warmte

N

nitwit

@Black Tiger

ok. Geduld is een mooie zaak. Dan alleen de andere vraag:

Kan een whitekaartje zijn codes verliezen door warmte?

(Dat is toch een vrij onschuldig vraag, niet?)

tx

nitwit

 
Heb ik nog niet meegemaakt, ik heb ze er wel eens week van de hitte uitgehaald, maar ze deden het nog wel.

 
Verliezen heb ik ook nog niet meegemaakt, wel dat de chip of kaart krom trok en daardoor zwart beeld veroorzaakte.

Maar dat was bij een kaart waar in elk geval al een kreukeltje in zat. Dat is nooit meer goed gekomen. Met de aansteker recht gemaakt. Af laten koelen, weer proberen, na een tijdje zelfde effekt.

Dat is dus een ijskrabber geworden. Maar normaliter mag dit geen probleem heten.

Wel bij een Pace is er zoiets eens gebeurd, die had waarschijnlijk een vreemde kortsluiting. Kaartje werkte half uur of kwartier en dan tjoep uit.

Kaart dan ook volledig leeg. Misschien zit daar je probleem?

 
ik zal de kaart eens uitlezen. misschien zelfde probleem.

tx

nitwit

 
ook hier word de kaart erg warm met mijn pace, maar tot nu toe nog geen problemen gehad.

de files die ik je stuurde doen het bij mij goed, mail me eens over je vooruitgang hiermee.

marcel

 
Alle kaartjes worden in een P@#$ heet, want de kachel staat ernaast! :eek:

Maak de ontvanger maar eens open, dan zie je het gelijk.

Als je een blauw/zwart kaartje ziet, dan is dat dus geen ACS 1.8, maar gewoon een die ooit in een pace geleefd heeft.

Overigens ook de Nokia MediaMasters worden warm genoeg om de kaart te verkleuren, maar dit is het enige waarin de pace beter in is.

 
Wat dacht je van echostar ad3000 de goldcard trekt zo krom als een hoepel

Ik heb er 2 fannetjes ingebouwd een bij de voeding en een bij de common interface

ik kan hem nu dag en nacht aan laten staan en de levensduur is langer en de fouten zijn weg

Als je een beetje kan solderen moet je gewoon een fannetje inbouwen in je reciever en een fan van 12 volt op bv 9 volt laten draaien dan hoor je hem niet zo

Robbie

 
warmte was niet het probleem. het was de (tuuuuuuuut)

tx

nitwit

 
ik denk dat ik weet wat je bedoeld.

ook ik heb wel eens kaartjes gehad die krom trokken door de warmte, hierbij maakt het niet uit of ie wit of goud van kleur is. maar na de aansteker behandeling stond de tuuuuut

er nog op. dus het lijkt mij dat de tuuuut er niet afgaat.

het kan natuurlijk ook zo zijn dat je kaart gewoon uitgeschakeld word?

wat voor kaart heb je? er zijn geloof ik 2 of 3 versie's van.

have fun

 
sorry verkeerd antwoord, ik had het weer eens te snel gelezen.

have fun

 
In ieder geval is een Fan cooler geen overbodige luxe met een pace, er staat inderdaad een kachel er naast!

Ik heb het probleem gewoon opgelost om een cooler -12 volt- erin te bouwen en geen problemen meer! Ook nog hete films kijken...grapje :)

 
Nou ik denk dat ik uit ervaring spreek want de gele kaarten trekken inderdaad krom in de aston en de groene niet klopt. Dat de data er af gaat is dus niet zo, maar het probleem zit hem dan in de kontaktjes, alks de kaart krom trekt dan vervormd het geheel ietwat en is dan niet meer vlak. Klinkt Heel gek maar is zo. Het is dus denk ik zo dat de chip dan iets aan de linker of aan de rechterzijde wordt opgetild, en dat houdt in dat de andere zijde gewoon geen contact maakt.

Hetgeen bt. aanhaald over de pace dat is me ook bekend. Een kennis van me heeft een pace 500 serie. Ik kan der instoppen wat ik wil maar met een kwartier staat de boel helemaal uit en werkt er niets meer laadt ik de boel dan opnieuw dan heb ik dat zo weer naar een kwartier. Andere pace 500 serie heeft het niet en met de orginele kaart heeft hij het ook niet . Nou is dat nu gek of niet en zekers onverklaarbaar. Ik heb het apparaat al nagekeken maar vreemd genoeg met orginele kaart werkt hij perfect.

Dus dat er nog problemen zijn met sommige ontvangers is wel bekend, maar ja blijven we toch aan werken of niet. Dat maakt het juist luek waarom iets wel of waarom iets niet werkt

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan