wat krijg ik nou dan voor f**ing em ail van @home? wie nog meer?

M

multigek10.0

Geachte heer, mevrouw,

Entertainment Software Association (ESA) heeft ons benaderd met het verzoek u op de hoogte te stellen dat u volgens ESA inbreuk maakt op haar (intellectuele) eigendomsrecht. Volgens de melding die wij ontvingen wordt vanaf uw aansluiting auteursrechtelijk beschermd materiaal aangeboden op het internet.

Dit kan zijn door middel van een website, ftp server of nieuwsgroep. Het kan ook zo zijn dat u een bestand heeft gedownload via een Peer to Peer programma zoals Kazaa, Edonkey, Emule of Bittorent, dan deelt u dit bestand ook op uw computer met andere gebruikers van deze zogenaamde Peer to Peer programma's. Wij verzoeken u het betreffende materiaal te verwijderen.

Wij wijzen u op uw eigen verantwoordelijkheid voor het gebruik van uw abonnement en in het bijzonder op het bepaalde in de artikelen 10.3 en 12.3 van onze Algemene Voorwaarden.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met ESA (dmca@theesa.com). @Home stelt u op de hoogte van het verzoek van ESA doch zal uw gegevens niet ter beschikking stellen van ESA, behalve in het geval van een wettelijke vordering.

We hopen dat we u hiermee voldoende geinformeerd hebben.

Met vriendelijke groet,

@Home,
Afdeling Abuse

wie heeft dit ook wel eens gehad?
wat moet er van geloven.
en moet ik mijn dc++ de maas in gooien nu?
vreemd er zijn toch zo veel mensen met dc++
i mesh kazaa?
hellppp
of is dit dreigen van iemand?
die ik niet ken?
wat moet ik ermee.
mailtje terug sturen en zeggem sorry,ik heb mijn peer to peer verwijderd?

Originally posted by multigek10.0
demon?
is dat geen audio apparaat?

Nee, dat is DENON...

Een demon is volgens mij een soort duivelse kwade geest of zo...

En dat denk ik ook, ik denk dat je beter Adaware, en spybot maar eens eventjes los kunt laten, want ik denk ook dat er iets in je pc is geslopen!

oke.ik zal eens wat van die scanners laten razen over mijn pctje.
ik was wel boos vandaag.
op @home.
ik heb ze een mailtje gestuurd.
groetjes een boze @home klant.
als dat helpt betwijfel ik.

ik w8 wel af wat ik als reactie krijg.

Hoorde trouwens van de week op de radio dat de Ad-awere en Spybot niet meer in staat zijn de huidige spyware te verwijderen...

Da's mooi Kutje Pik Andijvie... :mad:

Nou stel ik eens voor om even bij www.grc.com te gaan kijken en buitengewoon goed alles te lezen (te beginnen met Shields Up)
en dan wat progjes in XP uit te schakelen en daarna een paar testjes te doen .. moet je is doen voor de gein .. kan echt geen kwaad .

heb jij dan ook wel eens zo n mailtje gehad.
of ben ik de 1eerste in nederland met deze waarschuwing.
ik vindt het vreemd,dat @home demon samen werken.
rare zaak.
brein 2 dus.

Denk dat het meer mee te maken heeft met het delen van "illegale" bestanden (mp3 etc.).

Het downloaden via kazaa e.d. is in nederland toegestaan/ gedoogd, echter het aanbieden/delen van deze bestanden mag weer niet...

Op tweakers.net stond een tijdje terug wat info hier over:
http://www.tweakers.net/nieuws/32499/

Gewoon je toestand blijven gebruiken en zorgen dat als een download klaar is, je die meteen uit je download directory moved naar een andere directory die niet geshared is, en je bent van het probleem af.

Maar als iedereen dit doet, tijger vriend, valt er niks meer te sharen....hehehe

GR Fred.

Moet ook niet iedereen doen, maar pas als je een waarschuwing krijgt (of je 2de). :)

op dit moment heb ik bij dc++ de sharing op 0 staan.
dus ik download alleen nog maar.
als dat nog mag. van@home.
ik vindt het wel een vreemd mailtje.
dit ben ik niet van ze gewent.
zal er toch niks anders achter zitten?

gisteren heb ik dit wel effe veranderd,maar daarna het mailtje weer effe terug gezet.

First, u need to goto Start, then run. Type in regedit in the box. Next, goto the folder HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\services\VxD\MSTCP
Now, find the string DefaultRcvWindow . Now, edit the number to 64240 then restart your computer. There you go. High speed cable modem now with out dloading a program. Original value is 373360

zal het daar mee te doen hebben?

Als je de sharing op 0 hebt staan en er ook geen mensen vanaf jouw systeem iets kunnen halen, ben je niet aan het sharen dus doe je ook niets fout.
Downloaden mag immers wel.

In dat geval zou je nog eens naar de afkomst van het emailtje kunnen kijken, er zijn echte emails, maar er zijn ook fake emails. Dan zou je naar de source van het emailtje moeten kijken en zien waar het precies vandaan komt o.a. aan de hand van het ip adres.

Eventueel kun je me de volledige source even emailten (niet pm dus maar echt email), dan wil ik wel even voor je uitzoeken waar het precies vandaan komt.
Ik neem aan dat je weet hoe je de source (bron) van het bericht vinden kunt.

dit staat erin.
of bedoel je dit niet tiger?
tof dat je mij wilt helpen.trouwens.

hier is die.

Return-Path: <abuse@home.nl>
Received: from mx5.home.nl ([213.51.128.148]) by mail8-sh.home.nl
(InterMail vM.5.01.06.05 201-253-122-130-105-20030824) with ESMTP
id <20040630110244.UXNL5753.mail8-sh.home.nl@mx5.home.nl>;
Wed, 30 Jun 2004 13:02:44 +0200
Received: from mx.corp.home.nl ([212.120.67.178]:47092 helo=dnsmx2.corp.home.nl)
by mx5.home.nl with esmtp (Exim 4.30)
id 1BfcrS-0000j5-Kl; Wed, 30 Jun 2004 13:02:42 +0200
Received: from kana.corp.home.nl ([10.200.195.36]:3809)
by dnsmx2.corp.home.nl with smtp (Exim 4.20)
id 1Bfche-0004BQ-Rr; Wed, 30 Jun 2004 12:52:34 +0200
Date: Wed, 30 Jun 2004 12:52:28 +0200
Subject: @Home melding
From: "Abuse @Home" <Abuse@Home.nl>
Reply-To: "Abuse @Home" <Abuse@Home.nl>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset = "us-ascii"
Content-Transfer-Encoding: 7bit
X-Mailer: KANA Response 7.0.1.127
Message-Id: <E1Bfche-0004BQ-Rr@dnsmx2.corp.home.nl>
Bcc:
X-AtHome-MailScanner-SpamCheck: not spam (whitelisted),
SpamAssassin (score=-4.9, vereist 5, BAYES_00 -4.90)
X-AtHome-MailScanner-Information: Neem contact op met support@home.nl voor meer informatie
X-AtHome-MailScanner: Found to be clean

Auteursrechtelijk beschermd...

Hoe zit het dan met de Privacy wet?

Welke van de twee is belangrijker?

Je kan aan @home een email adres vragen van ESA. en de naam van de persoon die het gemeld heeft.
Die stuur je dan een email terug met de vraag hoe zij kunnen aantonen dat jij illegaal materiaal op je systeem hebt. Juist ivm die Privacy wet.
Je hebt hierbij sterk het gevoel dat je rechten als Nederlander zijn geschonden en dat je hier je vraagtekens bij zet.

Je moet je wel realiseren dat dit een gevaarlijk geintje is. Als je al je materiaal even "backuped" en zorgt dat je systeem schoon is van alles wat maar mogelijk illegaal is, dan kan je dit geintje natuurlijk wel uithalen!

Eens kijken wat de reactie is.

Je krijgt een waarschuwing van @home waarin staat dat jij beschuldigd word van schending van de auteursrechten van iemand.
Er staat gelijk bij dat @home dit ter kennisname heeft genomen en er verder niets mee zal doen.
Degene die je beschuldigd heeft aan @home gevraagd bij wie jouw IP nummer hoort zodat ze die persoon kunnen gaan lastigvallen.
@home zegt terug tegen die gasten dat ze dan eerst maar es met een gerechtelijk bevel moeten komen, waarmee ze in 1e lijn jouw privacy beschermen.
Dat gerechtelijk bevel komt er alleen als ze heel sterk in hun schoenen (menen) te staan.
Dus boos naar @home reageren is niets voor nodig.
Sterker nog, jij krijgt een voorsprong van @home.
Je kunt nu stappen ondernemen om ervoor te zorgen dat ?ls er heftige maatregelen tegen jou getroffen gaan worden, ze niets kunnen vinden (en als ze echt gaan zoeken zullen ze vinden ook).
Het heeft niks te maken met andere zaken die je een stukkie terug vermoed.

Als je je afvraagt hoe men dan aan jouw IP kan komen en hoe ze weten dat jij iets down- of uploadt:
Wanneer je met een dergelijk programma bestanden deelt of haalt dan maak je over het internet een rechtstreekse verbinding met de betreffende computer.
Degene die gaat kijken wie ie pakken kan (die ESA gast) die pakt gewoon een file uit kazaa (ofzo) en kijkt van wie ie m binnen krijgt, want op het moment dat de verbinding staat, kun je dat gewoon zien.

Enneh:
Demon is gewoon een internet provider, die zich helemaal niet met jouw geval bemoeit hoor.
Genoemde pagina is gewoon een stukkie van de algemene voorwaarden van dat bedrijf, en geldt als zodanig niet voor een @home abonnee.

dank je voor je uitleg.
wat raad je mij nu aan.
ik laat in iedergeval de sharing op 0 staan,dus download nog wel aan.
ik vindt het allemaal vreemd.
maar ik vindt het wel tof van jullie dat jullie achter mij staan.
als ik mijn mail terug krijg waar ik op heb gereageerd,plaats ik hem hiet gelijk neer.
dan kunnen jullie mee kijken.
tot laters.

ps het begon allemaal bij dc++.

er is een prog in omloop om de slechte ip adressen te blokkeren bij dit soort proggramma's.
maar dan moet ik het artikel eerst ff opzoeken

Spirit

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan