Wat is de lol van Multiboot USB

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Waarderingsscore
929
Punten
113
Leeftijd
75
Ik heb mijn USB stick nu voorzien met Nabilo en PLI en op de DM gemini.

Nu kan ik bij herstart kiezen welke image er gebruikt moet worden.

Na een dagje experimenteel hier mee bezig geweest te zijn zie ik totaal de lol hier niet van in.
Mijn keuze is op een image gevallen en waarom zou ik die anderen dan nog als balast meenemen

Dus mijn vraag aan de goeroes is

Wat zijn de voordelen, nadelen van een multiboot systeem.

De voordelen zijn er vooral voor de Dreams met minder geheugen zoals de 7000. Je kunt dan de /var naar de USB verplaatsen en evt. op usb nog een swapfile aanmaken.
Dat maakt weer wat ruimte vrij zodat je bijv. meerdere emu's kunt installeren.

Multiboot is meer een speelgoedje, normaliter kies je 1 image, doe ik ook, men zal niet snel elke dag weer een ander image nemen.
Maar het voordeel is dat als je iets ziet en je wilt eens kijken of het interessant is, je het vlug even op de stick kunt zetten met die multiboot, een tijdje proberen en zien of het bevalt.
Zo heb ik zelf bijv. altijd Gemini gedraait, maar toen hoorde ik van Nabilo. Deze eens op de multiboot gezet, want ik had geen zin mijn goed werkende Gemini uit de flash te halen.
Daar eens een paar dagen mee gespeeld en die bleek me toch beter te bevallen, met als gevolg dat ik nu zelfs Nabilo in de flash heb.

Een ander voordeel, je wilt in een image iets testen, maar niet dat je hoofd image in de flash problemen kan krijgen. Nou dan start je een multiboot image en ga je daar lekker in testen.

Nadelen: Mij nog geen nadelen bekend.

Voordelen: Zie boven en tevens kun je bijv. de EPG naar je usb op laten slaan i.p.v. naar je HDD (indien aanwezig) waardoor deze minder hoeft te starten.

Heb je multiboot echt nodig? Nee over het algemeen niet als men eenmaal een keuze heeft gevonden en bij 1 image zal blijven.
Maar het is wel leuk om er eens mee te spelen en daarna gewoon te laten hangen totdat zich iets voordoet waarvan je zegt "hé, dat wil ik wel eens zien/proberen".

Quite simple my friend!
Je kunt hier kiezen tussen meerdere mooien, en bent niet beperkt tot ??n als bij je vrouw, haha!
Okee, we zijn hier monogaam opgevoed, maareh niet iedereen houdt zich daaraan toch!!

Feit is dat de images wel vrij stabiel zijn maar niet bij elk image werkt alles even goed.
Denk maar aan dat streamen bij nabilo enzo.
Je kunt bv verschillende images voor verschillende dingen gaan gebruiken.
Maar bij een multiboot hebben de images geen enkel effect op de werking van de afzonderlijke images.
Het is dus een luxe die je jezelf kunt veroorloven.
Heb je er echter geen goesting aan, so be it!

Grtz

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan