Wat zijn nederlanders toch super en buitenlanders toch slecht.

janblues

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
403
Punten
83
Leeftijd
73
Dit is waar gebeurd.

Mijn dochter ging een auto kopen voor er bij.

Dit heeft ze gedaan bij een zeer betrouwbare nederlander.

Hij verkocht haar naar eigen zeggen een goed autotje.

Ze heeft nog even gevraagd naar de distributieriem wanneer die moest worden vervangen.

Nou die kon nog 30000 km mee.

Na een dikke week is de riem toch stuk gegaan.

Motor aan gort.

De man benaderd met het euvel ik geef geen service mevrouw en ook geen geld terug.

Maar ze stond dus met haar auto stuk op weg naar huis en probeerde de auto aan de kant te duwen.

Iedere voorbijganger liet haar knoeien met een kleintje in haar auto.

Ook de agenten hebben haar niet gevraagd te helpen.

Toen kwam er een uit het buitenland afkomstige man haar helpen.

Mooi he dat die mensen er zijn!!!!

Elke helpende hand in zo'n situatie is er eentje, ongeacht van wie deze afkomstig is.

Gelukkig zijn er inderdaad nog mensen die zo'n helpende hand dan ook bieden, want de meesten leven toch in een "ik" cultuur.

Bijzonder beschamend overigens dat de agenten niet even wat hulp aangeboden hebben.:sad:

Het is natuurlijk wat overtrokken BT maar we zitten altijd alleen maar negetief te doen over biutenlanders.

We sturen ze het land uit enz.enz.

Maar het zijn ook gewoon mensen met een hart vol gevoel.

@Janblues:

Ik begrijp de strekking van je verhaal.Af en toe moet je wat geluk hebben met wie het eerst op je weg komt bij pech.

Enkele dingen wil ik echter opmerken:Als je distributieriem breekt,ligt je motor toch niet in de prak...?

Ik ben altijd de eerste,die stopt,als iemand problemen heeft.

Maar ik heb toch wel lessen geleerd.

Het zijn veelal hetzelfde type auto´s,(slecht onderhouden),en dezelfde soort mensen (zonder te willen diskrimineren.-Ikzelf woon ook niet in Nederland),die langs de kant staan.

Als ik voor de derde keer voor iemand een kannister benzine heb gehaald,en daar alleen bedankjes voor gehad te hebben,ben ik een dom iemand,inderdaad.Maar niet zo dom,dat ik de 4e keer weer even een helpend handje ga geven....

Voor je dochter wijze les:Gebruikte auto handelaren moet je nooit op hun woord geloven..

Dit heb ikzelf ook in de praktijk geleerd...en dat was nog wel familie...

Zoals opgemerkt,woon ik in het buitenland.En hoop,dat veel Finnen jouw relaas hebben gelezen...:nl.,dat ze vriendelijk tegen buitenlanders moeten zijn...gr.George

distributieriem knappen is meestal motor schade.

valt idd vaak op dat mensen geen gedult meer hebben voor een pech geval.

ipv ff helpen gaan ze lopen toeteren als de auto toevallig in de weg staat of zoals ik een poosje terug zag met een vrachtwagen voor een stoplicht.. cabine omhoog betekent voor mij problemen en niet meer rijden voor een vrachtauto.

gaan er mensen achterstaan toeteren zo van "weg met dat ding".

dan kom toch even uit je auto en duw hem dan weg:p

Een vrachtwagen verplaatsen gaat beter met een touw aan de voorkant, eenmaal aan het bollen loopt dat ding wel door. :biggrin:

Ik denk dat wij ollanders op dit moment veels te gejaagd zijn?

Enkele dingen wil ik echter opmerken:Als je distributieriem breekt,ligt je motor toch niet in de prak...?

@ marie ik zal het uitleggen.

Een distributieriem wordt gebruikt om de nokkenas rond te draaien.

En die nokkenas bedient de in en uitlaat klep.

Als de distributieriem breekt blijft de nokkenas stil staan en de motor door draaien.

Stel de inlaat klep van cilinder 1 staat open en de motor draait door raakt de zuiger van cilinder1 de inlaat klep.

De klep en de zuiger raken dan zwaar beschadigd.

En als je heel erg pech hebt beschadigt ook nog je cilinder.

....maar we zitten altijd alleen maar negetief te doen over buitenlanders.We sturen ze het land uit enz.enz.

Maar het zijn ook gewoon mensen met een hart vol gevoel.
Helemaal met je eens.

Ik discrimineer nooit.

Ik geloof ook niet dat een moeder van een kind uit Marokko, of een moeder van een kind uit Tunesië, of Zweden, of Turkije, of van waar dan ook, minder van zijn eigen kind houdt dan een Hollandse moeder.

Inderdaad Janblues, het gaat om het hart vol gevoel.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan