Warmteprobleem computer?

Alleen in windows 8 dan, in 7 zie ik het er niet in zitten.

Plaatje 2 is helaas te onduidelijk, lettertjes staan te ver weg c.q. zijn te klein om iets te kunnen zien.

 
Black Tiger, plaatje 2 zou nu iets duidelijker moeten zijn.

 
Yep, ik kon hem nu 2x vergroten. Niet door op het plaatje zelf te klikken zoals men gewend is van soortgelijke sites maar door op het kleine vergrootglaasje te klikken.

Grappig optie, is ook weer iets aparts dan van windows 8, voorgaande versies hadden dit oko niet.

Misschien is dat juist ook de oorzaak van het probleem. Dat er zo'n optie ingebouwd zit. Zou me niet verbazen.;)

 
Hij heeft het tot gisteren gewoon perfect gedaan, en ineens uit het niets komt het zelfde probleem naar boven, iedere keer crashen...

Ik snap er even niks meer van.

 
De temperaturen waren gisteren ook weer beduidend hoger.

Dus ik denk dat het toch een warmte probleem is, want een ander verschil is er in die tijd niet geweest eigenlijk.

Misschien eens een grotere koeler op de processor zetten.

 
De buitentemperaturen waren hoger ja, maar hierbinnen was het 23 graden, terwijl de meter ook boven 25 geweest is, toen was het probleem niet.

Ik ga denken dat er of een virus/rootkit of malware inzit want dat kan in het geheugen kruipen, althans dat heb ik gelezen.

Maar ik ben nu voor de tweede keer dit bericht aan het typen, want tijdens de eerste keer gebeurde het wéér!!!

Boets heeft het al geschreven, en ook tijdens de BBQ gezegd, voeding te zwak...

Ik typ nu nog steeds, want ik heb wat hardware losgemaakt, en hij start meteen sneller op! :biggrin:

Vraag is dus: kan er zomaar een zwaardere voeding in, of komt dan het moederboard in de problemen???

 
Virus ofzo lijkt mij niet want dan had het euvel al weer eerder opgespeeld.

Maar ik wist niet dat je slechts een 350 watt voeding er in had zitten anders had ik daar ook al eens over gezinspeeld.

Je kunt zonder meer een zwaardere voeding er in zetten. Let wel even op als je nog IDE aansluitingen hebt, dat je dan een voeding neemt die dat ook heeft, of dat je converter stekkertjes neemt van sata naar ide voeding.

Een beetje moderne pc zou ik minstens een 500 watt voeding in duwen.

Want 350 watt is eigenlijk iets voor oudere systemen tot en met Pentium 4, misschien nog een duo-core, maar zeker niet meer voor modernere systemen.

Ligt er natuurlijk ook een beetje aan wat er allemaal op zit aangesloten.

In mijn nieuwe windows 7 pc zit een 750 watt voeding, om je een idee te geven.

 
Black Tiger, ik weet dat niet zeker, maar ik ga deze week eens kijken wat voor voeding erin zit.

Maar ik denk dat ik er niet teveel geld meer aan uit ga geven en voor een nieuwe ga sparen. ;)

 
Nieuwe voeding van fatsoenlijk wattage moet ook niet meer dan 35 a 40 euro kosten.

Overigens kun je die ook nogal eens in sloopcomputers tegen komen, dus ik zou zeggen probeer het eens bij de lokale kringloop (indien aanwezig) of de groene container in het milieupark.;)

 
Nieuwe voeding van fatsoenlijk wattage moet ook niet meer dan 35 a 40 euro kosten.
Dan vraag ik mezelf af waar jij die besteld, want de site waar ik vaak dit spul bestel is "Alternate" , en daar zit met bij de goedkoopste al gauw op minimaal €50,-.

Maar ik dacht toch dat jij mij kende, als ik al een tijdje met iets aan het miepen ben dan stap ik over op iets nieuws, ik heb daar dan gewoon geen zin meer in. ;)

 
Klopt, ik zie net dat voedingen in Nederland toch al weer snel een stukje duurder geworden zijn bij de wat hogere wattages.

Ik ben vergeten dat ik de mijne in Duitsland gehaald heb.:)

 
Ik heb via Sat-ed een leuke link gehad waar ze nog wel betaalbaar zijn. Update. ( zelf nl erachter plakken. :biggrin: )

 
ssssssssstt was prive lol

 
Het is al weer even geleden, maar het probleem doet zich nog steeds voor..

Maar vandaag toch weer eens aan het lezen gegaan, en ik kwam erachter dat de functie van automatisch opstarten bij problemen uit te schakelen is, dit heb ik dus gedaan, 1 vinkje weghalen bij opstart en herstelinstellingen bij deze computer, en hopelijk werkt dit.

 
Oh die optie zet ik standaard altijd uit, dat begon al bij XP.

Wat er dan namelijk gaat gebeuren is dat de pc niet opnieuw opstart als het goed is, maar dat je een Blue Screen krijgt met daarin foutmeldingen en/of codes. Daaraan is dan vaak weer af te leiden wat de oorzaak is (niet altijd).

 
Een BSOD is het meestal niet Black Tiger, het is tegenwoordig dat windows opnieuw gestart wordt omdat er een fout opgetreden is.

Ik ben benieuwd waar het zit, want afgelopen weekend bleef het maar aan de gang, iedere keer weer hetzelfde.

Ik ben benieuwd hoe het nu gaat, want na dat ene vinkje is de pc niet meer uitgevallen, en zijn er verder ook geen gekke dingen gebeurd.

 
Dat weet ik, maar vaak krijg je als je die optie uitschakelt dan toch alsnog een bsod met foutmelding.

Als je een gewone reboot krijgt zonder bsod, ook met vinkje uitgeschakeld, moet je toch eerder denken aan hardware problemen waar we het al eerder over gehad hebben zoals geheugen, moederbord, voeding, temperatuur etc.

Het vinkje op zich uitzetten zal het euvel niet oplossen. Je zal geheid het probleem wel weer tegen komen over kortere of langere tijd. Het is alleen jammer dat het zo'n instabiel probleem is, dat maakt het erg moeilijk om de oorzaak te achterhalen.

 
Yep het eigenlijke probleem is moeilijk te achterhalen.

Misschien dat de kerstman aan het einde van het jaar me nog een beetje goed gezind is, dan kopen we rap een nieuwe. ;)

 
Intussen heb ik een andere pc, een "krijger" . Een I7, met 8 gig werkgeheugen en een dikke Ati radeon 5700 grafische kaart. Kan ik weer even verder.

Ik heb uit koppigheid weer Windows 8 opgezet, want ik heb intussen al veel gelezen over driverproblemen onder W8.

Dus ik ben benieuwd.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan