Vraag Wat is de beste ftp server software voor thuisgebruik?

De pc doet het intussen, het was een probleem met de videokaart, een andere er in en hij werkt gelukkig weer.

Nou nog wat harde schijven erin en de software.
 
Nou, kijk aan, zo eenvoudig kan het zijn. Hups en gaan met die banaan. :biggrin:
 
Was het maar waar!
Niet alle usbpoorten werken, en ik er 1 heb die wel werkt, krijg ik de usb stick niet opgestart vanuit de bios.

Ik heb gekeken of het in een laptop wel werkt, en die start wel gewoon op met de stick vanaf de bios,
 
Hmmz... misschien toch een voor de zekerheid met andere stick proberen. Kijk eens of je een stick hebt die je FAT32 kunt formatteren.
Let ook even op de bios van de i7 of die in UEFI, Legacy of beiden staat.
 
De usb is geformateerd naar fat32 @Black Tiger , vorige week had ik even niet opgelet bij een andere stick, die bleek op Xfat te staan.

Ik heb trouwens meerdere sticks geprobeerd, maar als eerste die meuk van Ali aan de kant gegooid.

Maar wat die I-7 betreft, wat jij zegt daar heb ik niet naar gekeken in de bios, doe ik de volgende keer als eerste.

Wel de opstart optie f12 aangezet, maar dan kan ik alleen maar kiezen uit de ssd die erin zit, de usb komt niet bij die optie te staan, terwijl deze in de bios wel op 1 staat.

Die pc heeft wel meer mankementen, niet alle usb-poorten werken nog.
En bij afsluiten blijven de ventilators draaien.


Ik heb het ook nog geprobeerd of het via een andere ssd schijf werkt met opstarten om deze bootable te maken, maar dat doet Rufus weer niet.

Op 2 laptops werkt het wel, een I-5 [dezelfde die jij van mij hebt] daar lukt het wel, en 1 van die kleine laptops die ik van jou heb ook, maar die heeft volgens dat programma te weinig ram geheugen, moet eigenlijk 4gig zijn, maar er zit maar 1 gig in.

Wel via dat ding wat verder gekomen, en via het ip-adres en poort die hij gaf, via een andere pc, die gegevens ingevoerd in de adresbalk , en dan kun je via die connectie de boel configureren, best wel grappig om dat te zien.

Vroeg of laat zal het wel gaan lukken, ik heb nog 2 i-5 desktops staan, dus die ga ik proberen. ;)

Kan ook een 2dehands nas kopen via mp, maar dat wil ik nog niet, op deze manier vliegen de avonden lekker voorbij.
 
Wel de opstart optie f12 aangezet, maar dan kan ik alleen maar kiezen uit de ssd die erin zit, de usb komt niet bij die optie te staan, terwijl deze in de bios wel op 1 staat.
Vandaar ook dat ik over die UEFI instelling begon, want dat kan dus de oorzaak zijn dat je die USB stick niet ziet bij het F12 opstartmenu.

Overigens kan 1 GB RAM ook genoeg zijn om een FTP servertje te draaien. Maar dan moet je zo'n mini linux versie installeren. Zoiets wat ze op zo'n printplaatje... dingens... ahja Raspberry of soortgenoten installeren.
 
Ik heb in de bios gekeken, maar ik nergens die EUFI instelling?

Voor nu even pauze, volgende week verder.
 
Niet EUFI maar UEFI wordt soms ook wel eens "secure boot" genoemd. Eigenlijk zou je dat in het "boot" deel van de bios moeten kunnen terug vinden.
Het zou kunnen als het moederbord te oud is, dat die instelling er niet is. Maar dan is het op zich weer vreemd dat die USB stick niet als opstartbare stick wordt gezien.
Heb je enig idee welk bouwjaar dat moederbord is? Vaak zie je de bios datum wel met opstarten.

Van de andere kant schreef je al dat de USB poorten niet lekker wilden of helemaal niet. Misschien even checken of de kabel voor aansturen van de usb poorten wel correct zit.
 
Oh, foutje...

Maar secureboot heb ik wel zien staan, maar daar ga ik nu niet meer naar kijken, en morgen,
als het weer het toe laat verder met een kleine verbouwing.
Tijd zat. ;)


Wat het moederbord betreft dat is van 2011, ooit eens van ene @hangslot gehad.
 
Van 2011? Da's erg lang geleden. Maar het kan wel. Secure boot is in 2010 aan UEFI toegevoegd dus als jij die optie hebt dan zit het er wel ergens nog in lijkt me.

Maar zoals je zegt, tijd zat, komt wel goed.
 
Zojuist de secure boot uitgeschakeld en de pc start netjes op vanaf de usb stick.

Bedankt, weer een stapje verder. ;)

Het is gïnstalleerd, maar ik ga eerst nog wat verder lezen, want bij het instellen wou het programma
schijf 2 en 3 wissen, alle gegevens zouden verloren gaan.

Dit is niet de bedoeling. :biggrin:
 
Laatst bewerkt:
Ik kan me niet voorstellen dat de disks wil wissen maar waarschijnlijk wel de partities op de eerste harddisk, /dev/sda1, /dev/sda2 en /dev/sda3
Dat zijn 3 partities op de eerste disk.
/dev/sdb is disk 2 en /dev/sdc is disk 3.
 
Het programma DSM 7.2.1 .

Dit is het programma wat je op de pc kunt installeren om er een NAS van te maken.

Ik heb de bovenstaande videoclip gevolgd, en gedaan wat daar uitgelegd wordt, eerst de arc installatie gedaan via de stick, en daarna dsm in een apparte map gedownload op een andere pc.
Beide pc's moeten wel verbonden zijn met internet.

Daarna moet je in die andere pc het ip-adres en een poortnummer invoeren wat je weer ziet bij de weer andere pc waar je dat te zien krijgt, en dan weer vanaf die weg verder met de installatie.

Het programma lijkt geïnstalleerd te zijn, maar toen ik verder wou gaan kwam die melding.
En dat wissen het ik maar even niet gedaan, want ik was op dat moment bezig met de pc waar bijna alles opstaat wat in die NAS moet...

Dus nog maar eens goed de uitleg volgen en stap voor stap verder, maar dan wel met een laptop die nauwelijks gebruikt wordt.

Ik heb geen zin in een slapeloze nacht, en alles opnieuw te moeten downloaden. :biggrin:

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uitgelegd heb zo.
 
Laatst bewerkt:
Ja een beetje wel. Ik heb die video nog niet bekeken, nog geen tijd gehad.
Ga ik nog wel doen, maar wel raar dat je er meerdere PC's voor nodig hebt om een installatie op 1 pc te doen.
Beetje vaagheid wat mij betreft. Maar ja misschien dat ze die andere PC als update server gebruiken of zo, geen idee.

Moet ik eens op mijn gemak naar kijken. In elk geval wel verstandig even uit te kijken met die pc waar bijna alles op staat wat er in die NAS moet. Voorkomen is beter dan genezen. ;)
 
De reden dat er een andere pc bij nodig is, dat is volgens mij omdat de andere die een NAS moet worden
nou een dualboot heeft, Windows draait op dat moment niet.
 
Misschien dat een minimeeting bij Boets een optie is waarbij ik de NAS meeneem voor je? ;)
Wellicht heeft BT ook zin om te komen, want ik heb voor jou ook wat liggen. Misschien moet ik dat anders maar gewoon opsturen.
 
Zin wel. Maar ik durf momenteel niet ver te rijden. De homokineet van de auto rammelt nu ook al bij rechtdoor rijden dus dat wil ik liever eerst laten maken.
Daar willen ze als het goed is volgende maand een keer naar kijken als het blijvend beter weer is.
 
Wat die minimeeting betreft @Dr.Z , ik zit al een beetje aan de BBQ planning te denken,
en waarschijnlijk doe ik het dit jaar vroeg, ergens in juni voor de zomervakantie/bouwvak.

Gaat goed komen.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Dr.Z
Via, via een NAS op de kop weten te tikken.
een Synology DS211J zonder harde schijven.

Vannacht dat ding aangesloten nadat ik er 2 hd's ingebouwd had, en de firmware geïnstalleerd.

Maar dat ding is echt retetraag, en ook een goede mediaplayer zit er niet.
Gekeken of wmp of vlc er op kon, maar dat ging niet.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan