Wat is jou favoriete nzb site?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.172
Waarderingsscore
575
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Ik ben er nog maar net mee bezig maar ik merk nu al dat hier het aanbod ook erg groot mee is.

dus ik heb ook al weer een aantal nzbsites bij mijn favo's staan, maar ik zoek er dus het liefst waar men een beschrijving oid bij de nzb heeft staan.

Ik kom nu dus met de volgende sites:

FTN2DAY

USENETSEARCH

FTD

Sites als Newzbin kan volgens mij altijd nog, want daar moet je weer credits kopen, maar het waropm daarachter begrijp ik nog niet zo goed, want op bovengenoemde sites kom ik dingen tegen die ik bij de torrents niet kon vinden, simpelweg omdat men daar niet zulke uploads kan gebruiken (Microshit b.v.)
 
Binsearch .info of de .net
 
FTD, FTN2Day en die wat ik je in dat andere topic gaf, Newzbin.com.:)
Maar eerlijk gezegd heb ik aan FTD al genoeg. De rest kijk ik bijna nooit of nauwelijks.

Doch dit zijn geen .nzb sites.
 
Hoe moet ik ze dan noemen?
Geen idee, newsgroup sites of newsgroup info sites, misschien is er nog wel een betere benaming voor te vinden.
Maar in feite zijn het geen sites die voor nzb's zorgen en deze verklaren. Ze verzorgen een faciliteit voor newsgroupsposters en leechers zodat deze kunnen aangeven wat er gepost gaat worden c.q. wat er geleeched kan worden.
Een newsgroup community zou je het ook kunnen noemen.

NZB files is bijzaak en was in het begin helemaal niet eens van toepassing. Het is wel zo dat ze bij steeds meer posts erbij gezet worden omdat het handig is voor het downloaden.

Vandaar dat het geen .nzb sites zijn want feitelijk is dat geen hoofd-onderdeel van die sites.
 
Niet dat ik BT wil tegen spreken, maar er zijn naar mijn mening wel NZB sites.

NZB4U.com is een dergelijke site, de kosten weet ik niet meer. Maar dit is een site waar je een NZB kunt maken.

=Vandaar dat het geen .nzb sites zijn want feitelijk is dat geen hoofd-onderdeel van die sites.

Ik gebruik die al een jaar of zo, als het via de anderen niet lukt.

NZB's, je junt ook een programma downloaden die via FTD een plugin installeerd. Dan kun via FTD een NZB file maken. Wat de naam is weet ik niet, maar kijk eens op FTD.net ofzo.

Ik denk dat er een aantal genoemd zijn, ja misschien zijn er wel meer, maar hoeveel heb je er nodig.

Groetjes Bert
 
Er zijn zeker nzb sites. Die hebben we al genoemd, nzb4u.com, binsearch.net, usenetsearch, dat klopt allemaal.

Je spreekt me dan ook niet tegen.:)
Freggel1 noemde echter sites als FTD en FTN ook nzb sites en dat is incorrect. Daarop vroeg hij hoe hij deze sites dan moest noemen, en daarop heb ik een uitleg gegeven van waarom deze (FTD en FTN dus) geen nzb sites zijn en hoe ze ontstaan zijn, met welke bedoeling.

Dat er plugins etc. voor te krijgen zijn dat klopt ook wel, maar het bevestigt alleen maar dat het origineel geen nzb sites zijn en ook niet daarvoor bedoeld zijn.

Verder was freggel1 op zoek naar een nzb site, waarbij ook uitleg stond over de file op zich. Het is me niet bekend of nzb4u.com dat doet, maar ik verwees wat dat betreft bijvoorbeeld naar newzbin.com die dat wel doet.

Dus zo zit het een beetje in elkaar als ik het allemaal goed heb.:)
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan