wat is een dreambox

K

kid_kriool

Vraagje wat is een dreambox precies voor apperaat en wat kan je er allemaal mee?

Kom namelijk elke keer dat wordt dreambox tegen op diverse forms en begrijp ongeveer uit de teksten dat het een soort aangepaste computer is waar linux op draait en je onder ander een satellietschotel aan kan hangen en divx/ dvd mee kan afspellen en ook via ftp file?s kan uploaden. Dus een soor omgebouwde xbox met een sateliteontvangst er op.
Of heb ik het dan mis?
wat ik ook opmaak is dat er veel problemen mee zijn of is dat overdreven?

De dreambox is een normale satelliet ontvanger die op linux draait en voorzien is van een netwerk aansluiting.

Main features are a 250 MHz IBM PowerPC
(350 Mips), Linux OP and the dreambox DM7000 supports standard Linux API (DirectFB, Linux-FB, LIRC, ... )

Door handige jongens wordt er steeds meer mogelijk met de ontvanger zoals het bekijken van foto's ect.

De software die op het internet is te vinden bezitten vaak nog bugs. De software die er vanaf de fabriek in zit draait zonder problemen echter de mogelijkheden zijn minder.

ok bedankt,
Maar zag ook dat er ontvangers zijn waar een digitalen recorder optie inzit, is dit ook mogelijk met de dreambox en ook mogelijk om alvast te gaan kijken terwijl de ontvanger nog aan het opnemen is?

@kid_kriool

Je kunt een harddisk (HDD) in de dreambox stoppen. Vervolgens kun je van alles opnemen en wegschrijven naar die HDD. Er is echter ook software (plugin) beschikbaar waarmee je zelfs naar je PC e.e.a. kunt wegschrijven., Uiteraard moet je dan wel verbinding tussen je dreambox en PC hebben.

Naar een andere zender kijken terwijl je opneemt kan. De dreambox geeft zelf aan welke zenders je dan kunt bekijken. Met de huidige dreamboxen is dat nog niet zoveel (alleen de zenders die een zelfde polarisatie hebben als de zender waarvan je opneemt kun je nu bekijken).

Het is de bedoeling dat er dit jaar (september?) een nieuwe dreambox uitkomt en die beschikt over een twin tuner en dan kun je natuurlijk naar elke willekeurige zender kijken als je opneemt.

Dus moet eigelijk nog 6 maanden wachten als ik het goed begrijp.
Maar is die dreambox ook als digitalen video recorder te gebruiken of is dat te hoog gegrepen?

kom namelijk de volgend tekst tegen op een duitse site. maar ik beheers de duitse taal niet.

Der Nachfolger des Videorecorders!
Verlustfreie Aufzeichnung und Wiedergabe - Kein Kassettenwechsel n?tig - Einfache Timerprogrammierung durch den EPG

Ach je kunt ook 2 jaar wachten, dan heb je weer wat beters als het komende anderhalf jaar gaat uit komen aan ontvangers.....
Het is een keuze die je maakt of je een twin-tuner wilt hebben of niet, zoniet, dan zou ik er ook niet op gaan lopen wachten.

http://www.kbraunweb.com/dreambox/images/dreambox.jpg[/img

lol,
merDe

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan