Wat is er met grabit aan de hand?

F

format c:

Hallo allemaal.
Wie heeft er ook problemen met grabit,die @home gebruikt.
Ik krijg hem niet meer aan de praat.
dit sinds een maand ongeveer.
ik heb hier wel gelezen dat de snelheid omlaag is gegaan van grabit,maar niet gelezen dat die het niet meer doet.
Ik heb ook al een paar andere newsservers proberen in te vullen,maar dat lukt ook niet.
wie heeft de zelfde problemen?...en wil grabit eens even testen,of die het daadwerkelijk niet meer doet.
Ik vermoet zelf dat het nu om een betaal grabit gaat.
ik hoop wat van een @home gebruiker te horen.
of anderen die een andere provider hebben,en die wel nog grabit kunnen gebruiken.
groetjes.

Hier geen problemen met Grabit 1.4.7 build 856.

deze week werkte grabt gewoon nog met newszilla

ik ben nu even bezig met newsbinpro maar als ik dit zo hoor denk ik eerder dat je server problemen of firewall problemen hebt

oke,bedankt,
ik hoop dat ik het programma ooit nog kan gebruiken.
het beviel me best wel.

news bin was klaar, dus ik heb het even voor je geprobeert. Gabit werkt bij mij gewoon. mischien eens opnieuw downloaden?

oke,u ook bedankt.
ps:hebben jullie ook @home als provider.
ik denk zelf dat het met de provider te maken heeft.
groetjes.

ik heb net nog newsreactor getest ook een mooi programma.
en die werkt,met dit adres voor @home news.tilbu1.nb.home.nl

ik probeer dat ook eens bij grabit.
mischien helpt dat ook daar.
ik laat het u nog weten.
grz.

@home heeft de laatste tijd weer meer problemen zoals ik hoor. Zou me ook niets verbazen als ze daar op een of andere manier zorgen dat Grabit niet meer lekker werkt.

Hier geen last van trouwens, weet niet eens welke versie dat ik heb, werkt als een tiet.:)

Tja het jaar begint al weer goed met @home, inderdaad, het jaar is nog maar drie dagen oud en ik heb al twee storingen achter de rug, dus ook gelijk de deskundige helpdesk een gelukkig nieuwjaar kunnen wensen.

Originally posted by Black Tiger
@home heeft de laatste tijd weer meer problemen zoals ik hoor. Zou me ook niets verbazen als ze daar op een of andere manier zorgen dat Grabit niet meer lekker werkt.

Eh ja, heb gelezen dat bij 'n bepaalde provider ( maar weet niet meer welke) te veel verbindingen problemen geeft
Terugbrengen naar 2 stuks schijnt de oplossing te zijn.
Misschien dat dat bij @Slome het geval is.
Ik zit zelf bij Nova ( nou Planet dus) en heb geen zin om 106 pagina's door te worstelen voor een provider die ik niet eens heb.
Maar zoals gezegd, misschien is dus het aantal aansluitingen ( die vind je onder server proporties) verminderen 'n oplossing.

een hele was lijst athome news servers

news.home.nl
testnews.home.nl
news.tilbu1.nb.home.nl - 213.51.144.68
news1.tilbu1.nb.home.nl - 213.51.144.4
news2.tilbu1.nb.home.nl - 213.51.144.5
news3.tilbu1.nb.home.nl - 213.51.144.6
news4.tilbu1.nb.home.nl - 213.51.144.7
news.rdc1.ov.home.nl
news.rdc1.nb.home.nl
news.roose1.nb.home.nl
news.groni1.gr.home.nl
news.sneek1.fr.home.nl
news.emmen1.dr.home.nl
news.zwoll1.ov.home.nl
news.gelen1.lb.home.nl
news.almel1.ov.home.nl
news.maast1.lb.home.nl
news.dbsch1.nb.home.nl

onderstaande servers werken niet meer:

news1.tilbu1.nb.home.nl - 213.51.144.4
news2.tilbu1.nb.home.nl - 213.51.144.5
news3.tilbu1.nb.home.nl - 213.51.144.6
news4.tilbu1.nb.home.nl - 213.51.144.7

De rest komt allemaal na 't pingen op news uit.
213.51.144.36 DAT IS OP HET MOMENTDE ENIGE SERVER die @home heeft.

oke,heel erg bedankt.
ik zal ze effe opslaan.
ik ga effe de laatste proberen nu.
vandaag, zondag, ga ik er weer een paar proberen van je lijst.
ik zal straks terug komen op dit onderwerp.
alvast bedankt.

ja hoor hij doet het eindelijk.
normaal hoef ik niets in te vullen.
bij het vakje waar news in staat.
maar nu dus wel.....!!!! raar maar waar.
ik heb inderdaad het laatste @home ip adres 213.51.144.36 ingevuld,waar news staat.
en hij doet het.
vreemd.(in de tussentijd heb ik newsreactor geprobeerd,dat is ook wel een mooi programma .
maar allemaal die weer geholpen heeft,heel erg bedankt.
kunnen we weer grabben.
thanks,all.

Ik mis o.a. de landg en de gele server in het lijstje, @slome heeft er nog altijd 2 draaien overigens, goed zoeken.:)

Buiten de 106 pagina's op FTD vind je waarschijnlijk nog meer bij de gebruikersstichting die wat mensen hebben opgericht.

Planet is ook leuk met zijn nova, maar kan niet tippen aan een betaal-news-provider waar o.a. Publishnet en Demon op zitten aangesloten. Dat rulez wel. :)
Kan zelfs xs4all met hun newszilla niet aan tippen.:biggrin:

Klopt BT, zelf heb ik PFcorner er nog bij lopen voor de incomplete's en om er op tijd bij te zijn heb ik naast FTD ook nog FTN lopen, deze zijn vaak eerder met aankondiging van nieuwe films dan FTD.
En je kan natuurlijk ook nog de vrije news servers er bij nemen, zijn niet de snelste maar het zou wel kunnen O.A. news.wplus.net.

Yep, FTN is ook best goed, alleen jammer dat je daar voor elke release zowat op het forum moet gaan smurfen. Zou leuk zijn als die ook zo'n web-utility zouden maken als FTD.:)

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan