Wat is dit voor kaartje???

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.773
Waarderingsscore
998
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Ik heb hier een wit kaartje liggen.

De chip en de lijntjes op de chip zien er exact hetzelfde uit als een goldwafer.

Als je het kaartje rechtop op de smalle kant houdt, dan staat beneden te lezen "No warranty !" (dat betekent dat er geen garantie op zit), daaronder staat een barcode en daaronder een barcodenummer. Achterzijde volledig blanco.

Het is volgens mij geen DPSC, maar ook geen 16F want ik krijg hem niet beschreven met de Ludipipo (DL-20).

Wel kan ik hem uitlezen en dan de buffer weer terugschrijven alleen staat er niks in de buffer behalve een hoop 3f 3f 3f etc.

Iemand enig idee wat dit voor een soort kaartje is?

 
Dat zou ik ook graag willen weten, want ik heb exact hetzelfde kaartje (alleen staat er geen no warranty op), voor de rest ook een barcode met daarboven een barcodenummer en de chip ziet er inderdaad exact hetzelfde als de chip van een GW. Kreeg deze ook niet beschreven met een dl-20.

Grtz,

Assie

 
Ik krijg wel een ATR als ik em uitlees met cardwizard. Ik heb deze kaart ooit gekocht van een dealer voor 7000 BF(!!). Ik heb hem toen gebruikt als irdeto kaart.

Grtz,

Assie

 
Ik ben een beetje onderzoek aan het doen naar de kaarten en dit vond ik op een forum.

"DPSC means Digitals Pirate Smart card and can be recognised by having either +1,+2 or +3 or having NO WARRANTY on it."

Dus misschien heb jij toch een DPSC kaart Black Tiger? Maar wat heb ik dan?

Grtz,

Assie

 
Het zal ongetwijfeld een DPSC kaart zijn, en deze kaarten zitten goed dicht! (kan C+ nog heel wat van leren!)

Deze dingen hadden ook een timer, na de eerste keer insteken deed ie het gewoon 365 dagen, daarna zijn ze dood!

het waren de enige piraten kaarten die met garantie werden verkocht (heel knap).

Ze zijn er geweest voor d2mac/irdeto/Viacces en videocrypt, hier en daar kan je nogwel wat programmatjes vinden om de timer wat te verlengen, maar zelf keys updaten ed. is er niet bij.

En inderdaad ze zijn/waren walstaltig duur.

Gr FranX

 
Ja volgens mij heb ik er zelfs van seca gezien.

Maar ik vind het vreemd, want in de 1115fix versie van Cardwizard zit een dpsc optie, maar die bleef blanked out, ik zie dus ook geen ATR meer of zoiets.

Zijn krengen na een jaar echt helemaal dood, zoja, dan houdt het op. Is niet mijn kaart maar kreeg hem onder ogen.

Weten we in elk geval dat het toch een dpsc is.

Vond het alleen grappig dat ie in mijn phoenix niet reageerde en in mijn dl-20 wel.

 
Hallo Bl.T

Zou het een cryptoworks kaartje kunnen zijn ?

Ik heb hier een Humax cryptoworks ontvanger gehad waar ook een kaartje bij zat.

De eigenaar van de aontvanger vertelde mij dat hij het ding origineel had gekocht.

Ook dit kaartje vertoonde dezelfde opschriften dan dat jullie beschrijven.

Ik weet het niet maar misschien een mogelijkheid.?

 
Deze DPSC kaarten zijn echt het neusje van de zalm wat betreft piraten kaarten.

Net zo als de GW zijn dit 'custom made' kaarten (op bestelling gemaakt met microprocessor ram/rom etc etc.)

om zoiets te laten maken kost handen vol met geld, vandaar dat die dingen ook zo duur waren.

Dit waren ook kaarten die vrolijk door liepen na een ECM (vooral in het videocrypt tijdperk een klein wonder!)

dat duidt er al op dat er een behoorlijke commerciele! organisatie achter deze kaarten zat/zit die al in een heel vroeg stadium toegang heeft tot hash tables, algoritmes en keys van een bepaald systeem, voordat deze public bekend zijn!

Als NvBgm inderdaad een cryptoworks DPSC heeft (als ie nog een ATR geeft moet dat te zien zijn) dan is dit weer een bewijs dat de maker toegang heeft tot informatie die (nog) niet public is!

Vandaar dat die dingen zo goed beveiligd zijn, je moet tenslotte je handel beschermen...:):)

En inderdaad als de timer afgelopen is, is de kaart dood (zelfs geen ATR meer) helaas is er te weinig van bekend zodat niet duidelijk is of zo'n kaart ooit nog iets gaat/kan doen.

Inmiddels zijn de GW's/atmel enz zo goedkoop geworden dat dat een beter alternatief is dan deze dure dpsc's...

Gr FranX

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan