wdn4oak

M

mrenses

Mijn hele huiskamer door elkaar.

Ik ben vanaf een uur of acht bezig om nieuwe software in mijn humax 5400 te laden.Nou was het niet makkelijk om de kabel van de humax naar mijn computer te krijgen,eerst met een verlengsnoer zodat alles mooi op zijn plaats kon blijven staan(niets werkte),toen de humax los gekoppeld en zo ver mogelijk richting mijn computer verplaatst.Ook nu weer geprobeerd(zonder verlengsnoer).Krijg aldoor bericht dat hij contact probeert te meken met de humax,maar helaas.Dit alles probeer ik met het programma wdn4oak.Heb ongeveer tachtig keer gecheckt of de kabel goed is aangesloten(alle 80x goed).Wat doe ik fout?Ik hoop dat ik iets simpels over het hoofd zie.

Help

Marcel

Ik heb dit ook op s**4**l staan om zo snel mogelijk dit opgelost te hebben.

 
Hoi toch doe je iets verkeerd, weet je echt zeker dat de driedraden juist zijn aangesloten??

lees eens even op deze pagina

http://www.satellitemagazine.com/humax/humax.htm

Normaal staat je humax in standby bij de aansluiting ,je zet hem op en het loopt vanzelf. ook al keek je 100x na probeer nog een keer te kijken want het moet iets dom zijn

Groetjes Esp

 
Ben je zeker dat je een null-modem kabel gebruikt? Pin 2 naar 3 en pin 3 naar 2!

 
Heb ook wel eens lopen kloten (de eerste keer dus)

Ik ga er even vanuit dat je kabel goed is, hier kan ook weinig aan verkeerd.

1/sluit de kabel aan tussen de Humax, en je pc. (liefst com 1)

2/prik op de ontvanger (loaderversie komt even snel op display voorbij), ontvanger in STANDBY laten staan.

3/pc aanzetten en laten opstarten.

4/wdn40oak starten

5/op mapje klikken, en hier aangeven welke soft erin moet, als dit goed is gegaan krijg je dit in beeld bij wdn40oak.

6/druk op download, je krijgt nu de mededeling dat het programma wacht op een reactie van je humax.

7/druk op de STANDBY toets van de humax.

als alles goed gaat begint de download nu.

Gaat het niet goed, en begint er nix, en ben je 100% zeker van je NULLMODEM kabel, en van de keuze van je comport, sluit dan het hele zwikje af, en probeer eens via instellingen, configuratiescherm, systeem (win'98) je com 1 en 2 (mits je modem hier niet opzit) te verwijderen.

Dit kan weinig kwaad, normaalgesproken verniel je nix.

pc opnieuw opstarten, windows komt met de mededeling dat er nieuwe hardware is aangetroffen, en installeert de software hiervoor, Jawel !

nu opnieuw proberen, 9 van de 10 keer probleem opgelost.

Na het uitzetten van je pc is waarschijnlijk alleen weer je comport "in de war", en de volgende keer dat je dus de soft wilt updaten moet je alles hierboven herhalen.

vervelend, maar 't is niet anders.

succes,

Peter.

 
Het lag toch aan de kabel.Ze hebben me in de plaatselijke sat winkel een verkeerde kabel verkocht.

Bedankt voor het medeleven?

Marcel

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan