Wavefrontier T90, ervaringen?

Ik heb er in dat geval wat twijfels aan of de grootte geschikt genoeg is voor enkele van die satellieten. Doch zoals gezegd heb ik zelf geen ervaring met de T55 dus kan ik alleen maar melden wat ik elders eens gelezen heb.

 
Er zijn meerdere technische redenen om de keuze te bepalen:

1) Hoe groter de schotel, hoe beter de ontvangst. Vooral voor satellieten die een minder sterk signaal geven.

2) De afstand tussen de LNB's. Op een T55 zitten de LNB's dichter bij elkaar en de onderlinge afstand tussen de te ontvangen satellieten moet dus groter blijven dan bij een T90. Hoeveel precies is niet makkelijk te zeggen, want het hang erg af van de breedte van de LNB's die je gebruikt. Op mijn T90 zit er ruimte tussen de LNB's van 19E en 23E. Op de T55 zou het geen probleem moeten zijn als de satellieten minstens 4 graden verschillen van elkaar, maar zou je zowel 5E als 7E willen ontvangen, dan gaat dat dus zeer waarschijnlijk niet.

3) Het verschil tussen de meest oostelijke en de meest westelijke satelliet is op de T90 iets groter dan op de T55 (maar de getallen ben ik vergeten). Tussen 42E en 5E zit 37 graden en dat lijkt me op het randje. Even de getallen erbij zoeken...

m

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan