wat is wijsheid

musli

Jr. Member
Lid sinds
10 dec 2011
Berichten
50
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
67
Na jaren te zijn weggeweest, probeer ik het hier maar weer eens.
ik stam dus uit de tijd van al capone,blokker, black tiger,crazy motha en noem maar op.
Omdat er toen de tijd het verhaal over cs niet aangeroerd mocht worden, nog steeds niet, heb ik dit gerespecteerd en ben op een ander bord actief geweest.
ik heb dit bericht ook op sat*** gepost, maar net als toen, praat ik over 1990 of zoiets, niet erg, ach laat maar, gelijk een waarschuwing, niet eens de moeite nemen om een pm te sturen, dus weer klaar daar, hier ging het altijd wat gemoedellijker, maar daar kom ik niet voor.
Ik heb dus een dm 500hd, en nu lees ik het probleem met het CSen of de problemen die dit misschien gaat opleveren, niet dat ik aan dit cs dus mee doe, neee, ik niet.
In het begin was upc de oplossing of zoals het toen hete kabel tv Amsterdam, en toen kregen we het gezeik met spookrekeningen E.D., dus upc de deur uit , en daarom schotel ik nu al voor een jaar of 25, uit de tijd dat de je originele kaart nog open kon zetten en dat je voor de rest de hele wereld kon zien met een gold kaart, de providers hebben dit veranderd door andere decodeermethode, en toen werd er al verteld CQ geschreeuwd, is binnen een mum van tijd weer opgelost, tot op de dag van vandaag niet dus, althans voor de grote media.
Wat we toen niet hadden en nu wel is snel internet, HD tv, en heel veel aanbieders, en dat is nu het probleem, we kunnen door het spreekwoordelijke bos de bommen niet meer zien.
Nu ben ik even bezig geweest, digitenne val sowieso af, geen hd.
Maar wat dan, ik zelf zit bij tele 2 en heb onbeperkt bellen en 20mb internet en betaal hiervoor, ik dacht, een euro of 40, als ik er dat een abbo neem op het canal digitaal entertainment pakket van 25 euries zit ik aan de 65 euries per maand, toch wel geld.
Wat ik tussen de regels door lees zijn er verschillende mensen die er net zo over denken als ik, MAW, als de kosten en de problemen de pan uit rijzen, weg schotel, bij alle providers krijg je bijna geld toe als je van hun een digitale decoder met opname,mp3,internet radio en weet ik veel wat voor opties nog meer neemt, terwijl we zelf onze droomdozen moeten kopen en onderhouden, niet dat ik dit erg vind, ik kan me ei er wel in kwijt.
Maar toch wil ik het grootste gedeelte van het jaar gewoon me tv aanzetten en tv kijken zonder problemen, dus als het gedoe met canal digitaal geen gebakken lucht blijkt te zijn wat in het verleden wel eens vaker is gebeurd, wat nemen we dan.
Gewoon canal digitaal of een alles in 1 pakket bij een huppeldepup provider
Als we nu eens alles op een rij zetten wat is de beste optie wat we krijgen en wat betalen we ervoor, ik praat niet over de kwaliteit, want ik neem aan als het internet goed is zal de rest dit ook wel zij.
Ik wacht af.
 
Ik kreeg afgelopen week een aanbieding van Canaal Digitaal.
Als ik 2 jaar het familie pakket HD zou nemen zou ik voor 19,95 per maand een HD ontvanger met pvr krijgen in bruikleen, daarna moch ik de ontvanger in bruikleen houden ook als ik terug zou gaan naar mijn oude abonnement, boven dien zou ik 4 maanden op proef gratis naar de HD zenders mogen kijken.

Misschien dat het je helpt in je keuze.

Suc6.
 
Ik heb net even de abonnementen nagekeken en als ik nu het family hd pakket bestel kost mij dit 19,95 ,en laten we eerlijk zijn wat moeten we met de decoder, de meeste hebben dit al.
Het belangrijkste pakket voor mij is gewoon het Nederlandse, en als ik iets anders wil zien heb ik geen abbo nodig van canal digitaal
Ik bedoel, we hebben allemaal internet en telefonie en het is dus een kleine stap naar een alles in 1 pakket, maar wat is wijsheid.
Ik denk als de schotellaars hun prijzen niet laten zakken de internet providers de boel overnemen omdat 1 van de leuke dingen van het schotel is, het toch aan de praat krijgen van de dingen die dit eigenlijk niet zijn, de grote maatschappijen weten dit al jaren en er is al jaren niets aan gedaan.
Ik denk dat de maatschappijen er ook achter zijn gekomen en proberen meer geld te verdienen, is ook niets mis mee, maar wat wordt men wijzer als men 500 cssers met een abbo van 50 euro opspoort en er komen er 700 van 10 of 15 euro voor terug en de rest naar hun provider loopt.
Wat ik eigenlijk wil weten, hoe groot is het prijsverschil tussen een canal digital abonnement met voetbal en een provider, ik ben even bezig geweest, maar wat een gezoek, dus misschien heeft iemand anders dit al gedaan
 
In de regio Amsterdam is volgens mij geen Ziggo als provider, maar ik moet zeggen het pakket wat ik hier van deze provider heb, daar ben ik goed over tevreden.
 
Wat is nou eigenlijk je vraag beste musli? Want afgezien van een grote lap tekst over het verleden is het allemaal niet heel erg duidelijk.

Je hebt een dm500hd doet niet aan CS volgens jou woorden maar maakt je wel druk over te toekomst en dat kan ik niet rijmen. Waarschijnlijk doe je dus wel aan CS anders heb jij zowiezo geen reden om je druk te maken toch. (?)

Als je bij een payserver zit en die weet wat die doet zou ik me ook niet al te veel zorgen maken. Gewoon rustig afwachten.... "Het is nog niet voorbij, nog lange niet, nog lange niet"

Overstappen op een legale aanbieder kan altijd toch. Aleen je wisselt veel in aan gemak vrees ik. Als je kijkt hoe beroerd sommige provider boxen werken zou ik daar nog even een nachtje over slapen.
 
ik cssen ach doe ik al een jaar of 10 niet, als ze het dan nog moeillijker gaan maken, wat gaan we dan doen.
het argument dat je beschrijft dat:
Als je kijkt hoe beroerd sommige provider boxen werken zou ik daar nog even een nachtje over slapen
is er 1 om me te nemen, buiten de prijs om.
konkreet:
als we overstappen van schotel naar provider wat zijn dan de overwegingen :
wat jij omschrijft is er 1 om bij de schotel te blijven, maar gemak zoals geen gedoe als het verkeerd loopt, bij storm de schotel verdraaid, de prijs, het gemak van een alles in 1 pakket zit (radio,tv,internet,telefoon) daarentegen het voordeel :
altijd perfect beeld, geen idioot die een pakket samensteld en dus bepaalt wat wij wel of niet zien; wij kunnen naar oembaloemba tv kijken als wij dat willen, krijg je bij een provider nooit.
ik hoop dat je hierbij een beetje de strekking van mijn verhaal begrijpt
 
Hoi Musli,

Welkom back op dit forum!
Je vraagt je af, wat is het beste alternatief? Ik denk dat het UPC is, hoewel ik persoonlijk (A-2000) tijd geen beste ervaringen heb met deze club.
Maar misschien is dat inmiddels anders.
Naast UPC blijven Tele2 en KPN over, welke kwaliteit deze leveren heb ik geen ervaring mee. Maar zie deze clubs regelmatig in de consumentenprogramma's voorbij komen :)
Digitene is m.i. geen optie, moet je gewoon zien als alternatief voor de camping.
Jammer dat er geen Ziggo is in Amsterdam daar hoor ik best wel goede verhalen over.

M.i. blijft er naast de schotel alleen UPC over. Maar als ik terugdenk aan de spookrekeningen en het knijpen van internet, krijg ik nog steeds de rillingen.
 
Idd is Ziggo een zeer goed alternatief , dus even verhuizen naar een Ziggo gebied dat vernieuwd ook,

Je mag 5 smartcards onder je account aanmelden (3 automatisch en 2 telefonisch), En je raadt het al 1 neemt het totaal pakket, 4 nemen een basis pakket, nr 1 schaft op zijn naam 5 smartcards en sharen maar.)

Het gaat hem per slot om de fuut fuut ( tja 2 fluittoontjes vertalen is moeilijk) om de eurootjes.

Ik heb ziggo basis met eredivisielive (cs) en moet zeggen dit bevalt me prima,

Maar ook hier geldt weer dat je afhankelijk bent van de nukken van de provider,
Eerst alles standaard, vervolgens een mix met HD en nu alle NL kanalen HD , Ook hier is het wat de provider beslist wordt afgestraft met het aanschaffen van nieuwe ontvangers,

Zo heb ik een interactieve ontvanger met ingebouwde HD 320Gb , dus opnemen is een makkie , maar eraf halen in HD kwaliteit niet te doen,

er zit een LAN aansluiting en een USB plug op , wat je daarmee kunt is voor ieder een raadsel.

Maar het is erg stabiel.
 
ik heb altijd gezegd fupc (fuc.upc)
komt er bij mij nooit meer in.
dat schrijf ik ook over digitenne, een vriend van mij heeft dat, en in mijn optiek niet eens een vervanger voor op de camping, gewoon slecht beeld, en dat met een nieuwe hd tv en een digitenne ci module, en nee geen dreambox of een andere sat decoder, nergens verstand van dus als het verkeerd gaat blijf ik aan de pan hangen.
we wachten af, ik lees straks ; dit is de vervanger voor de schotel, merlijn providers of geef het maar een naam, uhhh, hd tv 100 kanalen met voetjebal, film, interactieve tv, internet, EN een koffiesetapparaat zo gemakkelijk is het voor de prijs van 22,50 euries.
daar ben ik nu naar op aan het zoek
 
the matrix;219119 zei:
Zo heb ik een interactieve ontvanger met ingebouwde HD 320Gb , dus opnemen is een makkie , maar eraf halen in HD kwaliteit niet te doen,

er zit een LAN aansluiting en een USB plug op , wat je daarmee kunt is voor ieder een raadsel.

Die interactieve ontvanger kun je alleen maar mee "rommelen" als hij nog niet aangesloten geweest is aan de kabel. ;)
Die lan-aansluiting zit erop, maar er zit geen netwerkkaart in, dus je kunt er niets mee, ook de usb zit er maar heeft ( nog ) geen functie.

Maar wat Musli wil voor €22,50 dat gaat niet meevallen denk ik, dat maar een paar euro duurder dan het analoge tvpakket.


Misschien is dit iets?
 
Ik heb de boel maar eens even op een rij gezet, alleen maar gekeken naar :
Alles in 1 bestaande uit basis pakket, HD TV en eredivisie live:
Een greep, ikzelf heb tele 2, hier werd genoemd ziggo en natuurlijk canal digitaal.
Ziggo
Standaard pakket 52 euro
Edl 18 euro
70 euro
Tele 2
Basis pakket 45 euro
Edl 15 euro
60 euro
Canal digital
Basis pakket 40 euro
Edl14 euro
54 euro
Ik heb niet gekeken naar hoe snel internet is, fair policy ivm filmjes of wat de telefoonkosten zijn, en of je er een decoder bij krijgt, in de meeste gevallen wel of kortingen de eerste ??? maanden
En als ik iets belangrijks over het hoofd zie lees ik het wel
Zo zie je maar weer
 
Ja zo kan ik het ook , Je moet wel een goede vergelijking maken

Je neemt het Ziggo Plus pakket tw Internet telefonie en TV en je vergelijkt dat met het basispakket van Tele 2 ook internet TV en telefonie en vervolgens neem je als 3e

Canal digitaal Geen internet geen telefonie alleen TV


Bij kapper 1 betaal ik 45 euro ( haar wassen scheren knippen modelleren en een shampootje erbij
Bij kapper 2 betaal ik 30 euro (Knippen en scheren)
Bij kapper 3 betaal ik 15 euro (alleen knippen)
Bij mijn eigen vrouw wassen knippen scheren (en dan ook nog topless -->gratis)

Zo zie je maar weer dat kapper 3 het goedkoopst is ( mijn vrouw is het duurst kost me een heel maandsalaris per 1/2 maand ;-)
 
the matrix;219132 zei:
Bij mijn eigen vrouw wassen knippen scheren (en dan ook nog topless -->gratis)

Da's mooi zoekt ze nog meer mannen????
 
the matrix;219132 zei:
Ja zo kan ik het ook , Je moet wel een goede vergelijking maken


Canal digitaal Geen internet geen telefonie alleen TV

Nou sinds een tijdje kun je ook ADSL bij CDS krijgen als alles in 1 pakket, het loopt via het Telfort (KPN) netwerk tot 20 mb.
 
ADSL sucks , slappe hap, afhankelijk van waar de centrale staat is de snelheid , hoe verder weg hoe lager de snelheid, Ik hield van mijn 20 Mb aboo bij Telfort nog maar 3 Mb over, maar moest wel de volle mep betalen, afstand was 5.5 km
Zit nu bij Ziggo en haal van de 40 Mb CONSTANT 40.7 Mb

ow ja een klein misverstandje wegwerken , IK ZIT TOPLESS tijdens het knippen.
 
Ik heb het toch weer eens nagekeken, het zal wel aan mij liggen maar
Alle drie alles in 1 pakket dus tv, bellen, internet 20 mbit, in het geval van ziggo 10 of 40 mbit, scheelt een tienje en edl , dus geen appels met peren vergelijken, kijk ik verkeerd, kan , vertel mij dan maar waarna .
Ziggo basis 42 euro 10 mbit, 40mbit 52 en edl 17
Ziggo plus 52 euro 40 mbit
Tele 2 basis 40 euro 20 mbit edl 15 euro
Canal digital basis 40 20mbit en edl 14 euro
Heb ik gewoon van het net gehaald en volgens mij alle 3 wassen scheren en knippen maar dan wel met jouw vrouw
:biggrin:
 
the matrix;219138 zei:
ow ja een klein misverstandje wegwerken , IK ZIT TOPLESS tijdens het knippen.

Da's een groot misverstand dan. :biggrin:
 
Heej Musli..... ja da's een tijd geleden, niet 1998, eerder 1999 maar toch leuk je weer eens te zien.:)
Eerlijk gezegd, als cs er mee stopt ga ik ook een Ziggo abo nemen. Want CD weet nog steeds niet wat klantenervice en klantvriendelijkheid is.
Deze week nog een kennis, extra kaart aangevraagd, nooit gekregen, wel al een aantal maanden voor betaald. Maar eens bellen hoe het er uit ziet, wordt de kaart als 'vermist' opgegeven en gratis een nieuwe gestuurd, dat wel. Maar iets van restitutie aanbieden of eens kijken waarom de eerste kaart nooit verzonden is, ho maar.

Ga je dan bekijken wat je voor je 9,95 krijgt, dat is peanuts. Dus degenen die toch al kable hebben, kunnen beter voor die 10 euro p/m extra een compleet zenderpakket van de kabelaar erbij nemen.

The Matrix zei:
Dat werd vroeger ook gezegd van kabel lange tijd en toen waren we blij dat adsl er was. Maarja 5,5 kilometer is ook gewoon te ver om nog iets te halen.
Het abonnement kost nu eenmaal een vast bedrag, dat is bij kabel ook zo. En vroeger had je daar ook van hoe meer mensen in de straat hoe kutter je verbinding en waren we blij dat we naar adsl konden overstappen.
Inmiddels heeft de kabel de adsl weer ingehaald en heeft glasvezel de kabel ingehaald, alleen kun je nog lang niet altijd glasvezel krijgen.
Ik ben een van de gelukkigen en hou nog 17 mbit over van mijn 20mbit abo.:)

Maar dit jaar toch een aantal keer storingen gehad, dus als zich een echt goede aanbieding voordoet bij Ziggo ben ik ook over. Iets duurder, maar dan heb ik ook gelijk wel weer 20mbit extra erbij (40mbit).
 
Vandaag toch maar een aansluiting genomen bij UPC.
Ondanks mijn nare ervaringen bij de voorganger A2000 :)

Ik heb nu digitale TV 60 zenders.
HD TV genomen en ook opnemen als extra.
Bellen en 60 mb internet.

Via de website zou dat 58 euro zijn, maar de UPC winkel heeft een aanbieding voor 48 euro, jaarcontract.
Advies van de medewerker, kom na een jaar terug dan kijken we wat er dan voor aanbieding is.

Binnen 3 dagen is TV aangesloten.
Internet en bellen iets laten i.v.m. opzeggen vorige provider.
 
dus tot nu toe prima??
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan