WCE als emulator

luca

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
1.014
Waarderingsscore
1
Punten
38
Leeftijd
71
Ik gebruik nu sedert een paar dagen WCE als emulator en ik moet erbij vertellen dat dit het beste progje is wat ik ooit heb gebruikt ondersteunt seca 2 conax via enz en het werkt voortreffelijk

 
is idd ook mijn favoriete emu.

maar nu mijn Hummie met Hot 1.5 ook seca2/sly aankan heb ik hem effe niet meer nodig;-)

 
Bij mijn doet het ding niks. Emulatorek werkt prima, via de seasons maar als ik WCE opstart zeurt ie over dat ik nog Windows 98SE gebruik. En vervolgens komt er geen reset. (compoort instellingen veranderd in de ini maar helegaar niets..)

Welke maf schrijft er nou een programma in een DOSbox wat NIET op een ouwe pc draait????? Of ben ik nou gek?

 
werkt wel op een oude pc hoor, draai hem zelf op een P-100 met een 98-light!

gewoon No kiezen, of in de nieuwe versie in de ini file ergens iets zetten waardoor het proggie de vraag niet meer stelt...

grtz,

Wimpie

 
Vreemd lukt hier niet. Hij ziet de season-2 niet.

Die No optie heb ik ook geprobeerd.

Wat heb je precies in de ini staan? Ik heb Irdeto emu enable met 8 N direct

9600 richting nokia 9500. dat zou toch moeten werken??

Het maffe is dat Emulatorek het gewoon doet. Hardware is dus okee dus moet ergens een of andere instelling zijn. (en daar stikt het van)

 
Is ook mijn favoriet geworden, werkt prima met een Nokia 9500 / Amon 5.4, wel op een XP(sorry Satslope).

Een paar problemen gehad om de ini file goed te krijgen, maar tenslotte een oude file van versie 1.06 genomen en dat werkte, kan het voorlopig niet proberen met een 98se misschien later wel.

Kan het prg ook werken voor het systeem van onze noorderburen, of is het daar nog wat te vroeg voor ?

 
Bij mijn doet het ding niks. Emulatorek werkt prima, via de seasons maar als ik WCE opstart zeurt ie over dat ik nog Windows 98SE gebruik. En vervolgens komt er geen reset. (compoort instellingen veranderd in de ini maar helegaar niets..)
Welke maf schrijft er nou een programma in een DOSbox wat NIET op een ouwe pc draait????? Of ben ik nou gek?
bij mij draait hij op een 486 met win 95 + freecam 2.020 en doet het voortreffelijk

 
hier het gedeelte van de INI file met de wijzigingen en instellingen voor mijn systeem freecam 2.020 Nokia 9800S

# defaultmode: 0=Eurocrypt, 1=Viaccess, 2=Conax, 3=Seca, 4=Irdeto, 5=Videoguard

defaultmode=4

# defaultconaxmode: 0=beta 1702, 2=beta 1722, 6=beta 1762, n=nagra, c=conax, v=viaccess, i=irdeto, s=seca

defaultconaxmode=c

ShowExtraEcmDetails=off

# if set to 'on', send all response data at once (faster, shorter delay),

# else send byte-at-a-time (slower but more compatible)

# Default is off (a Force don't like it being on)

#CamHighSpeedMode=off

# 30W mecm debug..

# default on = PC will beep (about 5 seconds in advance) when an error in mecm data is detected

# so you can watch out for it's result ;)

#BeepOnNagraMecmErrors=off

# default debug modes (hex)

# initial value on start, and up to 4 values that can be toggled

# debug = initial deb1 deb2 deb3 deb4

debug = 01 01 03 07 ff

# default serial port debug modes

# syntax as for debug

serdebug = 01 01 03 07 ff

#

# Directories for data files [datadir] and log files [logdir] :

# Use "" for current working directory

#datadir = ""

#logdir = ""

# automatic checking for add_*.dat:

# N: =0 never, >0 check for add_*.dat files each N seconds

#autocheck = 120 ; each two minutes

autocheck = 0

# automatic saving og key files *.dat :

# N: =0 never, >0 save key files each N seconds

#autosave= 14400 ; once every 4 hours

autosave=0

# SA hunt settings:

#sahuntinc = 0x100

#sahunttimer=180

# For the system sections [xxxx] :

# port=N

# for port= 1 => COM1 2 => COM2 etc.

#

# baud = NNNNN

# direct or inverse : use direct og inverse byte convention

# parity = mark/space/even/odd/none : usually "direct=>even" and "inverse=>odd"

#

# Often used values for baud are 8860, 9600 and 10472

#

#

# optional user defined ATR :

# atr = N1 N2 N3 N4 N5 N6 .....

#

# Log file names for log file and key updates:

# mainlog= "my.log"

# updlog = "my_update.log"

#

En dan heb ik de baud bij Irdeto ingesteld op 8861

Met deze instellingen loopt mijn systeem als een trein

 
Nou het reageert simpelweg niet. Blijkbaar kan het de poort niet vinden of zo. Andere programmas doen het prima dus het is niet goed geschreven blijkbaar.

 
Nou doet ie het wel! Highspeedmode moest op ON staan, blijkbaar ziet ie em anders niet (?)

Grappig, die italiaanse zenders op een nokia 9500. Het blokt wel af en toen, ik heb in "Sandra Menu'" de blokker aangezet, en dat scheelt wel, nou komen niet al de EMM's erdoor.

 
Nou doet ie het wel! Highspeedmode moest op ON staan, blijkbaar ziet ie em anders niet (?)
Grappig, die italiaanse zenders op een nokia 9500. Het blokt wel af en toen, ik heb in "Sandra Menu'" de blokker aangezet, en dat scheelt wel, nou komen niet al de EMM's erdoor.
Mag ik vragen welke cam software je gebruikt.???

Ik kan die van mij niet aan de praat krijgen..

 
Daar zit nu Amon 4.1-conax in.

Eerst kreeg ik helemaal geen reset, toen met die compoort instelling zitten spelen, alles op com2 gezet behalve irdeto (com1) en de highspeed on en uiteindelijk doet hij het. Op de sky kanalen krijg je in het begin soms blokjes, maar als ie een minuutje loopt niet meer (?)

Ik heb em nog niet geprobeerd met een matrix module oid. Dan zal de baudrate wel weer anders moeten, of via de conax emulatie dat schijnt ook te kunnen.

 
Ja Ok Satslope

Vreemd ik heb ook de Amon 4.1-conax erin maat ik krijg het niet voorelkaar.

Zo goed als ik weet was er toch maar 1 versie van de Amon 4.1-conax.

Ik zal de instellingen nog eens nalopen en anders nog eens zoeken om een andere file voor de cam en hem nog maar eens flashen.

 
Bij een matrix reloaded krijg ik wel contact met emulatorek op seca, maar niet op irdeto, ook niet met WCE.. AL wat settings getest maar geen idee waar die cam op werkt.

Met die 4.1-conax in de Nokia moet het werken, heb Nomanit erin als soft (dan kun je handmatig de ecm pids kiezen)

Misschien is dat het probleem

de poort instelling staat op 9600 none en direct en defaultmode op 2 (irdeto)

 
even bij sataid gaan rondneuzen daar hangt de maker van het progje altijd rond

ik heb daar ook alles gevonden om hem draaiende te krijgen , maar eens het draait is het een juweeltje

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan