Opgelost Wat is een goede stofzuiger? Ook voor laminaat en huisdieren?

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.773
Waarderingsscore
998
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Ik word er helemaal gek van. Zoveel stofzuigers en zoveel prijzen. Mijn vrouw heeft tussen haar oren dat het liefst een met zak moet zijn, zakloos vindt ze minder. En omdat de winkels dicht zijn kun je nergens gaan kijken.
Maar onze stofzuiger is dus stuk en we hebben een nieuwe nodig. We hadden een Miele en datzelfde type kost ongeveer rond de 230 euro, hetgeen ik er zelf best voor over heb.
Vrouw vond de Bosch stofzuiger van de Lidl voor 80 euro genoeg, maar ik heb geen zin elke 2 jaar een nieuwe stofzuiger te kopen, dus liever evt. wat duurder als ie maar goed is.

Echter de EU heeft besloten dat nieuwe stofzuigers niet meer dan 900 watt mogen zijn. De onze was dacht ik 1500 watt of zo. Maar elders lees ik weer dat watt niet met zuigkracht te maken heeft.

Wat zijn de vereisten?
1.) Fatsoenlijk grote zuigkracht, als ie het deurmatje omhoog zuigt zou extra fijn zijn. Dus super zuiger zeg maar.
2.) Moet met name goed zuigen op laminaat en ook wel tegens
3.) Absolute must is dat hij dan ook goed hondenharen kan opzuigen

Wat mij betreft hoeft ie niet perse een zak te hebben maar zuigkracht en laminaat kunnen zuigen zijn het belangrijkst. Liefst ook dat je er een andere kop op kunt zetten dus zeg maar die borstel er af kunt halen.

Het is me bekend dat er wat verschillende merken en types tevoorschijn zullen komen, maar dat maakt niet uit. Dan vergelijken we wel en kijken naar reviews.
 
Wij hebben hier al jaren een Numatic "Henry" .

Een goede stofzuiger met katoenen zakken, en met deze hebben wij het voor het eerst meegemaakt dat de zuigslang versleten was voor dat de stofzuiger versleten was , en tevens heeft deze stofzuiger nog een ander voordeel hij heeft een afrolbare stroomkabel van 10 meter!
 
Die verkopen ze bij het Office Center ook maar las ik verschillend ervaringen over. Er zijn ook meerdere types van die Henry.
Ik zie bijv. een 650 watt bij zo'n ding... kan dat dan wel goed hard zuigen?
Dus als je nog even het typenummer erbij zet wat jullie hebben dan kunnen we eens wat reviews lezen.
Bedankt alvast. (Y) Verder wachten we nog meer ervaringen af.
 
Ik zal morgen wel eens even kijken BT.

Maar wij hebben met deze stofzuiger goede ervaringen.
 
Wij hebben al jaren een Philips stofzuiger 900Watt speciaal voor honden en kattenharen met stofzak. In het rood.

Niet kapot te krijgen, en verwijderd uitstekend de kattenharen. model is nu niet verkrijgbaar maar de opvolger is een van deze serie. Wij hebben die lijkt op de 134,99€

 
Laatst bewerkt:
Die 9000 serie is wel een partij duurder. Rond de 225 is wel ongeveer het maximum wat ik er aan kwijt wil.
Ik zoek echt het typenr. van stofzuigers erbij want je hebt er zoveel van en van diverse stofzuigers van diverse merken, met name ook Philips heb ik een aantal reviews gezien waar ik niet happy mee was. Zoals die wat bij de AH en Lidl stonden en ook hier op lijken.
 
Hallo wij een dyson al jaren.
Die gaat een tijdtje langer dan de anderen en is zak loos.
Nadeel is de accu die is snel leeg.Ik kan de begane grond er mee doen dat houd in kamer,keuken,slaapkamer en hal.
Ik zie bijna geen haar liggen maar het ding zit dan echt helemaal vol. En de banken en stoelen ook natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
BT je moet in de link nasr beneden scrollen daar type FC8578_09/5000
Of deze link


159.99€

 
Laatst bewerkt:
Ik word er helemaal gek van
ik ken het zelfde probleem hier
dyson al dood
philips al dood
een of ander aqua vaq geval .. ook :amen:
heb nu de vrouwelijke henry op aanraden poets kijken hoe lang die volhoud
 
Ik heb even gekeken, en wij hebben hier de Henry HVR180-11.

Voor ons doet hij het werk wat wij er van verlangen, ook hondenharen.
 
Hebben jullie ook laminaat @freggel1?
Want ik lees o.a. dit:
De atofzuiger zuigt goed. Alleen overal in mijn laminaatvloer zitten beschadigingen omdat de steel er steeds uitvalt. Ik raad deze stofzuiger daarom niet aan.
Ik moet absoluut geen stofzuiger hebben waar de steel steeds uit valt. Voor de rest wel goede reviews overal. Schijnt dat ze ook een aparte Pets versie hebben van dat merk. Die nemen we ook mee in de overwegingen.

@the matrix Mooi, nemen we mee in de gedachten.

@sat-ed Ja precies, stofzuiger na stofzuiger. En uitgerekend een Miele die we kregen omdat ie stuk geweest was en na het repareren veel lawaai maakte, hebben we volgens mij nog 't meest plezier van gehad. Totdat dus de motor vond dat ie op was.:)
 
Iemand toevallig ook ervaring met deze?
Miele Complete C3 Score Red Powerline SGDF3.
 
Black Tiger wij hebben ooit ook een Miele gehad, en een Bosch, maar volgens mij vergeet iedereen de filters die in de stofzuigers zitten.

En door het niet vervangen of schoonmaken worden de motors warm, dus het verkort de levensduur van de stofzuiger.

Bij een Numatic zit deze filter boven de stofzak, dus die vergeet je niet als de zak vol is en vervangen moet worden.

Ik zou zeggen wacht nog eventjes tot de winkels die stofzuigers verkopen weer open zijn, en laat je goed informeren.

Zomaar een tip. ;)
 
Die filters zijn mij wel bekend en werden door ons ook schoongemaakt bij onze vorige stofzuiger dus dat is het probleem niet.
Het kan nogal eens gaan duren voordat winkels open zijn en we kunnen niet zoveel weken zonder stofzuiger.

Dus vandaar dat ik toch op zoek ben naar mensen met ervaring met deze stofzuiger.

Of met andere stofzuigers nog met de gewenste eisen.
 
Als je een miele koopt heb je geen slecht product.
Wat mij altijd is opgevallen aan reparaties aan witgoed het gene wat draait goed in balans moet zijn.
Bij een miele hebben ze daar echt wel aan gedacht.
Onbalans geeft materiaal vermoeidheid en dan moet je al gauw weer naar de winkel voor een nieuwe.
Het zijn vaak het motoren met kool borstels en als de lagers en het anker uit balans zijn staan de borstels te springen op de collector.
Als je vroeger onder de motorkap van een toyota en een datsun keek zag duidelijk een verschil in onbalans.
 
@janblues Dat is inderdaad wel correct. Het moet repareerbaar zijn en geen onbalans. Als ik me niet vergis zijn het ook de Miele wasmachines wat zoveel jaren mee gaan omdat ze eenvoudig te repareren zijn en onderdelen altijd beschikbaar.
Toyota heb ik vroeger ook gereden, fijne auto's. Wel nogal eens graag de dynamo stuk, maar die was ook snel te vervangen. Een kennis van me die ook vanalles repareert zweert bij Miele en anders adviseert hij Samsung wasmachines.

@the matrix bedankt. Ik had daar eerder al eens ergens anders gekeken maar kreeg toen weer zo'n gesloten test voor m'n neus waar je lid voor moet zijn.
Maar lees ik die tabel nu goed? Schieten die nu zo ver uit t.o.v. de rest v.w.b. levensduur? Want dat is wel een enorm verschil.
Dus dit betekent dat Samsung stofzuigers volgens de test zeer goed moeten zijn, zie ik dat goed?
Jammer dat je ook lid moet zijn om op het knopje te kunnen drukken v.w.b. wat de beste stofzuiger is.

Edit: via nu.nl aan de uitslag van die test gekomen. Beste stofzuiger is een Miele Complete C3 Score Red Powerline SGDF3. Alleen jammer dat er staat dat hij met harde vloeren iets minder goed kan omgaan.
Goede tweede als stuk goedkoper Rowenta RO4853EA Compact Power XX.
 
Laatst bewerkt:
Wij hebben ook een andere stofzuiger moeten kopen.
I.p.v. een dyson hebben we nu gekozen voor een dreame.
Deze heeft veel van een dyson maar is een stuk goed koper.
 
Wij hebben enkele weken geleden een Miele C2 Black Pearl in de aanbieding gekocht voor 149 euro. Ziet er exact hetzelfde uit als die wat we hadden.
Het is dan wel 900 Watt vermogen, maar voldoet prima aan onze wensen.
Vrouwtje is er zeer tevreden mee. ;)
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan