Webcam onder Vista

Dirk Digicomm

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
4
Punten
18
Leeftijd
82
Ik heb pas een nieuwe computer.

Deze is voorzien van Windows Vista Home Premium.

De webcam draait perfect op Skype.

Windows live messenger geeft aan dat ik een webcam heb. Hij geeft geen enkele foutmelding. Alleen het beeld blijft zwart. Hier heb ik dus niet veel aan.

Mijn zuster heeft eenzelfde computer gekocht met hetzelfde besturingsysteem.

Ook bij haar hetzelfde reultaat. Wel bij Skype en niet bij live messenger.

Zij gebruikt een heel ander type en merk webcam.

We gebruiken van live messenger de Nederlandse versie terwijl Windows Vista Duits is.

Skype is Engels en dus internationaal.

Zou dit het probleem kunnen zijn van het niet werken, of werkt het gewoon niet met Vista?

Vista is al bah en dan ook nog in het Duits? Da's helemaal erg!

:biggrin:

Maar even serieus, de taal heeft er in principe geen bal mee te maken of iets werkt of niet. Dat ligt puur aan de drivers en de programmering van het geheel.

Heb je echt Vista drivers voor die webcam?

Er zijn webcams die het niet wensen te doen of met de XP drivers slechts deels onder Vista.

Je kunt eens zeggen welk merk en type de webcam is, dan kunnen we op zoek.

Heb ook net de nieuwe PC ( met bah Vista ) , ja tiger, Vista is idd even wennen hoor, ik vind het nogal omslachtig om ergens in een mappie te komen.:shocked:

Omslachtig, dingen op onlogische plaatsen, je moet hem ombouwen zodat je eindelijk van het gezeur af bent dat ie telkens vraagt als je iets wilt doen, of je er wel zeker van bent omdat je er admin rechten voor nodig hebt. Een service pack 1 wat weliswaar uitgebracht is nu, maar waarvan al op webwereld wordt gemeld dat er ik weet niet hoeveel pc's zijn die na het installeren van het servicepack continue beginnen te resetten, veel meer resources nodig, diverse zaken die er niet meer mee draaien zowel softwar en hardware... Need I go on?

Een nieuw OS oke. Maar de meeste hardware wat draaide met win95/98/me draaide met juiste drivers ook in XP. Nu zijn er al dingen die niet meer draaien.

Voor software vindt ik dat nog erger omdat zowel XP alsook Vista op de NT kernel gebaseerd zijn en dus feitelijk softwarematig compatible met elkaar zouden moeten zijn. Dat Vista lijkt wel een ME (Meer Ellende) versie maar dan in een XP jasje (vanwege de NT kernel). Gauw overslaan die troep en met wat fatsoenlijks komen Microsuf!

Anyway, ik raak off-topic.:)

Maar even serieus, de taal heeft er in principe geen bal mee te maken of iets werkt of niet. Dat ligt puur aan de drivers en de programmering van het geheel.

Heb je echt Vista drivers voor die webcam?

Er zijn webcams die het niet wensen te doen of met de XP drivers slechts deels onder Vista.

Je kunt eens zeggen welk merk en type de webcam is, dan kunnen we op zoek.
Het zg DOS venster is ook een ramp. Daar verwacht ik engelse commando's, maar nee hoor dat hebben ze zelfs in het Duits.

Daarom kwam ik op idee dat het een taalprobleem kon zijn.

Mijn zuster en ik hebben exact dezelfde computer gekocht.

Alle twee hebben we hetzelfde probleem met twee verschillende camera's.

Ze werken wel op Skype en niet op Live Messenger.

Maar ik wil niet alleen Skype gebruiken.

Ik gebruik een goedkope camera van Lidl en zij een dure van Logitech

Tja dan weet ik nog geen type.:)

Maarja, Logitech is internationaal en Duitsers moeten ook met hun Webcam kunnen werken, die hebben dezelfde webcam als ons hoor, dus aan de taal ligt het echt niet.

Service Pack 1 ook al geinstalleerd van Vista of durf je dat nog niet aan gezien de berichten?

Check anders eens je hardware zoals hoofdzakelijk moederbord en vgakaart en netwerkkaart en geluidskaart.

Dan zien of daar XP drivers voor verkrijgbaar zijn. Zoja, die Vista eraf kiepen en XP er op zetten. Maar dan wel van tevoren de juiste drivers effe downloaden.:)

Sorry, meer hulp kan ik niet bieden, ik heb geen Vista, wil geen Vista en kan er dus ook geen support op bieden behalve verwijzen naar wat ik zelf vindt op google en evt. updaten van drivers, servicepacks etc.

Het liefst had ik XP op deze computer gezet. Dan ben ik ook gelijk van die Duitse taal af.

Ik weet niet of XP het aankan.

De PC is 128 bits, twee processors, geheugen van 2 Gig en een harde schijf van 500 Gig

Ik had met XP in ieder geval minder problemen dan met vista.

Ik heb nog geen Service Pack 1 gezien, maar ik wacht daar nog even mee als het komt na wat ik intussen gelezen heb.

Een 128bits pc? Hmmz.. zegt me niet zoveel. Twee processoren kan XP makkelijk aan, die kan immers ook die Core2Duo processoren aan, zijn feitelijk ook 2 processors.

Ook 2 gig geheugen en een 500 gig hd is allemaal geen probleem. We spreken XP, geen windows 98.:biggrin:

Maar zoals gezegd, ga eerst even kijken of er drivers zijn voor moederbord, vgakaart, netwerkkaart en geluidskaart (of indien intern bijv. moederbord chipsetdrivers) voor XP. Zoja, dan kun je er ook XP op knallen.

V.w.b. het SP1 voor Vista hoef je je geen zorgen meer te maken:

Woensdag 20 februari 2008 - Het Vista-team heeft naar aanleiding van de 'eindeloze herstartkwestie' besloten de verspreiding van update 937287 voor Vista SP1 voorlopig op te schorten.
Dat is dus de update die je moest downloaden om dan SP1 te kunnen installeren. Die veroorzaakte het probleem en schijnbaar krijgen ze het niet zo snel opgelost dus is de hele zooi maar weer opgeschort.

Tja.....:biggrin:

Ik heb eerst mijn PC ingericht met de belangrijkste dingen van mijn oude PC.

De oude PC is opnieuw geïnstalleerd naar mijn dochter gegaan.

Om nu weer op mijn nieuwe PC weer terug te gaan naar XP zie ik niet zo zitten na een paar downgrades op ander PC's. Dit gaat niet zonder slag of stoot.

Waar ik nu aan denk is een tweede harde schijf te plaatsten en op deze XP te zetten.

Vervolgens het systeem dual boot maken.

Ik heb een oude PC welke ik op kan starten via dual boot in windows98 of XP.

Dit moet toch ook kunnen lukken met mijn nieuwe PC neem ik aan.

Dit gaat niet zonder slag of stoot.
Dat ligt er aan hoe je het doet, als je de juiste drivers hebt en deze evt. uitgepakt op een cd of rewritable zet is het een eitje.

Maar oke, het is ieders eigen keuze om al dan niet te downgraden, het was maar een idee.

Je andere idee kan natuurlijk ook, alleen zie ik het verschil niet tussen een XP op een tweede partitie en een nieuwe installatie op een geformatteerde HD waar eerst Vista op stond.:biggrin:

Maar het moet wel kunnen lukken. Echter er is een kans dat als je dat niet apart doet, XP de bootsector van Vista overschrijft.

Doch daar bestaat een Vista bootmanagertooltje voor, dat heb je sowieso nodig, ook als je de installatie apart doet op de tweede hd, want dan zul je ze weer moeten koppelen.:)

Dat kun je vinden op http://www.vistabootpro.org en maakt het werken met de ingebouwde BCDEdit van Vista zelf een stuk gemakkelijker.

Wordt veel gebruikt en aangeraden.

Tweede harde schijf ingebouwd met XP er op.

Dit is ook geen succes.

XP kan met deze computer nog minder dan Vista.

Hij kan niet overeen met de geluidskaart, netwerkkaart een aantal usb poorten en nog een paar dingen dat ik al niet meer weet.

Hij is alleen heel erg snel, maar daar heb ik niets aan als het meeste toch niet werkt.

Ook dual boot wil niet.

Als ik vistabootpro gebruik, kan ik geen enkele wijziging opslaan.

Ik krijg dan een paar foutmeldingen. Het gevraagde blijkt dan wel opgeslagen te worden.

Na het terug zetten via vistabootpro van de vista bootloader kan ik opstarten in Vista maar niet meer in XP.

Hij begint te zaniken dat de ntldr niet goed is en ik XP moet repareren. Dit heb ik één keer gedaan. Dan ben ik terug bij af en start alleen op in XP.

Na het terug plaatsen van de vista bootloader via vistabootpro, start hij weer in Vista en niet in XP. Dit kan ik eindeloos herhalen, ook zonder XP te repareren.

Vista staat op C: en XP op een tweede harde schijf D: genaamd.

Gezien het slechte werken in XP wacht ik toch nog maar even servicepack 1 af van Vista. Misschien wordt het nog wat.

Hij kan niet overeen met de geluidskaart, netwerkkaart een aantal usb poorten en nog een paar dingen dat ik al niet meer weet.
Daar geeft het zich chipset drivers en gewone drivers voor. Kwestie van bijwerken.

Wat is het merk en type van je moederbord, dan wil ik ze eventueel wel even voor je opzoeken.

Zoals je zegt is het dus wel heel erg snel, dus dat kan toch wel voordeel bieden.

V.w.b. Vistabootpro helpt deze handleiding misschien?

V.w.b. Vistabootpro helpt deze handleiding misschien?
Deze handleiding heb ik precies zo gevolgd.

Ik kan alleen nog bedenken dat het probleem zit in het feit dat Vista op de C: schijf en XP op de D: schijf geïnstalleerd stond.

De ntdlr staat op de C: schijf.

In de bios kan ik alleen als bootvolgorde CDrom of harde schijven aangeven. Geen onderscheid tussen de harde schijven.

Ik wacht voorlopig maar even SP1 af. Misschien wordt het nog wat. Mijn zoon had een beta versie van SP1 op zijn PC gezet. Bij hem werken nu wat meer dingen die het eerst ook niet deden.

Ik heb inmiddels al iets meer aan de praat in Vista wat het eerst niet deed.

Misschien wordt het ooit nog wat.

Uiteindelijk waren deze problemen er ook bij het omschakelen van W98 naar XP.

Nu wil je ook niet meer terug naar W98

Toch is het vreemd. Anders moet je eens even op het ComputerIdee forum gaan kijken, daar spreken ze al vaker over het werken hiermee, ook als de windows versies op verschillende schijven geinstalleerd zijn, dat is overigens zelfs normaal.

XP en Vista op dezelfde schijf doet niemand.

Ik wil overigens best terug naar 98, maar dan kan ik veel dingen niet meer draaien. Het enige fijne aan XP vindt ik dat er het voordeel van de NT kernal in zit dat je processen los kan killen. Hij is dus stabieler dan 98.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan