WEER probleem DVD 2000

G

Gerard6592

Waarom is iedereen toch zo lyrisch over DVB 2000?

1. Als je de decoder aan zet, dan doet-ie niks. Je moet eerst van de zender af en terug er op om uberhaupt beeld en geluid te hebben.

2. Tijdens het zappen crasht het geluid vaak, het wordt slecht. De volume regeling functioneert dit ook niet meer. Tijdens het zappen van radio kanalen gebeurt dit altijd.

De decoder moet dan aan en uit om dit weer recht te zetten, gezien punt 1 is dat altijd een omslachtige procedure.

3. De teletekst doet nu helemaal niets meer, de decoder schiet uit en weer aan op het moment dat je teletekst drukt. Of is dit weer een hardware probleem?

Dat constant aan en uit zetten KAN gewoon niet goed zijn, elke avond 3 tot 4 keer of zo.

Ik had net besloten deze Nokia te houden en een nieuwe AB gekocht van 80 Euro.

Canaal + stuurde eerst vrolijk een Seca 2 kaart voor 70 Euro.

En ik wacht nu nog steeds op een andere Irdeto 2 kaart van 80 Euro. Vloek, het is November.

Ik had nog een 2de hand 9200 gekocht als donor voor als-ie eens stuk mocht gaan maar daarvan was de AB ontvanger in de decoder zelf defect dus dat hielp ook al niet.

Ik woon in het buitenland en kijk al 8 1/2 jaar NL tv, maar het schijnt nu wel echt onmogelijk te zijn.

Teletekst was het enige contact wat ik nog had met NL!

Als ik er gewoon Nokia FTA software in zet, ben ik dan van alle problemen af?

Doet Irdeto 2 het er ook mee?

Want met DVB 2000 schijnt zo'n beetje alles te kunnen behalve gewoon probleemloos TV en Radio.

 
Ik ben het niet met je eens.

Maar natuurlijk kan ik je frustratie heel goed begrijpen.

Dat je een tijdje moet wachten totdat er beeld komt ligt vermoedelijk aan irdeto2.

Ik merk ook heel goed dat het even duurt eer er beeld is sinds ik de irdeto2 kaart erin heb.

Verder doet mijn 9500 het nog prima.

Heb je al eens geprobeerd of er een verschil in het geconstateerde gedrag is te vinden tussen de gecoderde en de niet gecodeerde zenders ?

Je probleem zou ook met een niet zo lekkere firmware versie te maken kunnen hebben.

Heb je al eens geprobeerd er een andere in te zetten ?

Als je een BDM interface hebt, kan je ook eens alles wissen en dan weer de firmware erin zetten.

Wie weet wat er allemaal voor bitjes zijn omgevallen.

Wanneer je je blijft storen aan het haperen (en dat dus niet op te lossen zal zijn), dan ben ik bang dat je aan een ander apparaat toe bent.

Maar je zal wel merken dat ondanks de verbeteringen (teletext via de tv) lang niet alles zo lekker werkt als je gewent bent met je DVB 2000.

Ik ben er van overtuigd dat DVB de beste firmware is voor jouw ontvanger, zowel op technische mogelijkheden als op bedienings gemak.

Puur omdat hierin door de ontwikkelaar zondermeer veel meer tijd is gestoken dan in de originele firmware.

 
Ja ik begrijp ook niet waarom jou ontvanger zoveel problemen geeft.

Heb hier totaal geen problemen met de 9500.

Gebruik hier al zolang de irdeto2 kaart er is de DVB2000 V1.82 firmware van 20-12-2000 met extenties van Sandra en final extenties van NoOneManIt Ver. 1.3H (Je kunt dit zien door op het 'text' knopje te drukken van de ab)

Hij is inderdaad enigzins trager maar voor de rest geen enkel probleem.

Volgens mij moet er toch iets anders mis zijn of met de firmware en de settings of met de ontvanger zelf.

 
Hoofdzakelijk is iedereen zo lyrisch vanwege die DVB2000 software omdat de ontvanger zonder deze software niet vooruit te branden is, echt retetraag en met dvb2000 niet alleen sneller is maar ook veel meer mogelijkheden aan de gebruiker geeft. Daarnaast komt er ook heel veel positieve ervaring hoofdzakelijk uit het verleden, dus nog de irdeto1 tijd waarvoor deze ontvangers eigenlijk bedoeld waren.

Desondanks werken de 9200/9500/9600/dbox1 ook nu nog als een zonnetje.

Waar wel veel verschil in zit, zijn de versies DVB2000. Ik heb er hier ook eentje gehad die niet lekker liep, steeds freezes waardoor ik weer eerst moest zappen etc.

Dus wellicht is het verstandig om aan te geven welke versie van DVB2000 je er in hebt zitten want daar zijn er heel erg veel van, zelfs enkele die aangepast zijn door weer andere mensen.

Zie bijv. de versie die NVBGM noemt. Op mijn 9600 heb ik er een NoonemanIT 1.2 astonfixed in zitten.

Als je een beetje geluk hebt, kan het probleem wellicht opgelost worden door de juiste versie te kiezen.

 
Hallo Black Tigeren of NvBgm

Welke settings heb jij ingesteld S.I.V. enz.

Ik krijg steeds niets op de Nederlanse zenders (met off. kaartje) .

Zelf gebruik ik tot nu toe DVB2000 V1.82.0v (20-12-2000) ext by Sandra complid 2002.05.09. Ver 1.3

Ik heb ook een officieel Canal kaartje maar krijg geen beeld.

Ik hoop dat je me wat verder kan helpen

alvast bedankt

Monnick

 
De autoswitch setting staat hier op off maar wanneer ik hem op I-S-V set doet hij het ook. Je gebruikt wel een originele irdeto2 kaart neem ik aan..?

 
bij mij staat er dan

5 last pmt

6-off

7 on

8 emb

9 view sec pbm

ik heb een officieel kaartje die gebruik ik in mijn Xtreme voor op de camping en die doet het.

Maar ik krijg geen melding als ik het kaartje in de Nokia stop: new card.

wel als ik er een .. in stop maar dan natuurlijk geen beeld.

Ik hoop dat je wat aan deze info hebt.

Groeten

Monnick

 
Wat gebeurt er als je nadat je de kaart in de ontvanger hebt gedaan even in het menu duikt en daar de cam een reset geeft ?

 
Ik had Noonemanit 1.2 astonfixed erin. Daarnaast de Irdeto Freecam met FB2-017 erop als ik het me goed herinner.

Daarin stond de blokker uit, stand op irdeto (dus niet i-s-v ofzo) en ecm en emm on voor zover ik weet.

In de Noonemanit stond ie gewoon op irdeto met autoswitch off en de ci op standard.

Verder stond uiteraard ook de blokker op off, die setting is elders in het sandra menu te vinden.

Maar daar werkte die irdeto2 kaart dus prima mee.

 
reset werkt niet...helaas

hoe zet je ook alweer de blokker uit?

Monnick

 
In de versie die ik heb draaien is het blauwe knop, dan gele knop en dan 1 (blokker on/off).

Anders moet je gewoon die versie eens proberen die ik heb draaien, die staat in de download sectie als ik me niet vergis.

Wat heb je er voor module in? Ook een Freecam?

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan