wat nu ???

De sleutel voor het uploaden is eigenlijk de loader. Zolang die maar op de Hum aanwezig is, kun je altijd software/settings naar keuze laden. Geen nood dus als het uploaden mislukt.

Zie je bij het opstarten geen loader meer dan zal die opnieuw geflashed moeten worden bij Humax.

 
@wizzaerd,

Je kunt dat ook zelf nog herstellen mbv een identieke Humax receiver, een 0-modem kabel ertussen en een één-op-één copy maken van de nog functionerende receiver. Hiermee verkrijg je weer een loader en kun je weer verder.

 
hallo allemaal,

ik ben ook sinds een weekje in het bezit van een hummie5400 (zonder z) en gebruik wallbanger 3.56.

Nu is evenwel mijn probleem dat ik hiermee enkel de irdeto's kan decoderen maar niks in seca en viacces.

de settings op mijn hummie zijn :

s/w version HIC 1.03.06+

device driver version DIC 1.03.06+

last update 10/08/2001

system id 10.00.16.0600

de cam settings :

+cam

softcell +cam PH3.0

euro chip version NEC V2.1

Kan iemand de juiste settings voor wallbanger 3.56 doorgeven

a.u.b.

ps/ nul modem kabel is dit dezelfde als voor de season interface?

 
@theGIZMO

Kun je uitleggen hoe je een 1op1 kopie tot stand brengt, hoe worden de receivers aangesloten rechtstreeks op elkaar? en wat dan.

Vind het wel belangrijk om te weten bij evt calamiteiten.

 
@Duck,

Maar natuurlijk:

1) Verbind beide receivers dmv een RS232 kabel (serieel...en NIET zoals ik eerder per abuis vermelde een 0-modem kabel),

2) Zet de correcte (werkende) receiver aan,

3) Ga naar Installation, Status en STB Status,

4) Druk achtereenvolgens op de volgende toetsen van de AB: rood, groen, geel, blauw en wit,

5) Hierna op: 1 voor transfer loader, 2 voor transfer firmware, 3 voor transfer menu settings en 4 voor transfer satellite settings,

6) Op de goede receiver verschijnt UP in het display,

7) Zet de defecte receiver aan de transfer begint automatisch,

:cool: Wanneer de transfer gereed is verschijnt End in de voormalige defecte receiver.

 
Zeer interessante info! Maar als je een defecte loader hebt, en niet meer weet welke erin gezeten heeft, kun je die moeilijk achterhalen. Maakt het dan veel uit als je bijv. een H208 erover heen zet? Je schreef eerder 2 identieke ontvangers, bedoel je hiermee dezelfde loader of alleen hetzelfde type?

 
@marciemarc,

Het liefst wel natuurlijk maar mocht de bron receiver nu over een andere type loader/firmware beschikken, krijg je weliswaar de verkeerde software op de bestemming maar hierna ben je wel weer in staat om mbv de PC de juiste loader/firmware te uploaden...er is vanaf nu weer communicatie mogelijk.

Hetzelfde type ontvanger is in principe voldoende...maar liever (om eventuele problemen te voorkomen) een identiek apparaat.

 
@theGIZMO

Bedankt voor deze uitleg, ga ik uitprinten en goed bewaren.

 
kan je die exacte copie niet van een humax 5400 zonder z naar

een humax met een z doen ???????

of werkt deze truuk niet ??????

 
Als je de patch in de Hummie gedaan hebt kan je de Seca CI die ik er nu heb insteken dan ook nog steeds gewoon blijven gebruiken samen met men gewone mm2 kaartjes???

Johnny.

 
ik denk dat de vraag van ratje zo gek nog niet is.

en JohnnyBee, ja dat kan.

hoi, ik ben dus nu ook een man met enige revaring met de humax.

met dank aan alle mensen die mij op weg hebben geholpen, een hele verademing t.o.v. mijn vorige ontvanger, waar ik geen hulp kreeg (fortec).

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan