Wat is er aan de hand met mijn laptop.

janblues

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 okt 2006
Berichten
2.648
Waarderingsscore
308
Punten
83
Leeftijd
72
Locatie
Baflo
Wie kan mij verder helpen.

Het volgende doet zich voor.

Ik start mijn laptop op in xp.

Maar kan het internet niet meer op.

Krijg de melding besmet met trojan-bnk.win32.keylogger.gen.

Krijg nog een melding

Details

Attack from: 206.189.223.63 port 28257

Attacked port 16922

Treat : Trojan-sms.SymbOS.Viver.a

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het ziet er naar uit dat je besmet bent met in elk geval een trojan en een keylogger. Laatstgenoemde slaat al je getypte zaken op en stuurt dit naar een kwaadwillende hacker. Althans dat is wat een keylogger over het algemeen doet.

Probleem is nu om z.s.m. de zaak weer zuiver te krijgen.

Van wie kwam die melding trouwens omtrent dat besmette gebeuren? Als je een virusscanner hebt die dat aangeeft, laat deze dan eens over het hele systeem draaien en repareer (of als dat niet kan verwijder) de geinfecteerde bestanden. Naar quarantaine verplaatsen is ook goed.

Start liefst de laptop eerst op in veilige modus voordat je hiermee begint.

Als je daarmee klaar bent kun je een command prompt openen en dan het volgende commando geven:

netsh winsock reset

en daarna op enter duwen, dan krijg je een melding dat er iets vernieuwd of vervangen is en dan kun je het systeem herstarten.

Krijg je daarna weer internet, dan naar Malwarebytes.org en daar malwarebytes scanner downloaden, installeren en laten draaien.

Eventueel moeten we nog verder kijken maar eerst maar eens zien wat bovengenoemde tips opleveren.

Mocht e.e.a. niet lukken, download dan Malwarebytes op een andere pc en zet het over op je laptop d.m.v. een usbstick. Zelfs zonder updates kan dit tooltje al veel rommel verwijderen.

 
Bedankt voor je snelle antwoord BT.

Mijn pc kennis is niet bijzonder maar ik ga het proberen.

Kan het ook dat mijn laptop andere pc's besmet via de router?

 
Normaliter niet zo gauw. In enkele gevallen is het mogelijk als via het netwerk de laptop schrijfrechten heeft op bepaalde directory's.

Doch gezien er normaal geen schrijfrechten op systeembestanden worden gegeven is die kans zeer gering.

 
We delen wel mappen met elkaar.

En ik deel bijna alles met mij media pc.

 
Ja maar het komt toch maar zelden voor dat iets over het netwerk geinfecteerd wordt.

Voor alle zekerheid zou je op de systemen MalwareBytes eens kunnen laten draaien, dat kan sowiezo nooit kwaad.;)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan