zich dat je dan dus mail van een onbekende (of misschien te bekende) oorsprong gewoon eraf bonjourd.
Op die manier betaal je met meer werk om je mail op te halen, om het risico op besmetting aanzienlijk te verkleinen!

mijn hebben ze ook aardig bij de beer, krijg sinds een dag of drie 140 van de mailtjes op en dag, allemaal wormen en exes.
morgenochtend eerst maar eens ff bellen ;-}

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan