Wat is de eenvoudigste manier om een zender te vinden ?

R

redneck eyeball

Onlangs was op Astra Taquilla 11 van frequentie veranderd.

Heb liggen prutsen met de Humbox en verschillende settings files om die terug te krijgen.

Het blijkt niet eenvoudig te zijn om de TS (ik vermoed transponder) te veranderen.

En dan staat die bij mij nog anders dan in de settings file.

Er moet toch een gemakkelijker manier zijn om dergelijke zender opnieuw te kunnen vinden met één of andere search in de menu's of zo ...

Hoe doen jullie dat ?

Thanks,

Red

 
nog vergeten te zeggen (en ik kan mijn bericht niet editten) dat ik een Humax 5400 heb.

CU

Red

 
Hi Redneck met manuel search in het service searchmenu en network search aan zoek je toch zo de hele satelliet af naar nieuwe zenders,zenders gevonden dan kun je zelf aangeven welke zenders je wilt toevoegen.Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

greetings goto.

 
@goto,

Kan...maar het is (a) wel erg veel werk op deze manier lijkt me en (b) je bent met het scannen een tijd zoet en © je vindt op deze manier niet alle channels.

@redneck eyeball,

Wat ik altijd doe: een manual search op de nieuwe frequentie van het kanaal en alleen dit kanaal saven. Vervolgens de settings downloaden naar je favoriete edit proggie. De oude entry verwijderen, het nieuwe kanaal sorteren en tenslotte de nieuwe satellite setting uploaden naar je Humax.

 
@ theGizmo,maar wat als je niet weet waar je zender zit dus op welke transponder dan zul je wel moeten.

Of je download een nieuwe zenderlijst van home.planet.nl/~vjutten/home.htm deze is volgens mij altijd vrij actueel.

greetings goto.

 
@goto,

Een dagelijks bezoek brengen aan de fantastische site van Lyngsat (http://www.lyngsat.com) en eventueel subscriben op z'n mailinglist en je bent absoluut op de hoogte van de allerlaatste wijzigingen qua satellite settings.

 
tis wel wat omslachtig hoor ...

Als het nu wat eenvoudiger was om de correcte TS te kiezen in de Humbox... nu is het gokken en moet ik soms 10x proberen eer ik de correcte heb.

In ieder geval, bedankt voor de tips.

CU

Red

 
@redneck eyeball,

Tja, of je probeert het eens met een andere editor...Setedit 0.29 of SE 4.0...bij deze proggies heb je wel een TS overzicht met direct de frequentie in beeld.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan