Wat een lulkoek rechtspraak...

Misschien had ik niet "(bedekte) voorkeur" , maar " lichte afkeer " moeten gebruiken...?
Ja, dat zou beter zijn geweest, want "voorkeur" geeft aan welke partij ik zou prefereren. Ik heb niet perse een lichte afkeer van de PVV maar wel van de partijleider die in mijn ogen vaak te ver gaat. En nog erger... zijn eigen stemmers regelrecht belazert door A hard te roepen maar als je naar zijn stemgedrag gaat kijken blijkt dat hij meermaals B stemt. Dat noem ik keihard kiezersbedrog.

Mij kennende moet je weten dat mijn lichte irritatie niet in de context valt van wat we hier bespreken. Ik kijk niemand er kwaad voor aan, ga geen onzinnige rechtszaken beginnen, laat elke PVV stemmer in zijn waarde. Het is gewoon een mening. Maar ik zou het niet prettig vinden als iemand me zou zien als PVV stemmer, dus dat heb ik dan graag duidelijk, vandaar mijn vraag. Lijkt me niets mis mee. Verder dan een mening geven gaat het dus ook niet in mijn geval.

Begrip op brengen voor een ander zijn visie of mening is mijns inziens normaal in een fatsoenlijke discussie.

Dus niets te woordjes goed overwegen, ja misschien voor externe meelezers wel weer.

Tja daar zeg je zoiets, vroeger de Ambonezen heb ik ook nog meegemaakt, strenge opvoeding. Die is er overigens wel degelijk ook bij Marokkanen, althans bij een groot deel van hen. Want ik heb diverse Marokkaanse bekenden en enkele die ik zelfs vrienden mag noemen.

Helaas zijn er teveel waar te weinig aan opvoeding gedaan wordt, of waar men de jeugd niet meer in de hand kan houden. Iets wat je ook vaak genoeg bij Nederlandse gezinnen ziet.

Die worden dan weer vaak in opvanghuizen geplaatst. Nja het is allemaal wat. Ben blij dat mijn kids braaf zijn in elk geval. :)

Er staat mij ook nog iets bij over een regel v.w.b. politieke discussies. Ik kan me niet herinneren regels daaromtrent verwijdert te hebben, dus weet niet of dat hier of op een bevriend forum is geweest. Maar mijn geheugen is ook niet meer wat het geweest is, dus wie weet is dat vroeger wel ooit geweest.

Mocht er een belangrijke wijziging komen zal dat in het algemeen bekend worden gemaakt. ;)

Politiek vertrouw ik ook voor geen meter, daarom juist wil ik nog eens proberen te bekijken of een partij die het goed voor heeft maar nog nooit in de regering heeft gezeten het heel misschien wel waar kan maken.

Als die in de regering komen en het blijft flut, zal ik persoonlijk ook nooit meer naar een politieke stembus lopen.

@Parabolica: Ik kan me goed vinden in je verhaal. Zo is het inderdaad, vele mensen maken vele keuzes en die zijn vaak verschillend.

 
marie zei:
@Parabolica: het is een serieus onderwerp, maar jij roept bij mij wel een luide lach op.... :grin: :biggrin2: :grin:

Je begint over onze levenservaring, en een alinea verder geef je een voorbeeld met een kroeg erin.... Ik voel me meteen thuis.... !

Hebben wij dezelfde levenservaringen, waarin kroegen een grote rol hebben gespeeld..?  :grin:
In mijn jeugdige jaren speelde de kroeg in het weekend een grote rol @George.

Nadat wij ergens bij iemand thuis na een stevige discussie over de maatschappelijke problemen die toen ook ter sprake kwamen, wij uitgepraat waren kwam de kroeg in beeld puur voor de gezelligheid en de ontspanning. :)

Ook al was ik toen rechts gericht en veel van mijn vrienden links georiënteerd, veel lol hadden wij onderling altijd.

Is het je nooit opgevallen hoeveel kroegen er rond het binnenhof zitten in Den-Haag, alleen gaan de meeste politici nu na hun werk direct naar huis. Er moet gewoon meer gezopen worden alleen niet op de kosten van de belastingbetaler . :) :) 

Je vergat oplossing h. : De Rijdende Rechter....  :biggrin:
Is die nog wel onafhankelijk dan? :)

Ik lach er smakelijk om, maar als je deze grap had gemaakt bij een andere topic deelnemer, had toorn Uw deel geweest....  ;), ook naar die andere topic deelnemer, van wie ik geniet, omdat hij weer de energie heeft, om brood te bakken, en zich druk te maken, over zaken, waar we geen enkele invloed op kunnen uitoefenen....(de knipoog dus!!!)
Deze broodbakker staat altijd open voor ideeën van anderen en zouden er meer van deze broodbakkers zijn dan kan je ervan uit gaan dat ook een luxe brood altijd betaalbaar zou zijn. ;)

Jij en B.T. geven een idee van jullie politieke geaardheid.

Ik vertrouw de politiek voor geen meter, en vind al die gluiperige figuren huichelachtige zakkenvullers.

En dat geldt voor de hele wereld... Hier zegt de eerste minister vanochtend op tv, dat hij over een discutabele zaak geen antwoorden meer geeft....???
Het heeft even geduurd maar inmiddels heeft die man het door hoe het werkt, ooit riep hij dat het afgelopen moest zijn met de linkse hobby's en dat hij de rechtspraak wel even zou gaan veranderen. Nu is de rechtspraak rechtser en houdt hij zijn mond. :)

Mijn mening mijn hele leven is geweest, dat een harde hand in ieder geval de zwakkeren onder ons kan beschermen. Want die kunnen zichzelf niet verdedigen.

Maar "pappen en nathouden" geeft stinkende wonden, volgens een bekend Nederlands spreekwoord...

In jouw beeldspraak, over de overlast gevende kroeg, zou ik de beste oplossing hebben, voor de omwonenden, die last hebben.... Oplossing i. dus: Handgranaat in die kroeg....  :achmed:

De kroegbaas zal mij nu wel ver van zijn café willen houden.... en dat was ook weer niet de bedoeling.... Potdorie, wat is wijsheid....?

Levenservaring is hier de oplossing niet, want wie lost er nu problemen op met handgranaten...  :confused:

gr. George
George, een handgraat gooien is één oplossing maar ik vraag je dan wel om hem ook vast te houden als jij de pin eruit trekt. :)

Ook al zijn wij het niet altijd eens met de oplossingen, levenservaring zorgt er bij mij wel voor dat ik minder impulsief reageer en rustig, rustig roep in plaats van met de botte bijl hakken. Ik wil de wereld bij elkaar houden en niet uit elkaar rukken. We mogen allemaal weliswaar anders denken maar het uiteindelijk doel is dat we elkaar blijven respecteren.

Keihard gezegd komt het erop neer dat ik met vele leeftijdgenoten de eerste generatie ben die zonder oorlog opgroeit. Veel kinderen en wereldburgers in andere werelddelen hebben die ervaring helaas niet. In plaats van de oorlog uit te breiden moet de wereld straks vrij zijn van oorlog.

Mooi vooruitzicht voor de kerstmis en laat ik met andere hopen dat de wereldleiders daar eens aan gaan werken. ;)   

 
De wereld vrij van oorlogen... Amen, daar drinken wij op... maar het zal wel een illusie blijven...!

Onafhankelijke Rijdende Rechters... ? Behoren ze wel te zijn, al is de één commercieler, dan de ander...

Afhanklijk zijn ze echter wel.... Van de stumperds, die zich te kijk laten zetten, in die programma's...

Is een discusie nog zinvol, als je van een mede-deelnemer verwacht, dat hij zichzelf met een handgranaat opblaast...?

Het lost wel een probleem op... Van hem zal je geen tegenspraak, of deelneming, meer krijgen... :achja:

Ik durf niet te zeggen, of ik links of rechts ben, want ik weet het verschil niet.

Wel zou ik geen koffiedrinkende zachte heelmeester zijn...

Inderdaad... Over broodbakkers niets dan goeds.... Vooral nu hij, volgens jou, meer naar het midden van het politieke spectrum schuift... Maar dan rijst de vraag weer, of dat wel zo goed is... :confused:

Ergens zou er een slotje op dit onderwerp kunnen... omdat we het eens zijn...: Oorlog de wereld uit, en leven, en laten leven...  ;) gr. George

 
Brood is iets wat bij iedereen makkelijker door de mond gaat en dan blijft de discussie beperkt tot de hoeveel zout, hoewel men daar over ook al van mening kan verschillen. ;)

Inderdaad wat mij betreft kan er ook een slotje op maar het topic gaat vanzelf naar de achtgrond als wij hier niet meer reageren. Hetgeen wat wij hier besproken hebben is dan al gauw geschiedenis. :)

Ik laat me haar weer groeien en ga volgend jaar op de Dam staan met de oproep 'make love no war'. ;)

 
Oh ja, die goeie ouwe tijd...

Dierbare herinneringen... dat ik eerste rang zat, in het voorjaar van 1965, in Krasnapolski... dat er ineens stenen door de ruiten vlogen....

Langharig tuig....! En daar wil jij weer naar terug...?

Eerst bannen we geweld uit, en nu gaan we de barricades op... :confused:

Geen wonder, dat het daar in Nederland politiek zo'n rommeltje is... Jullie weten het zelf niet meer....

Nou ja, je koopt een matje, en doet maar.... als je hetzelfde haar hebt als ik, zal er van aangroeien in ieder geval weinig terecht komen.... gr. George

 
marie zei:
als je hetzelfde haar hebt als ik, zal er van aangroeien in ieder geval weinig terecht komen.... gr. George
Pas nog mijn haren laten knippen en hoofdzakelijk uit mijn nek en wat over mijn oren zat maar ik kreeg toch een koud gevoel in mijn nek.  :biggrin:

Maar wat er nog op mijn hoofd zit aan haar is net zoals bij jou waarschijnlijk zeer beperkt en bij de kapper was ik altijd zo klaar. Daarom vraag ik nu aan de kapster of zij mijn haar één voor één wil knippen, voordeel hiervan is dat ik een tijdje in de stoel zit en haar via de spiegel goed kan bekijken.  :grin:

 
Lekker, niet, en je elleboog in een warm kruis.... :biggrin: :biggrin: Of gaan we nu off topic...?

gr.George

 
marie zei:
Lekker, niet, en je elleboog in een warm kruis.... :biggrin: :biggrin: Of gaan we nu off topic...?

gr.George
:biggrin: :biggrin: :biggrin: Alles is nu off topic...................... 

Als ze achter me staat dan vraag ik altijd of ze mijn pony kan bijknippen en dan buigt ze over me heen.  :huh:

Daarna merkt ze op dat ik helemaal geen pony heb. Precies, daarom vraag ik je ook om mijn pony bij te knippen.

Ik voel dan even geen kou meer in me nek en wordt dan lekker warm van binnen.  :biggrin:

 
??? Idd... nou ja, we kunnen altijd new topic starten, als moderatoren streng willen zijn....

Ik voel met je mee... Heerlijk, vieze ouwe man spelen.... ??? gr. George

 
Als we toch aan het knippen zijn, kan iemand dan mijn paard ook even knippen. :biggrin:

 
Haha ja van voren ook niet want dan kan het ook bijten en trappen. :biggrin:

 
Omdat in dit topic ook onrust zaaiende marrokanen zijn besproken, wil ik dat in perspectief plaatsen....

Afgelopen weekend waren er bij voetbal wedstrijden tussen Katwijk en Rijnsburg onregelmatigheden, met vechtpartijen en rookbommen.

Toen ik daar gisteren een Katwijkse kennis op aansprak, moest hij smakelijk lachen, als of het om folkloristisch volksvermaak ging....

Ik vraag me af, hoe er gereageerd zou zijn, als er asielzoekers of noord-afrikanen bij betrokken waren geweest...  :confused: gr. George

 
Dat is wat ik bedoel. Het is niet beperkt tot bepaalde groepen, geweld en andere zaken komen in alle bevolkingsgroepen voor.

Maar geheid als er zaken gebeuren waarbij asielzoekers of anderssoortige "buitenlanders" bij betrokken zijn dan komt het op een andere manier in het nieuws. Dat is niet terecht, ben ik met je eens.

 
Achja Jongens,

Gelukkig hebben we ons board, en hebben we gewoon temaken met satellietontvangst.

Wat die Wilders ook doet en uitkraamt kan mij geen flikker schelen; als hij later aan de macht komt zijn de rapen gaar.

Je kan hem niet vergelijken met Hitler omdat hij van de Joden houdt ; hij heeft ook in een kibboets gezeten, dus hij heeft de haat meegemaakt tussen de Israëliërs en de Moslims.

Eigenlijk kan je hem alleen kwalijk nemen dat hij zo kwaad op de Islam is dat het buiten proporties is gestegen.

Ik hou van alle mensen die zich normaal gedragen en aan de normale fatsoensregels houden, of het nou Joden zijn of Islamieten of Scandinaviërs of Nederlanders, of Surinamers, Antilianen, noem maar op.

Als iedereen zich aan de normale fatsoensregels houdt komt het allemaal wel in orde.

Nou, genoeg politiek gelul.

Laten we blij zijn met ons board! en lekker ouwehoeren welke FTA-zenders er weer beschikbaar zijn.

Groetjes iedereen,

Bones

 
Ik hou van alle mensen die zich normaal gedragen en aan de normale fatsoensregels houden, of het nou Joden zijn of Islamieten of Scandinaviërs of Nederlanders, of Surinamers, Antilianen, noem maar op.
Als iedereen zich aan de normale fatsoensregels houdt komt het allemaal wel in orde.
100% mee eens Bones.

V.w.b. het topic, achja, we zitten in de Kletspraat sectie en soms doet zoiets eens goed als uitlaatklep. ;)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan