Wat een **!$%#** bij Canal Digitaal

eendenteam

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
1 feb 2004
Berichten
6.246
Waarderingsscore
41
Punten
48
Leeftijd
121
Ongelofelijk zeg. Vraagt er iemand (Starlight) hier op het satellietforum op 30 december j.l. dat hij/zij heeft gehoord dat alle 2e en 3e smartkaarten terug gaan naar het basispakket. Als reactie antwoordt Canal Digitaal Webcare hier of specifiek hier dat ze daar niets van af weten en dat zij de laatste tijd wel gekkere dingen overigens lezen...pffff....

Wat blijkt nu.... Er is besloten dat alle 2e en 3e smartkaarten behorende bij het familiepakket, entertainmentpakket en het toppakket allemaal maximaal het familiepakket zullen bevatten; kijk en huiver hier.
H??l formeel heeft Canal Digitaal Webcare natuurlijk gelijk want ze gaan niet terug naar het basispakket maar het wordt familiepakket. Maar dan nog schrijf je zoiets niet en vermeld je wat er w?l speelt. Verlakkerij denk ik dat het is en je klanten/abonnees verre van serieus nemen. Wat een club daar zeg, bah.

Waarschijnlijk geldt dit voor mensen die vanaf nu een nieuwe 2e of 3e smartkaart afsluiten, dus niet voor bestaande 2e en 3e smartkaarten. Zeker is dit echter niet want Canal Digitaal hult zich in stilzwijgen. Mogelijk dat ook aan het einde van de contractdatum dit voor bestaande klanten gaat gelden.
 
Tja als ze het sharen aanpakken dan doen ze dat ook rigoureus dus ook het mogelijke kaarten delen wordt aangepakt.
 
Pakken de kabelaars dit eigenlijk ook aan?
 
dat is dus 2,50 + nog een keer 5 euries voor het hd pakkket, en als je geen toppakket heb nog eens 99 euries erbij.

Weet niet eat ze daar bij CD willen bereiken hoor. Eerst gaan ze het cardsharen waarbij alleen de kleine clubjes worden aangepakt en vervolgens proberen ze weer bij de kleine gebruiker de extra kaarten extra te belasten.

Het lijkt wel of ze liever hebben dat iedereen lid word bij een hele grote cardshare server, want dit wordt zelfs voor de normale gebruiker met de oplopende kosten steeds interesanter.
 
Ziggo doet dit (nog) niet en ik hoop dat dat zo blijft.

Ziggo staat zelfs 5 kaarten per abonnee toe (3 kunnen zelf geactiveerd worden en de overige 2 moeten telefonisch geactiveerd worden en ik weet zeker dat dat werkt.
 
Ik begrijp het niet helemaal. Ben in die laatste link gaan kijken en voor zover ik kan zien krijg je op de extra kaart ook gewoon het top pakket voor 2,50 p/m.

Waar staat dan dat je op de extra kaarten maximaal familiepakket kan krijgen?
 
Kijk en volg deze regel van links naar rechts in de tabel:

U kijkt op uw extra
tv's naar STBP-pakket (#) Familie-pakket Familie-pakket Familie-pakket
 
Deze tabel staat op die laatste link.


|
BASIS
|
FAMILIE
|
ENTERTAINMENT
|
TOP

Prijs per maand| ? 1,50|? 2,50|? 2,50|? 2,50 (*)
U kijkt op uw extra tv's naar|STBP-pakket (#)|Familie-pakket|Familie-pakket|Familie-pakket
Eenmalige kosten|? 99,-|? 99,-|? 99,-|? 0,- (**)
Registratiekosten|? 9,95|? 9,95|? 9,95|? 9,95

Laat toch echt niets aan duidelijkheid over.

Helaas is de pakketnaam geen tekst en kon ik die niet mee kopi?ren.
 
Hmmmmmmmm tijd om de zooi op te zeggen dus geheel rechtmatig.
En dan vinden ze het gek dat mensen een betaalde cardshare servers gaan zoeken.
Wat een ongelofelijke hommels.
Mijn contract verloopt binnenkort dus ik ben benieuwd wat ze gaan doen.
 
Yep, ik heb verkeerd gekeken, alleen die bovenste balk gezien en de prijzen.
Om een of andere reden die hele tussenliggende regel met familiepakket volledig overzien, gebeurt me wel eens.:?:(

Inderdaad vage info wat CD dan heeft gegeven door hun eigen webcare.:(
Maar wel over de 100 euro vangen voor een kaartje incl. registratie.

Van de andere kant was me niet bekend dat je met een extra kaart hoger kon dan familiepakket.

Vind het niet vreemd dat mensen dan naar Ziggo stappen. Daar zijn op zijn minst de extra smartcards tenminste aan normale prijzen en krijg je wel hetzelfde pakket wat er op je eerste kaart zit.
 
volgens mij heeft upc dat nu ook.tenminste ik heb op de ci+ module het zelfde als op de mediabox.

Nog eventjes stappen de mensen liver over op digitienne dan maar mindere kanalen,voor een redelijke prijs.

Ze helpen zich zelf naar de kloten
 
Ik heb het helemaal gehad met die gasten.
Abonnementen opgezegd en overgestapt op HD kabel van UPC.
I.c.m. AppleTV2 voor de films, heb ik totaal geen spijt van mijn beslissing.

De satdecoder staat zelfs afgesloten, mis het geen moment.
 
Was dus geen slecht idee van mij dat ik alles heb opgezegd in januari.
Heb inmiddels de eindafrekening gehad, Moest voor alleen januari tot en met 2 februari nog ?30,44 betalen, zit volgens mij afsluitkosten bij in.
Heb geen overzicht gekregen, werd alleen van de bank afgeboekt.
Heb het daarom eerst maar gestorneerd, zodat ze alsnog een herinnering sturen, waar ze normaal altijd op vermelden waar het voor was.
Dwing ze daarmee als het ware een overzicht van de laatste kosten te sturen. Dan pas betaal ik wel.
Uit ervaring weet ik dat als ze het geld niet kunnen afboeken, dat ze dan eerst de herinnering sturen met alles daar op vermeld. ;)
 
Moest voor alleen januari tot en met 2 februari nog €30,44 betalen, zit volgens mij afsluitkosten bij in.
Voor zover mij bekend staat er in CD contracten niets van afsluitkosten maar ik kan me vergissen.
Wat ik me wel kan voorstellen is dat ze een volle maand opzegtermijn in acht houden. Heb je dus bijv. 2 januari opgezegd, dan moet je nog tot 2 februari betalen. Dat is normaal.

Maar storneren zodat je er bericht van krijgt is beter, voor hetzelfde geld ontkennen ze dat je opgezegd hebt of zijn ze vergeten de incasso stop te zetten. Zou ook niet de eerste keer zijn.
 
Mijn jaar abbo (ik had alleen het STB pakket) zat namelijk rond de €69, vandaar dat ik dit bedrag raar vind voor alleen januari.
Ik heb inderdaad in januari opgezegd, want mijn jaarlijkse abbo liep tot nog toe van maart tot maart, maar misschien rekende hun vanaf januari dat kan wel zijn.
Ik heb wel een offici?le brief gekregen dat mijn abbo per 2 februari stopgezet werd en daarna geen beeld meer zal ontvangen op het STB pakket, maar daar stond niet een overzicht bij van wat de eind kosten zijn.
Maar ik wacht wel even af wat ze schrijven.
 
Inderdaad, deze club ********** rekent afsluitkosten.
Als je er niet naar vraagt, vertellen ze dat ook niet.
Ik weet niet of en wanneer dat van wetswegen veranderd is.
 
Ik heb vorig jaar vanwege een stronering van ING de rekening te laat moeten betalen, en vandaar dat ik weet dat ze een herinnering sturen met de kosten daar op.
En op die brief stond dat als ik niet binnen de gestelde termijn betaalde ik zou worden afgesloten en dat betekende ook dat ik dan iets van €23, of €28 euro afsluitkosten zou moeten betalen.
Het exacte afsluitkosten bedrag zou ik dan even terug moeten zoeken in de post van toen.
 
Dat is bij niet tijdige betaling.
Het gaat er om dat in de Algemene Voorwaarden en/of in je originele contract, danwel een tussentijdse notificatie, te lezen is dat er sprake is van afsluitkosten bij be?indiging van het contract.

mas3 zei:
Ik weet niet of en wanneer dat van wetswegen veranderd is.
Nee, bij bestaande overeenkomsten helaas nog niet. Bij nieuwe contracten is het zo dat deze nog maximaal 1 jaar mogen duren en niet automatisch verlengt mogen worden voor eenzelfde periode vast.
Een automatische verlenging mag wel, maar dan is de klant gerechtigd om maandelijks op te zeggen. Dan mogen ook geen administratie- en/of afsluitkosten meer in rekening worden gebracht voor zover ik begrepen heb. Sterker nog, als er van vooruitbetaling sprake is zal er restitutie dienen plaats te vinden van het teveel betaalde.
Kranten en tijdschriften mogen met 3 maanden verlengen, maar ook dan kan de klant maandelijks opzeggen.

De bedoeling was deze wetgeving ook voor lopende contracten te laten gelden, maar dat is op het laatste moment ingetrokken. Het van kracht worden verschilt, sommigen zeggen 1 of 4 december 2011, anderen 1 januari 2012.
Een advokatenkantoor gaat uit van 1 januari 2012.

Dit is in elk geval voor particulieren geldig, het is me niet bekend in hoeverre dit ook voor zakelijke contracten van toepassing is.
 
Ik heb het idee dat ze helemaal doorgeslagen zijn door dat cardsharen... en dat vooral deze maatregel nog eens zeer averechts kan werken. Niet je volledige pakket op je 2e (of 3e) TV is zo not 2012!!!
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan