Weet iemand of er een speciale versie is voor op feeds te zoeken?

satshow

Sr. Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
385
Waarderingsscore
0
Punten
16
Leeftijd
55
Weet iemand of er een soms een versie van DVB2000 bestaat die speciaal voor feeds is?

 
Ik zie niet in waarom daar een speciale versie voor zou moeten zijn.

Volgens mij haalt DVB2K eruit wat erin zit, dus ook de mogelijkheden mbt de feeds.

Welke extra functies verwacht je voor de feeds?

Misschien zitten ze er al in zonder dat je ze gezien hebt.

Overigens: je kunt een grafiekje laten maken om te zien waar een transponder actief is en waar niet.

Als je dat bedoelt, daar heb je voor nodig:

* Een computer die verbonden is met de MM (serieel)

* Een werkende versie van Rod's DVBEdit

* Het programmaatje scan120.

Ik weet nu niet of er een nieuwere versie van het scan-progje is.

Als je alles klaar hebt staan en je laat DVBEdit scannen, dan is het resultaat vergelijkbaar met een plaatje wat je van een spectrum analyzer zou krijgen.

Alleen duurt het maken van zo'n plaatje voor de hele band hor en vert zo'n 20 minuten, terwijl een spectrum analyzer dat real-time doet.

Dat zijn dus interessante plaatjes om te zien.

Aan de andere kant als je opzoekt welke transponders een satelliet heeft en je gaat daar op zoek naar een signaal dan kun je ook feeds ontdekken.

Je weet namelijk niet hoe het signaal dat gezien wordt, wordt uitgezonden.

Je weet alleen dat er een signaal is en door je muiscursor erboven te houden kun je zien op welke frequentie dat signaal zit.

Symbol rate FEC en coderingsnormen zul je zelf moeten gaan zoeken.

 
Ik ken deze mogelijkheden wel hoor maar wil gewoon weten of er een speciale versie voor is.

Maar ik vind het wel leuker om zelf te zoeken hoor, krijg je toch meer voldoening van.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan