Waarschuwing!!!

Nummer10

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
234
Punten
63
Leeftijd
57
Ik weet niet of het waar is maar ik kreeg deze waarschuwing per mail.

Hoi,
Onderstaand bericht kreeg ik toegestuurd met de vraag om dit door te sturen.
Ik werd gebeld op mijn vaste telefoon. Ik melde mij met mijn naam, waarop een man vroeg:?Met wie spreek ik?? zodat ik duidelijk nogmaals mijn naam zei. Toen vertelde de man dat ik een grote prijs had gewonnen. Maar hij vertelde dat heel snel achter elkaar en liet soms pauzes vallen in dit gesprek. Opeens had ik in de gaten dat het een ingesproken bandje was en heb de verbinding verbroken. Maar nu hoorde ik gister dat het nog iemand is overkomen en die had toevallig de naam gehoord van degene die belde. Zij is dit gaan opzoeken op internet en daarop vond zij de info dat het hier om oplichters ging die als volgt te werk gaan. Zij vragen nogmaals naar je naam omdat ze die heel duidelijk uitgesproken willen hebben, daarna stellen ze gerichte vragen waarop jij met ja moet antwoorden en ze laten hiervoor ook de pauzes in het gesprek vallen. Vervolgens vragen ze je naar je adresgegevens en als je die geeft, monteren zij een vals bandje waarop staat dat jij iets hebt gekocht in Zwitserland. Op dat bandje is dan duidelijk te horen dat jij dat bevestigd en al je gegevens geeft en er dus aan vast zit. Bovendien kun je haast niet bewijzen dat het om een oplichting gaat.
Ik heb geluk gehad om bijtijds de verbinding te verbreken.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Doe er je voordeel mee.

Je bent in ieder geval gewaarschuwd

:(

Ja maar ik snap het toch niet helemaal kerel!
Je vraagt toch allereerst wie de persoon is die je belt.
En als die dat niet zegt leg je gewoon op.
Dat is de normale gang van zaken.

Maar ik ben het met je eens dat die telefoon terreur subiet moet ophouden.
En wettelijk geregeld moet worden bv met de colportage wet.
Dit is toch pure oplichting!

Grtz.

Ik kreeg laatst 's avonds een telefoontje van een meid die zei dat ze van uitvaartverzekering Jardin was en mij aanbiedingen kon doen omdat ik lid bij hun was.
Ik zei "ik ben helemaal geen lid van jullie en heb al een uitvaart verzekering bij een ander."
"Ja hoor" zei ze "u bent lid bij ons al sinds 1995." Waarop ik haar nogmaals duidelijk maakte dat ik absoluut niks met hun te maken heb en ze me niet ongevraagd lid kunnen maken.
Komt er ineens een mannen stem tussendoor en zegt "Dat heeft meneer z'n ouders waarschijnlijk een keer gedaan."
Ik zei "Ik hoor stemmen van boven" En ik heb hun nogmaals duidelijk gemaakt geen lid van hun te zijn en dat ook niet wens en dat m'n ouders die al overleden zijn mij nooit lid kunnen maken.
Toen zei ze "U hebt waarschijnlijk eens een nieuwe auto gekocht en daar een gratis verzekering bij gekregen en daarom bent u lid van ons."
Ik moest even hart op lachen en kon haar vertellen dat ik nog nooit een nieuwe auto heb gekocht en ze ophouden moesten met onzin uit te kramen en die tweede stem zich helemaal stil moest houden, want dat een gratis uitvaart verzekering niet bestaat
Wel toe kreeg ik te horen dat ze alleen maar mij vertellen wou dat ik als lid bepaalde kortingen op hotel etc kon krijgen en als ik mij uitschrijven wou ik maar even contact met hun klantenservice moest opnemen.
Ha ha die maakten het helemaal mooi ik ben ten eerste geen lid en dan moet ik naar hun klantenservice bellen om mij uit te schrijven van iets waar ik geen lid van ben.
Ik heb haar vriendelijk gezegd dat ze de pot op kon en maar met haar vriendje de tweede stem moest gaan spelen en ik niks met d'r te maken had.
Wat een lef om aan klanten te komen haha. En Jardin is toch een plastic tuinstoelen en tafel merk? haha

Ik ben van mening dat na een telefonische benadering en het eventueel akkoord gaan met een (ongewenste) verbintenis aan een eventuele aankoop of contract, bij wet ongeldig verklaard moet worden. Of met andere woorden, 'er bestaat geen verbintenis tot enige verplichting'.

Dit geval van Nummer10 komt mij bekend voor. Comfort Card heeft op deze wijze in het verleden mensen die deze creditcard gebruikte ook een extra verzekeringen aangesmeerd. Toen ik vroeg 'stuur het bandje maar op' haakte ze af en kon die verzekering van die persoon alsnog schriftelijk opgezegt worden.

Als het bij wet zo geregeld was dan alleen een schriftelijk overenkomst rechtsgeldig is, dan zou dat h??l veel ellende voorkomen. Zo ook met de SMS terreur bijvoorbeeld. Handtekening van de ouders erop als ze jonger zijn dan 18 jaar.

Door nu alleen al telefonisch 'ja' te zeggen op een onduidelijke vraag, geef je die mafia alle gelegenheid om de feiten te verdraaien.

Grt, Parabolica

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan