Wat heb ik nodig ??

bert50

Addicted Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo Satteliet vrienden.

Ik ben nog niet zolang in bezit van een Dreambox. Maar wel heb ik al een aantal Img geprobeerd, de wijze waar mee je die in de box kan zetten, in een woord simpel maar mooi. Dus heb ik al een maand of 6 er plezier van.
Persoonlijk vind ik de RuDream zeer mooi.

Hier voor had ik een VHSat ook een leuke box, maar daar moet je elkekeer je Fun kaart aan passen, vandaar dat ik iets wilde waar dat niet (misschien) meer nodig is.

Ik heb een schotel die Astra en de Hotbird ziet.

Nu lees ik dat Italie en Spanje weer gehackt zijn, volgens mij worden de Canaal + daar knettergek van.

Okay leuk, maar nu mijn vraag, als nieuweling onder de Dreambox gebruikers of moet ik zeggen Meesters:
Er komen nogal veel Emu's uit, welke zijn het beste om te gebruiken, momenteel gebruik ik UCas, daarbij heb ik de Newcam v5.03 bij gezet, maar die krijg ik niet aan de gang. Maar dat zal zeker aan mijn onkunde liggen.

Nu is dus Taq en Sky gehackt, maar ik snap niet hoe je die aan de gang moet krijgen. Is het nu zo dat deze kanalen alleen maar open zijn als je OOK een Tita kaart gebruikt of is dat niet nodig.

Ik dacht dat de DreamBox met software dat eigenlijk niet meer nodig had, zodat dat ik eindelijk van die kaarten af was.

Ik weet ook dat er al een aantal mensen zijn die mij al geholpen hebben, zelfs remote aan mijn Dreambox gewerkt hebben, langleven het internet, daarvoor mijn oprechte dank aan Elroy.

Ik weet dat dit een lang verhaal is, maar ik wil het graag weten en met mij nog wel een aantal gebruikers die graag willen leren hoe zij het meeste uit deze DreamBox kunnen halen.

Groetjes, Bert

De laatste scam erin laden, rebooten en beeld, je hebt idd geen (te dure) kaartjes,cams meer nodig alles werkt!

Ik heb even de quote weggehaald.
Guardian, als je quote, dan quote a.u.b. uitsluitend datgene waar je reply betrekking op heeft.
Met 1 regel reply heb je geen quote nodig, het is dan zeker niet nodig het hele bericht te quoten.
Het zou derhalve prettig zijn als je een beetje kon werken aan je quotegedrag.
Alvast bedankt!

Originally posted by Black Tiger
Ik heb even de quote weggehaald.
Guardian, als je quote, dan quote a.u.b. uitsluitend datgene waar je reply betrekking op heeft.
Met 1 regel reply heb je geen quote nodig, het is dan zeker niet nodig het hele bericht te quoten.
Alvast bedankt!

Helemaal mee eens...lol

GR Fred.

Dat is nu het probleem. als ik de nieuwe NewCam gebruik heb ik alleen beeld op de FTA kanalen en daar is hij niet voor bedoeld, denk ik.

Dus waarom werkt hij bij niet zo zoals bij vele anderen.

Dus de vraag is nog steeds wat stop je als Emu bij een RuDream.

Groetjes Bert

Originally posted by Black Tiger

Alvast bedankt!

Als je mijn berichten checked zul je zien dat ik (bijna) nooit quote, maar zo is het beter denk ik.

Ik heb inderdaad verzuimd om naar andere berichten van je te kijken, en vergissen is menselijk dus dan zien we het gewoon op die manier.:)
0 hard feelings.

inmiddels heb ik de newcam aan de gang, maar wat ik jammer vindt is dat ik geen antwoordt op mijn vragen krijg, het gaat alleen nog over hoe en wanneer je qoutes gebruikt.

Daat zit ik dus niet op te wachten, wel op antwoorden die mij helpen het meeste uit de dream te halen.

Zoals het nu is heb ik daat Ucas en Newcam inzitten, voor mij doen ze alle twee hetzelfde. Blijft de vraag over, met welke EMU kan ik het meeste ontvangen.

Tweede vraag:
als een beeld op zwar gaat hoe doe ik de update van de key's, dus ook welke file in /var/scce is voor welke kanalen.

Aan Black Tiger, je kan de quotes van een post afhalen, dus heb jij veel macht, kun je voor mij ook de postings weg halen die over het quoten gaan. Misschien wordt het voor andere mensen duidelijk dat ik vragen stel en niet hoe je moet quoten.

Bij voorbaat mijn dank,
Bert

PS, mij aub niet bannen horen, is niet de bedoeling van mijn vraagstelling. ;-)

Nou ik haal niet zo vlug postings weg en het is ook belangrijk dat andere mensen dat zien, want er zijn er meer die dat soort quotings doen, en zo heel erg is het niet.
Als ze een beetje het topic nalezen komen ze toch wel aan het antwoord van jouw vraag.:)

Nu is dus Taq en Sky gehackt, maar ik snap niet hoe je die aan de gang moet krijgen
Dit was jouw vraag. Dit staat vaak echter al beschreven in de files die je kunt vinden.
Je hebt geen tita kaart nodig maar files voor de Dreambox. Voor de Taquila en SkyItalia zijn er zgn "scam" files, vaak gecombineerd met nog een andere file.
Deze moet je zien te downloaden, de instructie van hoe dat te installeren in je Dreambox staat erbij vermeld in een readme ofzo.

Verder kunnen we het niet uitleggen, misschien is dat ook de reden dat je niet echt een antwoord kreeg, want in feite ga je dan uitleggen hoe illegaal naar abotv te kijken en dat is niet de bedoeling.

Met bovenstaande info in het achterhoofd kun je alweer een stukje verder, je zult dus naar de files op zoek moeten (huts?).:)
Exacte installatie-informatie als het je niet lukt, kun je dan het beste weer even via de chat doen want daar kan meer dan wat hier online op het board kan.

UCAS= scam in een aantal gevallen. JE kunt van de "Slowaa" de laatste scam emu halen en dan werken de op dit moment gehackte seca-2 kanalen.

newcamd is weer handig voor bijv. Conax (Kiosk) maar dat zit dus op de Thor. Je hebt dan wel de laatste rsakeylist nodig.

@Bert50

Welke emu je het beste kunt gebruiken is net zo persoonlijk als welke image het beste is. Persoonlijk dus.

Voor ons is er maar ??n image en dat is ruDream, maar dat heeft zo zijn redenen die niet voor iedereen van toepassing zijn.

Voor zover wij hebben kunnen nagaan is het niet van belang welke image je gebruikt als je een emu gebruikt. Je kunt - zo denken we - alle emu's in alle image gebruiken. Het is een kwestie van een juiste installatie en dito configuratie.

Wij adviseren je zoveel 1 emu te gebruiken voor alle zenders of hooguit 2. Het grote voordeel hiervan is tijdwinst bij het zappen. Immers er hoeft dan niet van emu te worden gewisseld. Zoals de huidige emu's zijn uitgebracht is newcamd voor ons ver en veruit de snelste met zappen en heeft tenmisnte alle andere features die andere emus ook hebben. Voor ons is het een berengoede emu maar het is wel even weten hoe je e.e.a. moet configureren. Dat je beeld op zwart is kan diverse oorzaken hebben, waarbij zelfs PID"s een rol kunnen spelen. Meestal is het een configuratiefout. Het is daarom ook niet zo eenvoudig op zon algemeen gesteld iets antwoord te geven.

Keyupdate hebt je nauwelijks nog nodig. Als je het tioch wilt doen ga dan eens naar het Emu menu en klik daar op de blauwe knop (in ruDream is dat in ieder geval zo, kan per image verschillen). Die blauwe knop is voor Key Settings menu. Eenmaal in het Key Settings menu klik je op de eerste Key Update. Lukt dat niet dan kun je ook nog e.e.a. handmatig in de files veranderen met een linux-(achtige)-editor en niet met het kladblok b.v.

Succes verder

nu heb ik ineens drie antwoorden waar ik iets mee kan, dus ga ik dat lekker uitzoeken.

Ik dank dus ook Black Tiger, het Eendenteam en Bigfoot.

ALs jullie het niet erg vinden ga ik nu eens lekker met de dream spelen, daar is hij toch voor!

Bedankt en groetjes,

Bert

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan