wachtwoord veranderen

N

narciso

ik wil de wachtwoord veranderen in mijn dreambox, hoe moet ik het doen?

telnet naar je ontvanger
inloggen als root
en dan ingeven: passwd
gevolgd door enter
dan 2x je nieuwe passwoord igeven

ik wil dreamboxeit gebruiken, hij maakt wel contact met dreambox , maar als ik de pasword wil controleren, dan krijg ik foutmelding dat poort 21 en ip adres moet controleren. Is mischien de dreambox beveilig?

Narcis

dreamboxedit kan minder dan dreamset en heeft niet de mogelijkheid om via een internetverbinding de zenders op te halen en ook niet de mogelijkheid om jouw eigen zenderlijst te actualiseren met die je dan van het internet hebt gehaald.

Je moet natuurlijk wel de configuratie van je ontvanger opgeven in zo'n programma zoals: ip, wachtwoord, login e.d.

dreambox is niet beveiligd standaard staat poort 21 (ftp) open omdat vsftpd standaard wordt opgestart.

jongens ik heb ook zo'n soort probleem

heb sinds aantal dagen een dreambox 800 hd pvr gekocht met dream elite.
Het probleem is is dat ik niet kan inloggen via root-dreambox.
ik heb me verrot gezocht naar een programma die de password kan verranderen.
ik heb uitendelijk tuxcom commander gevonden die het zou moeten verranderen.
ik heb tuxcom uitendelijk via de USB kunnen installeren.Maar toen ik tuxcom opende via dreambox kreeg ik het probleem dat ik alleen een blauw beeldscherm zie zonder enig text. en dus kan ik niks verraderen.

weet iemand hoe ik het probleem kan aanpakken?
en hoe ik een plugin die via usb is geinstalleerd weer verwijder

DANK

kloon of origineel?

Wij hebben gen clones en kennen die images dus ook niet. Derhalve kunnen we je niet helpen, misschien iemand anders.

Ik weet niet wat voor een image je erop zitten, afhankelijk van de image kan je bij plugins/addons tux com downloaden. Hiermee moet het lukken.

Maar heb je geen image met plugins/addons dan moet je er nieuwe firmware opzetten.
Wel de goede (clone geschikt)

Suc6

Nummer10;215484 zei:
Ik weet niet wat voor een image je erop zitten, afhankelijk van de image kan je bij plugins/addons tux com downloaden. Hiermee moet het lukken.

Maar heb je geen image met plugins/addons dan moet je er nieuwe firmware opzetten.
Wel de goede (clone geschikt)

Suc6

Ik heb blackHole dream elite 1.33d v3 als image en het probleem van dream elite is is dat de plugins en addons niet geupdate zijn.
Ik heb via de usb Tux com op het systeem gezet.Tux com kan ik wel dan wel openen alleen zie ik een blauw scherm zonder text.
ik dacht het programma is mischien niet goed en daarom wil ik het verwijderen van het systeem alleen kan geen optie vinden om dat te doen. :(

Heb je die image er zelf ingezet of heeft iemand anders dat voor je gedaan?
Als je het zelf gedaan hebt dan weet je waarschijnlijk ook waar je de juiste (clone) image moet downloaden.
Zoek daar dan even naar PeterPan deze heeft een image met wel de juiste plugins/addons,

suc6

Nummer10;215503 zei:
Heb je die image er zelf ingezet of heeft iemand anders dat voor je gedaan?
Als je het zelf gedaan hebt dan weet je waarschijnlijk ook waar je de juiste (clone) image moet downloaden.
Zoek daar dan even naar PeterPan deze heeft een image met wel de juiste plugins/addons,

suc6

hallo nummer10.

Nee ik heb het niet zelf gedaan. Het is gedaan door de dealer waar ik me hd 800 heb gekocht.
Ik heb ook een abbo. voor de betaalde zender bij hem ook.(cccam)

Als ik peterpan op zet ben ik niet me gegevens van me cccam dan kwijt?

thnx

Yep, volgens mij ben je die dan inderdaad kwijt.

Gezien de regels van het board kan hier dus nu ook niet meer over gepost worden.

Ik raad je aan niet verder te gaan met je plan om er een andere image op te zetten en de boel maar te laten zoals het is of op de wijze van de usb stick en hiermee tuxcom erop te zetten.

Nummer10;215506 zei:
Yep, volgens mij ben je die dan inderdaad kwijt.

Gezien de regels van het board kan hier dus nu ook niet meer over gepost worden.

Ik raad je aan niet verder te gaan met je plan om er een andere image op te zetten en de boel maar te laten zoals het is of op de wijze van de usb stick en hiermee tuxcom erop te zetten.

oke thnxxx. ik zal het zeker niet doen...ik zal het naar de dealer weer wegbrengen zodat hij het oplost.

Nogmaals bedankt :)

kadim_nr1;215508 zei:
oke thnxxx. ik zal het zeker niet doen...ik zal het naar de dealer weer wegbrengen zodat hij het oplost.

Nogmaals bedankt :)

Ik denk niet dat hij daar iets mee gaat doen omdat jij dan dingen kunt gaan doen. Dat is dus ook de reden dat hij het wachtwoord heeft veranderd.

gewoon opnieuw image flashen kan: een andere maar ook dezelfde soort.
Je CCcam gegevens ben je kwijt maar een backup van alleen /etc/CCcam.cfg of /var/etc/CCcam.cfg en /etc/CCcam.prio (of /var/etc/CCcam.prio) is al genioeg

nou jongens het is me gelukt.
Het bleek dat de dealer zelf de password had verranderd omdat hij bang was dat ik de cccam zou sharen met andere rceivers.
Ik heb hem overtuigt dat ik dat niet eens weet hoe dat moet en dat ik alleen in me dm800 wil inloggen zodat ik een backup kan maken en dat ik me zenders op mijn volg orde kan zetten.

Nou komt het volgende: ik kan nu wel via telnet inloggen.maar ik weet god niet wat ik daar moet doen.

Ik wil via dreambox edit of via dreambox control inloggen zodat ik een backup kan maken of me bouquets te verranderen.
bij geen 1 kan ik niet inloggen.
bijvoorbeeld: dreambox control geeft alleen aan dat ik in telnet kan inloggen maar niet in de receiver.ik zie een groenlijn van de pc naar de router maar een rode lijn naar de receiver.
weet iemand wat ik fout doe?

thnx

Ik weet niet of je al het programma dreamset hebt maar hiermee kan je vrij simpel de bouquets veranderen. Er zijn ook nog andere programma's weet even niet meer wat de namen ervan zijn.

Suc6

Nummer10;215530 zei:
Ik weet niet of je al het programma dreamset hebt maar hiermee kan je vrij simpel de bouquets veranderen. Er zijn ook nog andere programma's weet even niet meer wat de namen ervan zijn.

Suc6

thnx ik heb die programma ook geprobeert.Ik kreeg elke keer een foutmelding.

Ik heb effe een printscreen gemaakt van het probleem.

mischien kan je zien of ik een fout heb gemaakt met de instellingen.

1z3clj4.jpg

Ik heb even naar je afbeelding gekeken en zag zo vlug geen fout. Kan het zijn dat het ip adres van de box gewijzigd is? Heb je ook de nieuwste Dreamset?

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan