Wat doe ik fout

L

lemselo

Ik heb een Philips DSX6071. Ik heb de firmware van Zibi 8 er in gezet met een oslink, daarna met declink de eeprom er ingezet. Vervolgens de ontvanger weer aan de tv gedaan en de kanalen opgezocht. Nadat het zoeken klaar is heb ik geen beeld. wie kan me vertellen wat ik fout doe.

Volgens mij moet je gewoon de juiste codes weer in de deco zetten
ze zijn over schreven door de gezochte zenders

maar waarom zet je de eeprom er in met declink in????
en waarom zoek je de zenders????

je kan de firmware en de eeprom er toch in zetten met de oslink
dan heb je ook wel beeld via emu
je hoeft dan niet de zenders te zoeken die staan er al in

Nadat je de kanalen hebt laten zoeken heb je een schone transponder/zenderlijst. De EMU-codes die je zenders decoderen staan in je kanalenlijst (die nu schoon is).

Lees met de OS-link de blocks 0-6 (data area's) uit en sla op als flash512k.bin, liefst NA dat je al de kanalen op jouw volgorde hebt gezet. Start Downloader v2.3 op en haal de recente codes' van de Kuba-server af. Als je dat leuke riedeltje hebt gehoord klik je onder het File-menu op EMU en leest je flash512k.bin in. Nu zie je 1 block dat gemarkeerd is als EMU, klik daar 1x op en klik op 'Genereer EMU' .... hij schrijft dan een file op je harddisk weg die 'new_flash512k.bin' heet. (selecteer wel .bin in plaats van .rcu) Schrijf nu de nieuwe flash file naar je decoder en je bent klaar, jouw volgorde van kanalen met coderingen ;)

Succes !

Als je de fw met eprom erin hebt gezet moet je direkt zenders hebben, en niet eerst weer kanalen laten zoeken. Daardoor worden er weer extra tcs/tpt lijsten aangemaakt door de ontvanger (als backups). Hierdoor krijg je een hoop rommel in je kanalenlijst. M.a.w. door opnieuw kanalen zoeken wordt niet de oude dataflash leeggeveegd, maar blijven de backups staan. Daar kun je later gedonder mee krijgen.
Controleren wat er in de dataflash staat kun je bv. met declink of flashcvt doen. Ook kun je daarmee overtollige lijsten uitvegen.
Grtz.

hoe ik het altijd doe...
ik gebruik altijd en alleen maar een oslink
stap een is ding aansluiten .
ik wis daarna alles wat er in mijn decoder staat ook eeprom
ik prog mijn nieuwe firm erin(als deze uptodate is staat er al een kanalenlijst in)
het zelfde doe ik met de eeprom.
decoder uit alles eraf en klaaaaaaaar....

groeten ad

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan