Wat scheelt er met Dreambox 800 HD pvr???

S

Steve

Gisteren plots zwart beeld op tv, wel nog geluid, dacht onmiddellijk tv stuk maar heb ook nog een TV Vlaanderen decoder en die werkte prima.

Vandaag dan Dreambox binnengebracht in satellietshop en daar speelde hij ook prima, dus thuis de hdmi-kabel en de voeding gaan halen om deze ook te testen.

Plots komt de verkoper bij me en zegt dat het toestel een bepaalde "error" gaf van het moment dat hij de voeding aansloot...

Aan die bepaalde "error" kunnen ze blijkbaar niets meer doen enkel terugsturen naar Dreambox.

Wat scheelt er volgens jullie en kan een voeding dit echt teweegbrengen??

Ik ben op gebied van voeding niet zo heel erg deskundig, maar als een voeding sluiting gemaakt heeft in het apparaat zou dat in principe kunnen.

Als je voeding van tevoren al die problemen gegeven heeft, kan het zijn dat door opnieuw aansluiten van de voeding je flash vernaggeld is. Je leest meer verhalen op diverse forums dat het flashen niet meer lukt, ook niet meer met DreamUp.

Ik neem aan dat de winkel nog wel met DreamUp geprobeerd heeft.

Dus ja het is mogelijk dat je voeding dat veroorzaakt heeft en dat je bootloader en/of je flash er opnieuw op gezet zal moeten worden.

Daar wordt hij normaliter inderdaad voor opgestuurd naar Dream Multimedia.

Ik ga hierbij uit van wat ik van jou hier lees, ik kan natuurlijk van hieruit niet in het apparaat kijken.

Ok, bedankt voor je reactie.

Ze hebben zelfs niks meer geprobeerd, was een "error" waar ze niets kunnen aan doen zeiden ze...

Enig idee of dit de moeite waard is om op te sturen en laten repareren of zou dit wel duur kunnen uit komen??

Je zou zelf nog wel het een en ander kunnen proberen voordien, misschien heb je wel geluk alhoewel ik de kans niet heel groot acht.

Helaas kan ik je niet adviseren v.w.b. opsturen. Het is me niet bekend hoe oud de ontvanger is en of er wel of geen garantie meer op zit. Over het algemeen kan dit wel gerepareerd worden.

Buiten de garantie zit je natuurlijk zowel met de arbeidskosten alsook met de verzendkosten. Of het dan nog interessant is..... tja... daar durf ik niets over te zeggen.

Ik heb wel eens iemand met heel veel verstand van zaken en in het bezit van een J-tag een nieuwe bootloader in een Dreambox zien flashen. Maar er zijn maar bitter weinig mensen die dat kunnen.

En degene die ik kende kan dat helaas niet meer.

Lekker duidelijk om dat op deze manier tegen een klant te zeggen.

Als de dreambox een error geeft komt dit in het schermpje te staan.

Heb je dit ding thuis staan, en zoja sluit hem eens aan en kijk eens wat er in het scherm komt te staan, want het lijkt mij stug dat tijdens het aansluiten de voeding zomaar kapot gaat.

Ik heb zo'n vaag vermoeden dat het gewoon een software probleem is.

Als de dreambox een error geeft komt dit in het schermpje te staan.
Nee dat hoeft niet. Er is een bepaald probleem waarbij er alleen "error" in het display komt te staan en verder niets. Dan is het in de meeste gevallen een flash of bootloader probleem.

Als je er op gaat zoeken kom je ook op veel forums dit probleem tegen waarbij in de meeste gevallen ook flashen met rs232 niet meer helpt.

Maar zoals gezegd is het altijd handig om toch nog even te proberen voordat men gaat opsturen. In enkele gevallen is het toch nog te fixen en dat scheelt dan natuurlijk weer kosten.

Ah oké dat wist ik niet. ;)

Maar het lijkt mij toch beter dat de ts even zijn dreambox aansluit en welke errormelding er is, misschien dat het meevalt.

wellicht dat het de beroemde no ca found is , wat mij bezig houdt is , Wat is die bepaalde error?

Het is dat ik niet weet in welke regio je woont anders had ik er graag naar gekeken voor je

Groet,

Wing

@Wing dat bedoel ik ook, maar ik denk dat de topicstarter het niet meer weet, en dus niet meer leest/reageert?

Ik denk eerder dat het om een originele gaat. Want een dealer waar je een clone koopt (de enige die met een "no ca error" komt) gaat hem echt niet naar Dream Multimedia opsturen.

Het is inderdaad jammer dat we niets meer van Steven horen, maar wie weet misschien is hij met vakantie gegaan inmiddels.

Hallo, was inderdaad op vakantie ;-)

Heb deze week de Dreambox binnengedaan bij Altsat en ze gaan hem opsturen naar Dreambox. Blijf het jammer vinden dat dit zo moet lopen.

Nu afwachten wat de kosten zijn...

En bedankt voor de aangeboden hulp!

Dreambox is terug, volgens de satwinkel met wat "gefoefel" toch nog kunnen oplossen... Werkt wel terug perfect. Prijs 20 euro ;-)

Hahaha, misschien hebben die hier wel meegelezen, wie weet.:biggrin:

Fijn te horen dat ie weer terug is en voor 20 euro... nja, daar kun je geen bult voor vallen.;)

Bedankt voor de terugkoppeling!(Y)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan