wat gaat goed in vista

O

opeltje

mischien leuk voor de toekomtige vista gebruikers:

post hier welke programma's wel of niet werken met vista....

zelf heb ik vista nog niet binnen...maar zo gauw hij binnen is laat ik het natuurlijk ook weten..

 
Ik heb het zelf niet getest, maar in tegenstelling tot in XP blijkt exact dezelfde Internerd Exploder 7.0 in Vista wel uitstekend te werken.

 
Vista draait zeer goed, prachtig beeld, snelle opbouw van het beeld en werkt zeer fijn, fijner als XP, maaaaar ik zou hem zeker voor hobbyisten nog niet gebruiken omdat veel software er niet op draait vooral voor de sat.hobby is vista geen oplossing.

Wat mij ook erg tegenstaat is dat de beveiliging zover gaat om webpagina,s te blokkeren die voor microsoft niet veilig zijn, ik maak zelf wel uit wat veilig is en laat mij niet de weg wijzen door microsoft.

John

 
Laatst bewerkt:
maaaaar ik zou hem zeker voor hobbyisten nog niet gebruiken omdat veel software er niet op draait vooral voor de sat.hobby is vista geen oplossing.John
Kan je dan in deze niet meer kiezen optimaliseren voor win xp , win 98 enz

Die functie had je toch in xp

 
De beveiliging in Vista gaat nog verder, zelfs als administrator heb je niet eens meer rechten om zelf de hosts file aan te passen, nou vraag ik je!

Er is een test geweest in de CID tussen XP en Vista, op sommige punten is Vista iets sneller, op andere punten XP, ze ontwijken elkaar nauwelijks.

Als je nu denkt dat Vista echt sneller is, dan wacht maar eens tot je er evenveel op hebt draaien als op je XP. Of wil je goed testen, zet er dan ook eens een kale XP naast op exact dezelfde pc met dezelfde specificaties.

 
Dat je als administrator de hostfile niet aan zou kunnen passen klopt half.

Als administrator kan het wel, alleen niet als iemand die alleen maar lid is van de administator groep.

Dit is een bug en staat vermeld op de site van MS.

Als je dus je hostfile aan wilt passen moet je tot de bug gefixed is even runas doen en dan notepad als Administrator draaien.

 
heb hem er eindelijk op......op een vista capable pc...pffffffffff

wireless aan de gang krijgen (intel) icm launch manager was een drama....

maargoed,

wat tot nu toe werkt:

dreambox control centre

cc cam editor

adobe

en een werkende virusscanner is een drama....heb nu maar tijdelijk avg....

maargoed, het draaid leuk en tot nu toe bevalt het goed.

ga nu maar verder de zaken instaleren...en testen...

overigens kun je inderdaad we de compatibility mode instellen

 
Als administrator kan het wel, alleen niet als iemand die alleen maar lid is van de administator groep.
Kennis van me heeft het geprobeerd en niet als user met adminrechten (dus admingroep) maar echt als Administrator, en dat lukte dus niet.

Ik zal hem dat eens zeggen van dat "runas", lol... hebben ze zeker van Linux afgekeken.:)

@Opeltje: De nieuwste Nod32 2.70.nogwat zou ook goed moeten werken op Vista. De NL versie daarvan is ook uit inmiddels.

 
overigens kun je inderdaad we de compatibility mode instellen
Dat is goed om te weten bedankt

 
dreamview en vlc werken gelukkig ook correct op vista voor de liefhebbers...

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan