Website bouwen

fladder

Active member
Lid sinds
21 mrt 2003
Berichten
177
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
44
Hallo,

Ik wil een website gaan bouwen heeft er iemand een idee
wat daar een mooi programma voor is?
ik moet wel bij zeggen dat ik van computers genoeg verstand heb maar van websites bouwen geen verstand heb.
dus html e.d programmeren heb ik ook geen kaas van gegeten
ik wil er wel een leuke site van mken met een paar flash dingetjes erop.

Alvast bedankt
 
Gewoon een goede (tekst)editor is het beste gereedschap.

Een pagina is opgebouwd uit twee delen: de header en de body. En elk deel wordt vooraf gegaan door een tag. Een code tussen <>. En meestal een afsluittag. De afsluittag is hetzelfde als de opentag, maar dan met een / erbij.

De pagina ziet er dus zo uit:

<HTML>
<HEAD>
#hier de header info
</HEAD>
<BODY>
# Hier de body. Dat zie je op het scherm.
</BODY>
</HTML>

Om alles op de juiste plek te zetten, wordt heel veel met tabellen gewerkt. Dus ook tabellen in tabellen.

Een heel goed boek is: Web design in a nutshell van O'Reilly. Daar staat heel veel in, zeer overzichtelijk. Dus ook een goed naslagwerk.

Pagina klaar? Test deze dan met verschillende browsers en met verschillende resoluties. Als overal de pagina goed toont, ben je al heel ver.

Het mooiste is de pagina nog ter controle aan w3c aan te bieden. Dan worden de laatste foutjes of slordigheidjes nog keurig teruggemeld. Die gegevens nog even in de pagina's verwerken en klaar.
 
flash is niet zo makkelijk je kan microsoft frontpage gebruiken of dreamwave mx of andere natuurlijk
 
Ja frontpage wordt veel gebruikt.
Ik heb ook eens een progje gehad dat heette coffeecup firestarter. Werkte vrij makkelijk als een soort blokkendoos.
Maar ieder zijn keuze.
Grtz.
 
Ik ga me er eens in verdiepen

Bedankt allemaal
 
Ik ga me er eens in verdiepen
Dat betekent dat je Frontpage links laat liggen. Wijs besluit.

Bij vragen kan je me ook altijd mailen. (Ook als je verder gaat met PHP.)
 
Heel lollig KK.

Jij legt telkens als het om zulke zaken gaat, de lat zo hoog dat het voor jou een uitdaging is.
Dat jij jezelf rekent tot geavanceerde gebruiker ben je dan heel even vergeten.
Een knip en plak programma kan best een goede start zijn voor materie die je graag wil begrijpen maar waar je nog geen kaas van gegeten hebt.
Als je dan je resultaatje ziet en het bevalt je niet, kun je er mee aan de slag door ontleding van wat dat proggie voor jou gebouwd heeft.
Das ook een manier om ergens van te leren.
Er zomaar vanuit gaan dat iemand met het (windhoos) kladblok een leuke site gaat bouwen is niet erg re?el, wel?

Gooi maar een paar tags rond en laat het m maar uitzoeken lijkt me niet echt helpen.

@fladder:
Nog eenvoudiger is het als je een gratis hostje opzoekt.
Daar kun je gewoon een template (mal) uitzoeken en op die manier een snel resultaat behalen.
Wel heb je dan jouw site vol met allerlei banners staan, maar ook hier kun je het resultaat weer ontleden als je er echt wat van wil leren.

Op die manier leg je je drempel een heel stuk lager, en kun je m steeds een stapje hoger leggen.
 
een programma zoals Frontpage is heel gemakkelijk als je voor het eerst een pagina gaat maken.
Een ander programma wat ook zo makkelijk werkt is Publisher.

Wil je een simpele Flash pagina bouwen kijk dan is naar trendyflash builder.
 
Web Extended !! is een heel leuk en prachtig programmaatje voor de beginner .

inclusief een plug in voor flash en in het nederlands

Als je dat progje wilt kan dat geregeld worden.

Geef maar een gil
 
Mensen,

Allemaal bedankt ik ben volgens mij een stuk wijzer geworden
en ik denk dat het knip en plak werk voor nu voldoende werk is :)

later kan ik altijd nog de hele code een beetje gaan leren begrijpen

@Matrix, als je in de gelegenheid bent zou ik graag die Web Extended van je willen ik heb gezocht maar vinden kon ik hem helaas niet.

@wizzard trendyflash heb ik ook geprobeerd maar toen dat ding uiteindelijk de site ging publishen pakte hij 100 % cpu en na 3 uur was er nog niks gebeurd :) maar wel een leuk proggie
en dat proggie publisher heb ik nergens kunnen vinden misschien nog een idee waar die ergens uithangt

Alvast bedankt
 
Originally posted by The Wizzard
Wil je een simpele Flash pagina bouwen kijk dan is naar trendyflash builder.

Dit programma ken ik nog niet

gebruik zelf het programma SWiSHmax

deze pagina heb ik er mee gemaakt
www.bruidsboetiekwoman.nl
 
Ziet er mooi uit,, wil zelf ook eens een wat professionelere website hebben maar tijd is het probleem.

Hoe lang ben jij met die site bezig geweest Kweetniet.
 
@ Fladder Publisher is van Microsoft en zit in de meeste office Xp en 2003 pakketen.

Hmmmm vreemd Trendyflash builder is heel makkelijk inderdaad maar 100% cpu heb ik nog nooit mee gemaakt een simpele website heb je gemaakt in 20 minuten dan ben je klaar.
 
Er wordt gedaan alsof het bouwen van een website lastig is. Dat is het helemaal niet. De drempel om een website te bouwen is erg laag, ivm de eenvoudige taal.

Het nadeel van werken met Publisher. is dat dit pakket nogal wat mscode en vervuiling in de pagina's gooit. Daardoor lijkt het veel moeilijker dan het is, als je later de code bekijkt.

Een groot probleem is het gebruik van de tabellen. Dat is waarmee de hele lay-out wordt opgezet. Publisher kan slecht omgaan met het verwijderen van kolommen. Daarvoor in de plaats, blijven er lege kolommen achter. In de praktijk: Hoe meer wijzigingen, hoe onduidelijker de code wordt. (En dus hoe meer onzinnige info het internet over gaat.)

Dus aan MAS3 (en anderen die er zo over denken): De lat ligt laag. Deze wordt juist door pakketten als Publisher kunstmatig hoog gelegd. Een nadeel is dat Publisher niet platform- en browseronafhankelijk werkt. Het is de bedoeling alleen sites voor IE te bouwen. En gelukkig zit de wereld zo niet in elkaar. Het aantal Firefox gebruikers is sterk in opkomst. Het zou zonde zijn om deze groep een lullige site aan te bieden. Het wordt juist met pakketten zoals Publisher extra lastig sites aan te passen, zodat deze op verschillende browsers er goed uit zien. En niet alleen op IE. (Publisher is overigens alleen voor Windows te 'krijgen'.)

Let wel: ik heb het uitsluitend over het deel van de vraag over website bouwen. Niet over onderdelen die op de site gezet worden, zoals het tweede deel van de vraag: Flash.
 
@wizzard

Ik heb die trendyflash nog eens geprobeerd maar weer hetzelfde
ik heb nu sitespinner gevonden en dat werkt wel leuk
ben druk bezig geweest en voor de eerste keer vindt ik het wel aardig gelukt met een paar leuke flashdingen en animated gifs

Bedankt allemaal
 
Ik ben benieuwd hoe het er uit ziet,, zal ook eens sitespinner proberen dan.

Want jij zegt dat jij er ook de ballen verstand van hebt,, ik dus ook niet,, dus ik zoek ook iets waar ik ook iets leuks mee kan maken zonder verstand van html te hebben :)
 
Originally posted by jack
Ziet er mooi uit,, wil zelf ook eens een wat professionelere website hebben maar tijd is het probleem.

Hoe lang ben jij met die site bezig geweest Kweetniet.

ongeveer 5 uurtje's
Het maken is niet zoveel werk hoor.
het verzinnen van tekst. de plaatje's bijelkaar zoeken
das het meeste werk.

swishmax werkt echt goed hoor!!
probeer maar eens.
je kunt op hun site ook template's downloaden
 
Oh ik dacht dat je sitespinner had gebruikt,, of is dat hetzelfde,, kijken of we het weekend eens ergens tijd kunnen vinden hiervoor :)
 
Ik moet wel toegeven
als je eenmaal de smaak te pakken hebt blijf je bezig
ik zit onderhand de hele dag ideeen te bedenken
en als ik dan thuiskom prop ik er meteen in :)

het is wel een leuke nieuwe hobby
 
Ik heb het gevoel dat KK's berichten niet goed begrepen worden. Het is toch niet zo dat KK zijn kennis wilt showen, en teksten hier plept om te laten zien dat hij het allemaal wel snapt?

Kijk hier eens om alles over HTML te leren. Ook kan je er php en Xhtml leren. Net als xml.
Dit alles met eenvoudige notepad of editor.

Frontpage is 'by far' de slechtste wysiwyg editor die er bestaat. Geen 1 die meer onzin uitkraamt dan die editor. Veel browsers kunnen zeer slecht met die info omgaan. Helaas wordt dergelijke editors nog steeds teveel gebruikt, ondanks dat er in het nieuws steeds vaker melding wordt gemaakt over het feit dat er andere browsers dan IE worden gebruikt. Vooral Mozilla staat bovenaan van de externe browser (opera volgt erg dicht bij).

Het simpele knip en plak werk in dergelijk editors (frontpage) kan tot meer ergenis leiden dan meteen bij de basis te gaan beginnen en leer de diverse 'tag's' zoals geoppert word.

Html is ongeveer de meest eenvoudige programeer taal die er bestaat. Je hebt een begin en een eind. er is zelfs te vinden hoe de kleurcode's in elkaar steekt. het leuke van die code's is, dat dat kleuterschool basis verfmengen is (rood en geel maakt oranje)

En dat net na mijn vakantie????

Pfff.....
Nee MAS3, de lat ligt zo hoog als dat je hem zelf legt. De info is vaak dichterbij dan je denkt.

G
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan