Wallbanger 356 <-> 357 probleem.

nou gaan we nog eens, ik heb vanavond dus via chat gesproken met Skagg, hij is een listbot op de chat site waarop Rob normaal ook aanwezig is, volgens "skagg is rob wel terug gekomen van vakantie, en nu aan het uitrusten van het ontwikkelen van software voor ons ???!!.

Het klopt inderdaad dat "ons" probleem met wallbanger ook in o.a. Italie zo is oip de originele italiaanse goldboxen.

mij is gevraagd om log gegevens.

omdat ik momenteel door een defecte season niet kan loggen in de humax met aston 1.5, kan ik niet zien of het commando wat vooraf aan het uitvallen in onze nl boxen komt, ook op een aston voorkomt, weet iemand dit wel ????

probeer zoveel mogelijk info over deze attack te geven, dan zal ik morgen avond wederom proberen deze door te spelen, in de hoop dat er een antwoord komt.

Het is duidelijk dat men wel een oplossing wilt geven, maar omdat men niet weet wat het probleem exakt is, weet men ook nog geen oplossing.

 
Begrijp dat je een log wilt hebben die met de Aston is gemaakt.

Helaas heb ik die niet wel zou ik een log kunnen maken van de originele secabox maar vermoedelijk hebben ze die wel.

Laat me even weten (email) of er nog meer nodig is dan alleen die Aston log.

 
NvNgm, ik denk dat zij nog geen log hebben van een originele NL secabox die vastloopt, want zij waren zelfs nog niet op de hoogte van de problemen in de NL boxen, wel van de Italiaanse (goldboxen), waarschijnlijk zelfde probleem, als je een opstartlog tot aan de "insert smartcard" kunt geven, graag, dan kan ik die mailen vanacht.

weet iemand welk foutief antwoord Wallbanger geeft op welk verzoek ???, en wat het juiste antwoord zou moeten zijn. ??\

 
Heb je de logfiles toegestuurd Fenzo.

De C1 5a 00 03 en C1 5A 00 07 commando's heb ik al opgelost zodat ze beantwoord woeden met 90 00 en niet meer met 90 1D.

Even de seca key 00 ook op 03 en 07 plaatsen.

Al is dit geen echte oplossing denk ik maar in ieder geval een stap in de goede richting.

 
hoi ik heb voor morgenavond weer afgesproken voor de chat met de heren, intussen is ook Wallbanger Bermida 3.8 uit, ik kan deze nog niet testen, is er iemand die deze versie al heeft getest op eerder gemelde problemen zoals het insert smartcard probleem in de NL kastjes ???

 
Ja ook bij 3.80 hetzelfde probleem Fenzo dus geen verandering.

Wel leuk dat je nu ook met 3.80 je kaartje kunt loggen.

 
NvBgm, het probleem is met Wallbanger 3.8 wel opgelost, ik heb het vanmiddag even uitgeprobeerd op een pioneer 110.

Het enige wat je moet doen is Canal Anaal als eerste provider in de lijst opnemen (of als bovenste provider aanvinken), dan is het Insert smartcard probleem opgelost.

Dit is blijkbaar geen probleem van Wallbanger, maar heeft alles te maken met de NL seca boxen, deze moeten C+ NL als eerste zien, anders werkt het niet.

sux6

 
Ok Fenzo,

Ik heb dat meende ik al eens geprobeerd maar zal nog eens proberen.

 
@Fenzo

Helaas heb ik nog steeds hetzelfde probleem.

Heb provider 0019 als eerste provider gezet en ook als enige aangevinkt maar met nog steeds hetzelfde resultaat.

Comunicatie met kaart loopt gewoon door maar na 30 sec. geen beeld meer met de melding "Insert Smartcard"

Hetzelfde probleem als met de Italiaanse goldboxen alleen hebben ze dat opgelost in WB380 maar dit schijnt niet voor deze ontvangers te gelden.

Welke versie heb je gebruikt om te testen met provider op eerste plaats.??

 
@Fenzo Hier nog steeds hetzelfde probleem.

Provider op nummer 1 help hier niet in ieder geval.

Heb je de logfiles nog opgestuurd naar Rob ??

 
hoi NvBgm, soory dat het effe duurde voor ik reageerde, ik gebrijp het niet helemaal, ik heb toch echt met versie 3.8 aan het testen geweest op een Pioneer 110, indien ik het standaard Mguard file gebruik, en één van de providers voor C+NL aanvink, heb ik inderdaad het inster smartcard probleem, echter als ik C+ als bovenste provider aanvink (of als enige) heb ik toch echt geen probleem meer met die pioneer, morgen kan ik dit nog eens proberen om er geheel zeker van te zijn, en mijn bevindingen weer hier doorgeven, en nee ik heb eerlijk gezegt jou log file nog niet bekeken en doorgemaild, omdat ik dacht dat het probleem was opgelost.

Een vraagje aan de overige gebruikers van dit board, zijn er nog meer mensen die Wallbanger versie 3.8.0.0 gebruiken met een Nederlandse C+ box, laat dan eens horen wat jullie bevindingen zijn a.u.b.

 
Ok heb nog eens wat ontvanger uit de kast getroken om het probleem nog eens te analyzeren.

STR8000 met V20 en Ptje werkt prima met WB op Ned2

STR8000 met V22 werkt ook prima met WB op Ned2

Echostar DSB2000 met V9 werkt niet goed met WB op Ned2

Nokia 9500 met de hele reutemeteut werkt natuurlijk altijd.

Maar mijn conclusie is dat het aan de DSB2000 ligt waarschijnlijk vanwege de oudere soft die daar in zit.

Naar mijn idee is deze nog nooit geupt.

Zal eens kijken of ik nog wat recievers aan WB kan hangen om te kijken wat die doen.

En in principe kan ik dus ook de Pioneer zoals Fenzo aangeeft ook in het rijtje plaatsen als goed werkende.

Wat ik niet goed kan loggen is waar de DSB2000 op stuk loopt.

Beeld valt weg en melding smartcard komt maar de log stream gaat gewoon verder.

Vreemd vind ik.

 
NvBgm, ik heb al een poosje niet meer gereageerd in deze tread omdat ik heb gezien dat je zelf de vraag hebt voorgelegd aan Rob in een forum, ook heeft hij al een antwoord gegeven, ik zelf kom het probleem niet tegen, maar het blijkt dus enkel op enige NL ontvangers te gebeuren. de Pioneer heeft dus geen problemen.

Ik blijf er nu dus effe buiten, temeer omdat ik niet kan loggen, en ook het probleem niet meer tegen kom.

sux6.

 
Hallo,

ik heb in met een originele franse pioneer 200 zelfde probleem met eerst alleen de kiosque maar inmiddels ook met alle andere canal satellite kanalen, maar de nederlandse kanalen doen het allemaal perfeto, heeft iemand hier inmiddels een oplossing voor?

groeten

 
Hallo,

Al enige tijd is het probleem hier niet meer voorgekomen en dat komt doordat de commando's hier eerder genoemd niet meer door C+ worden meegestuurd.

Ik denk dat men op een of andere manier iets uitgedacht had om weer een atack te doen op niet originele kaarten, maar dat ook bepaalde ontvangers en met name de software die er in zit hier niet mee overweg konden.

Dus heeft men vermoedelijk veel klachten gehad van die mensen met zo'n ontvanger en het meesturen van deze commandos weer gestopt.

Ik kom ze in ieder geval niet meer tegen in mijn logs tenminste niet in het 0019 pakket maar zal ook eens loggen op de door jou genoemde kanalen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan