weet iemand een oplossing voor schotel

G

gompie2004

weet iemand een oplossing voor mijn probleem ?

mijn schotel staaat goed met zijn geografische baan , echter als ik een settingslijst in mijn dreambox zet , en voorheen in mijn humax kloppen de standaard posities niet , nu wil ik zonder mijn schotel te verzetten dit in de software aanpassen want ik denk dat dit moet kunnen.
de afstand tussen de satelieten blijft namelijk altijd gelijk alleen zal het uitgangspunt of desnoods alle sat posities in de settingslijst een paar counters verzet moeten worden , weet iemand hier een oplossing voor of weet iemand waar in de settingslijst deze posities staan ??

ik hoop dat iemand mij kan helpen wat bij elke update moet ik alle satelieten opnieuw vastzetten.

alvast bedankt

Originally posted by gompie2004
weet iemand een oplossing voor mijn probleem ?

mijn schotel staaat goed met zijn geografische baan , echter als ik een settingslijst in mijn dreambox zet , en voorheen in mijn humax kloppen de standaard posities niet , nu wil ik zonder mijn schotel te verzetten dit in de software aanpassen want ik denk dat dit moet kunnen.
de afstand tussen de satelieten blijft namelijk altijd gelijk alleen zal het uitgangspunt of desnoods alle sat posities in de settingslijst een paar counters verzet moeten worden , weet iemand hier een oplossing voor of weet iemand waar in de settingslijst deze posities staan ??

ik hoop dat iemand mij kan helpen wat bij elke update moet ik alle satelieten opnieuw vastzetten.

alvast bedankt

hoi vertel eerst eens wat voor software je er in heb zitten. het komt ook voor dat de motor niet goed is en dan blijf je aan het instellen
de image is echter ook belangrijk
als je bv sf erin gooit en dan joske draaibaar hoef je in principe niks in te stellendan zitten alle satelieten gelijk op de goede plaats
blijft ie verlopen zou ik toch eens naar mn motor kijken
en evt kabel
succes renem

ik heb SF en petje er in.
mijn motor disq 1.2 is goed maar die gaat er van uit dat het nul punt sirius is ??

bij mij zit dat er een paar graatjes naast dus als bijv astra er net iets naast zit dan zit alles er naast.
ik zal dus in de software of in petje of joske eenmalig dat verschil op moeten geven denk ik en dan zit alles weer op zijn plek , de afstand tot de satelieten is altijd gelijk.

ik hoop dat je dit begrijpt want is lastig uit te leggen per forum

GP

Je kan toch bij motor setting onder de blauwe knop iedere sateliet een eigen instelling geven door de fijn afstelling en deze opslaan alleen staat dan de goto x functie uitgevinkt.

gr.ghib

Geheel correct Ghib.

En als ie de gotoxx wil gebruiken, zal hij toch echt de Sirius goed moeten afstellen als de motor op 0 staat.
Goede kans dat ie dan op de andere satellieten ook wat beter signaal heeft.

die heb ik ook uitgevinkt maar dan moet ik elke sat apart vast zetten en ook dat heb ik gedaan , alleen als ik dan de volgende keer nieuwe software plaatst moet ik alles weer opnieuw doen vandaar dat ik dat als ik dit in de software of petje software doet hoef ik dat maar 1 keer te doen.

als sirius 0 is moet ik dat toch ook kunnen misleiden ??

Of je moet even in je image kijken of je geen backup optie hebt.

Rudream heeft backup en restore opties.
Indien je daarin de backup doet, maakt het niet uit als je een nieuwe versie ru er in zet.
Na het er in zetten van die nieuwe versie geef je namelijk het restore commando, laat alles (bouquets, services etc.) en staat alles meteen weer goed.

is rundream ook een firmware/update ??

en waar kan ik die vinden ???
is dat de software die ik nu van SF heb ???

sorry voor al deze vragen maar dit is even nieuw voor mij

SF of SF-Team is ook een firmware.
De Rudream images zijn ook firmware en ook bekend zijn de Ronald images.

De rudream vind je het snelst op de Australische site, maar op in de filesectie van Satellite Fun (klik mijn www knopje) is de nieuwste te vinden.
De Australische site (http://www.dreambox.net.au/firmware.php) is de moeite waard om eens te bezoeken, deze staat vol met allerlei firmware (ook hydra, originele en andere images) en utility's zoals DreamboxEdit voor de settingslijsten etc.

Bij http://www.sjerom.com (ook al vaak genoemd) zijn ook images en utility's en wat dies meer zij te vinden maar het mooiste ervan is nog dat op die site een schat aan informatie te vinden is voor wat betreft handleidingen hoe je dingen doen moet, zoals een firmware in een Dream zetten, en dat ook nog eens in het Nederlands.

klopt het wel dat de ontvangststerke met een dreambox minder is als met bijv. een topfield of samsung??? Hebben meer mensen die ervaring?

Waaruit leidt je dat af? Uit de metertjes op de Dream zelf?
Daar moet je niet op letten. Meters op ontvangers zijn over het algemeen niet nauwkeurig genoeg voor er verschillen op af te lezen, er kunnen al verschillen zijn bij een even sterk signaal.
Dus dan zijn er eigenlijk geen verschillen.
Maar alleen omdat de ene ontvanger bijv. 80% zegt, en de andere ontvanger 70% lijkt het alsof die slechter ontvangt terwijl dat niet zo is.

af en toe merk ik wat blokjes op in het beeld, en dan voornamelijk als het gebeurd op SBS 6, iets wat ik niet heb bij de andere ontvanger.....

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan