Wavefrontier t90

Status
Niet open voor verdere reacties.

Satguy

Jr. Member
Lid sinds
20 jan 2003
Berichten
108
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
63
Ben dus sinds vandaag ook eigenaar van een frontier T90, en heb met de 5 lnb erop ook op de satellieten die ik hiermee kan zien beeld.Maar er is nog al een verschil in signaal op de diverse sats. Zo heb ik op 28,2 Oost gemiddeld maar tussen de 65 en 72 SNR aan signaal op de dreambox 7000 op de astra 23 Oost tussen de 76 en 78 SNR op de astra 19,2 Oost 78 79 SNR ,op de hotbird 84 85 SNR , en op de Sirius ook tussen de 84 en 85 SNR.Ben begonnen met de schotel af te stellen op de Sirius op 0.Denk nu dat ik misschien beter had kunnen beginnen met 1 Graad West omdat de 28 Oost in verhouding tot de rest slecht is en ik er dus vanavond zelfs al blokken in zag op de Bbc. Had dit iets uitgemaakt met ontvangst of is het gewoon nog een andere (betere) afstelling van schotel cq lnb voor nodig. Heb er nu Lnb,s van het merk MAXIMUM 0,3 dB inzitten misschien dat die wel slecht zijn. Iemand een idee waarom de 28 Oost misschien zo slecht is?? En de rest is wel goed hoewel misschien dat ook beter kan..
 
Er is een Excel file gemaakt door Holles die de afstelling kan berekenen.

Voor de locatie Leeuwarden:
elevation van de schotel zetten 28,8 graden
Skew op 95

Uit de gegevens die uit de Excel file komen moet je dus de Hotbird LNB in het midden zetten.

Satelliet............................................... Rail wavefrontier

Astra 2 28,2........................................ -15,1
Astra 3A 23,5...................................... -10,3
Astra 1 19,2........................................ -5,8
Eutelsat W2 16,0 .................................. -2,4
Hot Bird 13,0.......................................... 0,7
Eutelsat W3 7,0...................................... 7,0
Sirius 4,9............................................... 9,2
Thor -0,8............................................... 15,2

Kijk maars eens hier: http://www.duwgati.com/wavefrontier/index.htm?page=div-auteur daar wordt het duidelijk uitgelegd en als je de stappen volgt moet hij perfect werken.
 
Je moet op alle transponders een SNR 88 - 92 kunnen halen Van Astra 1,2,3 en Hotbird zelfs BADR 3/4 is nog ongeveer 76 - 78
bij Sirius kan ik het van't winter pas zeggen als de bladeren van de boom van de buurman gevallen zijn want nu is het maar 77 dus in de winter veel hoger denk zo'n 90
 
ik ben sinds kort in bezit van de t90, alleen krijg ik niet de optimale eruit. Voornamelijk de satelieten eutelsat 7 en de turksat 42. Kan iemand mij hierbij helpen. Ik heb bij Satlex een overzicht geprint maar toch.
 
@edje:Ik begrijp niet goed,dat je hier ook je vraag stelt.
Op de tread,die je zelf gestart bent,reageer je in het geheel niet op de gegeven adviezen.
Komt mij vreemd over!Gr.George
 
Marie heeft gelijk, ik had de vorige vraag ook al verplaatst en er meteen een nieuw onderwerp van gemaaakt.

Dus dit draadje gaat gemakshalve op slot, want het is overigens al een oud onderwerp.

Edje kan in dit topic verder gaan met zijn vragen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan