Wat kan/is het PCMCIA Kaartje in mijn tuner

M

markos2000

Ik heb (nog) niet echt veel verstand van het hele gebeuren, maar daar is het internet voor.

Ik heb dus van iemand een Pace 500G4 gekregen en heb deze even open gemaakt (ik mot ff kijken wat erin zit). Nu zit er ook een PCMCIA Kaartje in wat groot opstaat IRDETO.

IRDETO is geloof ik het encrypte gedoetje. Maar wat kan ik met dit kaartje ?? Kan ik deze updaten ? Wat gebeurt er als ik deze in mijn laptop stop ??

Als iemand mij dit zou kunnen vertellen dan ben ik zeer dankbaar.

 
Ik zou dat maar uit mijn lijf laten.

Als het een Pace betreft is het zeker geen PCMCIA kaartje, ziet er wel zo uit, maar is niet geschikt voor de laptop en ook niet te updaten (althans niet zonder hem hardwarematig open te maken), maar da's illegaal dus dat bespreken we hier niet.

Waar jij over spreekt is een zogenaamde CA cam, niet te verwarren met een CI cam.

CA staat voor Conditional Access, dus beperkte toegang, is maar voor 1 coderingssysteem ook geschikt in een ontvanger die gebouwd is voor 1 coderingssysteem, zijnde in dit geval een IRDETO ontvanger. Als je dit cammetje in je laptop stopt, als je hem er al in krijgt heb je goede kans hem naar de filistijnen te helpen.

Een CI cam is iets anders. CI staat voor Common Interface, is ook om te gebruiken in een ontvanger voor algemeen gebruik, een CI ontvanger.

Deze CI kan ook maar 1 coderingssysteem aan, doch het soort ontvanger waar deze in komt is geschikt voor meerdere coderingssystemen.

Een CI is wel een pcmciakaart maar lang niet allemaal geschikt voor in de laptop, zijn ze eigenlijk ook niet voor bedoelt. Een CI ontvanger is bijv. een Humax 5400, Echostar 3000, Nokia 9600, om er maar eens een paar op te noemen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan