weerstation Software

O

osjohn

Hallo

Ik ben in het bezit van een weerstation waarvan de software alleen in het Engels te koop is, mijn vraag is: zou het mogelijk zijn om deze software in het Nederlands te programeren ??

John

 
Dit is wel een beetje erg weinig informatie voor de vraag die je stelt.

Je zal op z'n minst meer moeten vertellen over je weerstation en eventuuel de software die erbij zit (al es geprobeerd wat je te zien krijgt als je in het menu balkje op Help - About klikt ?).

 
Hallo

Het is een Davis Vantage pro wireless met Weatherlink 5.7.1. software, een goed weerstation maar de software alleen in het Engels.

Omdat ik een webpagina wil maken met die software zou het leuker zijn in je moerstaal dit aan het publiek te tonen.

Gr. John

 
Oh da's wel een mooie site zeg, ook voor de liefhebbers de nodige technische informatie inderdaad. Zelf begrijp ik er nog niet veel van, maar is wel mooi!

 
WeatherDisplay is een heel mooi programma hiervoor en gigantisch uitgebreid.

Via een language.ini file kan je je eigen vertaling erin zetten.

Op http://www.weather-display.com/index.php kan je hem downloaden en uitproberen.

Het wordt heel veel gebruikt door amateurs.

Bij veel weerstations kom je de bekende plaatjes tegen.

Via een eigen netwerk kan je een gratis versie van Clienviewer op meerdere PC's gebruiken.

Via een FTP link kijkt mijn zoon op zijn PC mee naar mijn weerstation.

Ik gebruik ook een Vantage Pro

 
Harstikke mooi, bedankt voor de link!

 
WeatherDisplay is een mooi programma maar werkt voor mij niet omdat de mijne Davis draadloos is, en WeatherDisplay werkt alleen met draadgestuurde weerstations.

John

BT, hier is een van de mooiste webpagina,s van Nederland http://www.weerzoetermeer.nl/

Groeten John

 
Laatst bewerkt:
Kijk aan da's mooi, jammer dat er geen weermaastricht.nl is.:)

Maar ik zie al dat ik me hier toch eens wat meer in moet verdiepen, vindt het altijd mooi zoals ze dat op het journaal doen, over de hele dag plaatjes verzamelen zodat ze dan tijdens het journaal het beeld kunnen laten lopen. En dan zie je de bewolking over een aantal uren zo mooi bewegen.

 
Eeej gaaf.... ook nog met een webcam erbij, thanks!

Wij zitten net iets warmer dan bij jullie zie ik, hier 10,9 en bij jullie 10,2. Maarja wie voelt dat nu nog.:)

Ik ga eens een nieuw favorietenmapje aanmaken denk ik.

 
WeatherDisplay is een mooi programma maar werkt voor mij niet omdat de mijne Davis draadloos is, en WeatherDisplay werkt alleen met draadgestuurde weerstations.
John

Groeten John
De enige bedrading is van de Vantage Pro naar de PC via de comm poort. Het lijkt me heel sterk dat dit draadloos is.

De sensoren en extra's zijn draadloos of bedraad.

In mijn geval staat het weerstation op een kanaal en de wind staat op een andere plaats op een ander kanaal. Dit is draadloos.

Van de Vantage Pro gaat er echt een kabeltje naar de comm poort van de PC.

Dat laatste lijkt me geen probleem, of je wilt dit ook draadloos hebben.

Dan moet je flink zoeken denk ik.

 
Hallo

Bij mij is de vantage geheel draadloos maar heb een weather envoy die de signalen opvangt en die zit via een USB aan de computer.

WeatherDisplay kan alleen draaien als alles bedraad is.

John

Lua, een geweldigge webpagina heb je.

John

 
Laatst bewerkt:
Bij de optie Com Port Setup bestaat de mogelijkheid om een USB poort aan te geven.

Via tabblad "Dallas 1 wire / with station settings" kan je een USB poort aangeven.

Ik weet niet of je daar iets mee kan.

 
John,

Ook ik werk met Davis VantagePro2 die geheel draadloos is samen met de Envoy. Ik neem aan dat je ook een datalogger hebt. In weather-Display stel je in dat je een Davis hebt en bij de compoort instelling laat je even zoeken naar de juiste compoort. Maar als het goed is weet je al welke compoort er gebruikt wordt aangezien je dit ook in Weatherlink moet instellen. Helaas kan je niet meerdere programma's tegelijk laten werken op één compoort. Er is wel een programma te verkrijgen tegen weinig kosten, dan kan je tot 8 software pakketen tegelijk op Davis aansluiten. Draadloos of niet....op de Davis kan alles :jajaja: Als je meer wilt weten laat het even weten!

Met vriendelijke groet,

Thierry van Wijland

WeerZoetermeer.nl

 
Hallo Thierry

Weatherlink zit bij mij op com 3 en werkt goed, ik heb ook WSwin32 dat wel in het nederlands is maar werkt niet soepel.

Daarom was mijn vraag of Weatherlink niet in het Nederlands is te vertalen, zou toch erg leuk zijn en het werkt wel goed omdat het bij de hardware past.

Groeten John van Os

 
Weather Display Live
You need to install v8, or greater, of Flash Player from Adobe to view Weather Display Live.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik hieruit kan lezen is dat je daar dus zelf iets moet aangeven. Namelijk waar die configfile van je staat.

Ik neem aan dat dit in jouw geval het volgende moet zijn:

Code:
http://home.planet.nl/~osjohn/weermap/wldconfig.xml
Verder weet ik het ook niet aangezien ik die applicatie niet gebruik.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan