Wat is wijsheid? Intel I-3/5/7/9 of een Amd Ryzen?

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
523
Punten
113
Leeftijd
59
Ik snap niet waarom men aan windows als besturingssysteem vast wil hangen,
Dat kan verschillende redenen hebben. Bij mij is een van de grootste redenen dat Linux nog lang niet op het game niveau is (lees games support heeft) van wat Windows levert. Nog even los van wat applicaties die ik voor de zaak nodig heb.
Als het alleen maar om internetten en mailen zou gaan en wat documenten, dan zou ik er geen 2x over denken om naar Linux te gaan.

Vermoedelijk is de reden voor de meeste mensen de onbekendheid met Linux en het feit dat als je iets nieuws gaat halen in de winkel, het hier in Nederland vrijwel uitsluitend met Windows geleverd wordt. Tevens kun je er op vele plekken mee terecht voor support, er zijn relatief weinig mensen (laat staan winkels) die je met een Linux probleem kunnen helpen.

Apple zou ik nooit aan beginnen, dat is vele malen te duur voor hetgeen je er voor krijgt.

janblues

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
177
Punten
63
Leeftijd
70
Nou tech ik heb hier een hele oude laptop met Ubuntu. Is net zo snel als mijn nieuwe met w 11.
Daar hoef je dus geen nieuwe voor te kopen.
Ik gebruik die oude laptop om wat mee te rommelen. Want dan raakt die andere niet zo gauw besmet.

Laatst bewerkt:

freggel1

Addicted Member
Moderator
Donateur
Waarderingsscore
331
Punten
83
Leeftijd
57
Ik heb ook weer wat te rommelen. @scubadiver is gisteren even op de koffie geweest en heeft meteen wat hardware achtergelaten,
waarvoor dank!

Tech

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
26
Punten
28
Leeftijd
60
Apple zou ik nooit aan beginnen, dat is vele malen te duur voor hetgeen je er voor krijgt.
Dat is maar hoe je het bekijkt, als je een laptop met windows gaat aanschaffen, gaat die zo'n beetje 5 jaar mee waarvan de laatste 2 jaren vol frustratie zit vanwege het steeds trager worden van het apparaat. :giggle:
Een macbook gaat met gemak 10 jaren mee, blijft lekker vlot, wordt keurig voorzien van de laatste security update's en een eventueel beschikbaar OSx.
Het is zoals je al opmerkt, ieder zijn ding en wat betreft de gaming markt, daar heb je een punt, ik doe daar niets mee.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Donateur
Waarderingsscore
331
Punten
83
Leeftijd
57
@Tech, ik gebruik mijn computer tegenwoordig alleen voor internet, en hier en daar voor een spelletje.

De oude kast die nu aan de kant gaat daar heb ik een jaar of 4 geleden een ssd ingebouwd, en sindsdien is de pc voor mij nog steeds snel genoeg.

Ik ga hem nu instellen voor het gebruik van Kodi, en hij gaat aan de tv.

De pc's die ik van @scubadiver gekregen heb, die ben in aan het ombouwen, ik heb nu een leuke waar ik een 240 gig ssd ingebouwd heb, en er gaan nog 2 1tb hd.s in, momenteel met 24g ddr3 geheugen...

Afijn ik heb er iets mee te doen.

En ohja, er staan hier nu op dit moment ook 2 inktjetprinters die ik nog even na moet kijken.
Als er iemand hier om verlegen zit, laat het maar horen, momenteel staan ze hier als overschot.

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
523
Punten
113
Leeftijd
59
gaat die zo'n beetje 5 jaar mee waarvan de laatste 2 jaren vol frustratie zit vanwege het steeds trager worden van het apparaat. :giggle:
Ligt er maar helemaal aan wat je er mee doet. Ik heb hier een laptop die 11 jaar oud is en nog lekker draait. En als je 2 laptops voor die prijs kunt kopen heb je een gratis Windows 7, 10 en 11 als je hem kort geleden gekocht had, inclusief alle updates ook. :)

Ik kijk ook meer naar pc's dan naar laptops. Het is wel zo dat een Macbook wel beter in tweedehands prijs blijft liggen.

Sint op motor Hosting Fun Sint op motor

Bovenaan Onderaan