Wederom opgelicht.

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.528
Waarderingsscore
649
Punten
113
Leeftijd
74
Locatie
Een stoplicht op rood.
Tja mijn hobby is marktplaats, ben vandaag weer opgelicht voor 65? 
Apple Airpods verkoper was 14 jaar actief, 28 keer 5 sterren van koop en  verkoop. Hoofdzakelijk autospullen, 
Hoe die oplichters dat flikken is mij een raadsel.Donderdag gekocht zou direct opsturen.
Zaterdag diverse berichten gestuurd maar geen reacties , aangifte gedaan bij politie.nl

Tja en dan krijgt de dader een bericht om tot een oplossing te komen. Nada.
Bericht van MP  dat hij geblokkeerd is en van RABO bericht ontvangen dat rekening geblokkeerd is.
En daar zal het wel bij blijven.

Begrijp er niets van dat die oplichters aan hoge betrouwbaarheids scores komen en toch de zaak flessen.
 
Als iemand al 14 jaar actief is op MP (geverifieerd) dan mag je zeker verwachten dat de verkoper betrouwbaar is. Ik denk ook dat je niet de enigste was die aangifte heeft gedaan gezien de snelle blokkering. 

 
Begrijp er niets van dat die oplichters aan hoge betrouwbaarheids scores komen en toch de zaak flessen.
Het aantal jaren maakt niet meer uit. Maar als je al 28x een 5 sterren koop en verkoop waardering hebt, dan zou je er toch van uit mogen gaan dat het in orde is. Die combinatie van zaken wat je noemde.

Het lijkt mij ofwel dat het account van betreffende gehackt is en een oplichter er misbruik van heeft gemaakt, ofwel iemand heeft het wat moeilijk gekregen en gedacht om ook maar eens te proberen op te lichten via marktplaats omdat dit zo eenvoudig is en zo'n kleine pakkans.
Ze vergeten dan echter dat als de aangifte ook naar hun bank gaat, de rekening geblokkeerd wordt en het dan niet bepaald gemakkelijk is ergens een nieuwe rekening te krijgen.

Iets anders kan ik me niet voorstellen. Lijkt me niet dat een oplichter zoveel jaar er over doet om een goed account op te bouwen om het dan te misbruiken voor een relatief kleine winst die deze tijd niet eens waard is. Vandaar dat bovenstaand het meest voor de hand liggend is.

Hoe dan ook en hoe het ook uitgelegd wordt, het blijft bijzonder vervelend. De enige redelijk veilige manier om tegenwoordig nog bepaalde elektronica waaronder Apple producten te kopen via marktplaats is als je het zelf kunt ophalen en testen. Gelijk oversteken gaat ook vaak goed maar als ze je een lege doos sturen heb je ook geen poot om op te staan.
 
Kerel adverteert gewoon heeft mij geblokkeerd.

Mss met meerdere zijn advertenties melden bij MP  als verdacht persoon.

http://link.marktplaats.nl/m1525861051?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios_tablet
 
Emmeloord, da's niet zo ver, hij heeft een banden reparatie setje voor 29.99 Euro.
Zal ik die kopen?
Afspreken om op te halen, en dan slaan we hem op z'n bek :cool:
 
@the matrix, hij is gewoon te bellen op zijn mobiel, ik zal het nummer wel per PM aan je doorgeven.
 
Beste man is zich van geen kwaad bewust en heeft een autobedrijf.
Stomverbaasd was hij dat zijn telefoonnummer woonplaats misbruikt werd en gaat hiervan melding doen bij MP en politie.
 
Hij moet dan toch maar eens zijn MP account gaan controleren. Met andere woorden, als je contact hebt gehad en dat zal wel in jouw historie van MP staan, dan is ook zijn email niet correct want iemand  krijgt automatisch een bericht als iemand reageert op een advertentie. Grote kans dus dat hij zelf ook niet meer in zijn MP account kan komen.

 
Zal idd zo zijn hij was iig verheugd dat ik hem daar op attendeerde.


Gisteren werd een chinees airpods van 7$ bezorgd en heb hem verteld dat dit grote onzin was en erger nog ding deugde van geen kanten een case met made in china type CRS MODEL BLT03. Een tws i16
Vroeg wat dat te betekenen had en heb hem verzocht geld terug over te maken.

Steeds geen reakties maar wel lezen.
Vandaag via rabo 32,50? terug ontvangen en exuses dat hij niet wist dat het nep airpods waren.,

Heb hem medegedeeld dat hij het niet met gekke Henkie te maken heeft en dat de aangifte niet geannuleerd wordt.

Hij kan kiezen om de rest terug te betalen of  dat ik de nepzooi terug stuur.
Wederom gelezen maar geen reaktie.

Kijken hoe dit afloopt iig is de helft terug.
Ik maak iedere dag 1 ct over op zijn rekening met mededeling,

Beste Rabo bank dit account is van een oplichter die opereert via Marktplaats.
Misschien dat de bank na 100 overboekingen (1? totaal) zijn rekening blokkeert.
 
the matrix zei:
Gisteren werd een chinees airpods van 7$ bezorgd en heb hem verteld dat dit grote onzin was en erger nog ding deugde van geen kanten een case met made in china type CRS MODEL BLT03. Een tws i16
Vroeg wat dat te betekenen had en heb hem verzocht geld terug over te maken.

En met 'hem' bedoel je dan die eigenaar van die garage en die dus  toch de verkoper is?
 
Nee met hem bedoel ik de verkoper op MP, kan nog steeds met hem communiceren. Alleen het is eenrichtingsverkeer.

De eigenaar van het autobedrijf is op de hoogte en gaat MP benaderen, maar ik denk dat hij weinig kan doen. MP is zo laks als wat en zeer moeilijk bereikbaar. Vreselijke site met onderhand meer oplichters dan bonafide verkopers. . Ik kreeg bericht van MP dat het account geblokkeerd werd en zie tot op heden nog steeds dat het account actueel is.
 
Dat snap ook niet dat zijn account nog steeds actueel is. Misschien heeft hij MP overtuigd dat het product aan jou verzonden is alleen niet datgene wat jij dacht gekocht te hebben.
 
Blijft nog steeds misterieus waarom in zijn advertenties de gegevens staan van die autoverkoper.
Nou ja dan maar even afwachten.

Het blijft een vreemde onduidelijke zaak. En waarom die verkoper geen antwoord geeft via MP en wel leesbevestigingen getuigd van of een gestoord iemand of minderbegaafd en weet zich geen raad meer omdat hij dit voor het eerst fraude uitprobeerde.
 
Ik vindt het sowieso raar. Normaliter gaat een aangifte automatisch door naar Marktplaats en blokkeren de het account, dus is het toch vaag dat er nog te communiceren valt.
De hele situatie vind ik maar vreemd. Maar in elk geval een deel van je geld terug, dat is tenminste al iets.
 
Het is mij nu helemaal duidelijk.
Via een ander account van mij heb ik een bod gedaan op een artikel wat hij aanbood en kreeg  als antwoord ophalen of verzenden ,
Ik zei ik kom het maandag ophalen graag uw adres.

En wat denk je
Krijg mededeling
Ik heb een autobedrijf en ben de hele dag open en het adres volgde. Precies zoals parabolica mij via pm gestuurd had.

Wat een super slim en achteraf zeer dom persoon.

Nu mijn aangifte gaan aanpassen ik heb nu naam adres en telefoonnummer.

Voor de liefhebber!
Automobiel bedrijf  nur cars
N.Aktas

Techniekweg 14a, 8304 AW Emmeloord
Tel: 0684960139


MP adv bv m1526096319

 
Slim gedaan the matrix en zijn identiteit is nu bekend en bevestigd. Misschien heb je een screenshot gemaakt van die airpods en kan je zo bewijzen dat hij niet het juiste artikel heeft geleverd? Het helpt al omdat hij zogenaamd niet wist dat het om namaak Apple Airpods ging.

Verkeerde informatie en dwaling

Heeft de verkoper u (bewust) verkeerde informatie gegeven? En had u met de juiste informatie de aankoop niet gedaan? Dan is er sprake van ?dwaling?. U kunt de koopovereenkomst ?vernietigen?. Dit betekent dat u het product kunt terugsturen en uw aankoopbedrag moet terugkrijgen.

Ik zou hem nogmaals via een aangetekende brief een voorstel sturen dat jij het gekochte artikel terug wil sturen en het volledige aankoop bedrag teruggestort wil hebben zo niet dan komen alle kosten die je maakt voor zijn rekening.

Misschien helpt dit advies om je goed voor te bereiden.
 
Ik zou het toch anders oplossen...... succes gegarandeerd :devil:
 
Idd vermoed ik dat een aangetekende brief met dwaling bv niets uithaalt kost me nog eens 9?

Vertel hangslot!! Met ???
 
93_bdsm_spanking.gif
 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan