Wel ADSL maar geen KPN

F

FranX

Wie heeft er ECHT! ervaring met het opzeggen van zijn KPN abonnement, maar met behoud van zijn ADSL aansluiting.

Ik zit bij bbNed, en heb ergens gelezen dat bbNed je lijn 'overneemt' wanneer je je KPN abbo opzegt.

Maar als ik zo wat rond snuffel op internet kan ik niet echt iemand vinden die dat ook daadwerkelijk gedaan heeft, wel wat lui die de KPN botweg niet meer betaalden en toch ADSL hadden... maarja wat daar de waarheid van is...:)

Zelf had ik al jaren geen vaste aansluiting meer, maar heb voor ADSL toch weer een lijn moeten nemen (bbNed sluit aan op nummer, en NIET! op lijn) nu zijn we een jaar verder en kan dus de lijn weer opzeggen maar wil wel m'n ADSL aansluiting behouden...

En zoals we allemaal weten gaat het bij de KPN altijd mis als je iets 'speciaals' wilt...:sad:

"Euuuh ADSL aansluiting.....neah daar weten we niks van...splitter van bbNed in onze centrale....euum dat moet ik onze monteur even vragen, heeft u een maandje tijd?"...:biggrin:

Ik begin nu al nachtmerries te krijgen van het feit dat ik één of andere muts bij de primafoon moet gaan vertellen dat ze in de centrale NA! de splitter de boel los moeten gaan gooien...:):)

Grtzz FranX

 
Hmmzzz als ik dat zo zie ben jij rijp voor internet via satelliet ;)

 
Naeh veeeel te lange pingtijden, en dat mijn data door de lucht gaat trekt me ook niet helemaal aan...:)

Maarre mijn vorige message was van 7:30, vanaf 9:00 ben ik al aan het bellen, langsgaan bij primafoon, bbned bellen, isp bellen, kpn bellen.*&(%%^$#!@!)(*&%#$%%....whooeha..:sad::(:sad:

Het kan wel, maar bij primafoon hadden ze er nog noooooooiiit van gehoord...zucht...kl*te kpn ook altijd....

Tis nu 12:00 en ben eigenlijk nog niet veel wijzer, en een hele hoop 0900 nummers verder...

Grtzz FranX

 
Ik heb het zelf niet zonder kpn, maar ik heb wel een adsl BBNed aansluiting van Publishnet.

Op mijn contract kon ik aangeven of ik wel of iet de KPN telefoonlijn wilde behouden, dus of ik wel of niet van linesync gebruik wilde maken.

Dus dat is in elk geval een provider van BBNed waarbij je je telefoonlijn kan laten vervallen als je adsl-internet neemt.

 
Zelf heb ik ook zoiets voor gehad, maar dan hier bij Belgacom

Ik moest mijn isdn lijn opzeggen naar pstn en daar dan adsl over zonder abbo van belgacom zelf... man,man ,man .. uren heb ik aan de telefoon gehangen.... Naar 3 belgacom winkels geweest en toen was het nog niet in orde.. Uiteindelijk heb ik nog maar eens een andere belgacom winkel geprobeerd op vrijdag avond 1uur voor sluitingstijd.... ik ben daar blijven staan tot het in orde was. Ze hebben met 4 mensen constant zitten rond bellen, de maandag daarop was alles in orde :)

Dus, niet zelf bellen, de Service winkel alles laten oplossen, desnoods de lastige klant uithangen tot het oke is

 
@BT ik zit ook bij publishnet, maar je isp heeft er eigenlijk niet zoveel mee te maken, de hardware in/bij de centrale is van bbNed.

Maar inmiddels heb ik de gok maar genomen, en m'n kpn abbo opgezegd met hopelijk de juiste acties...:)

Bij bbNed redeneren ze heel simpel;"Onze splitter zit voor! de kpn centrale, heeft kpn dus niets mee te maken.."

Bij kpn moet je de onderste steen boven halen en domweg de klantenservice lijn achterelkaar blijven bellen tot je iemand aan de lijn hebt die er wel! iets van weet...(5x was vandaag genoeg)

Als het goed is krijg ik nu op schrift dat mijn kpn abbo wordt opgezegd, maar dat de adsl aansluiting in stand blijft...:):)

Het is afwachten met kpn...als ik over een paar dagen niet meer online ben is het niet goed gegaan...:biggrin:

Grtzz FranX

 
Ik heb sinds kort ADSL van Demon en dat gaat via BBNet of BaByXL.

Die schijnt het netwerk weer te huren van KPN die dus de frustratie van de klant uit handen neemt.

Vreemde constructie maar het schijnt te werken.

Je betaald alleen de provider die dan weer KPN betaald en je als klant verder niets met de KPN van doen hebt.

Uiteraard zijn er ook andere providers die het netwerk van KPN huren.

Kijk even op http://www.adsl.nl

Misschien dat je daar een beetje wijs uit word.

 
Toch wel grappig, aan het begin van deze thread vroeg ik wie er echt ervaring met deze constructie had...:)

Nu kan ik die zelf beantwoorden...:)

Gisteren is dus de telefoonlijn van mijn twee koperdraadjes afgegaan, en zoals jullie zien zit ik nog steeds op internet...:biggrin:

Het kost wat moeite en je moet de kpn GOED! duidelijk maken wat je wilt, maar het kan dus wel....mits!! je provider gebruik maakt van bijv. bbNed...

Scheelt toch weer 36 euro elke twee maanden...:biggrin:

Grtzz FranX

 
Ja, alleen kun je dan niet meer bellen en gebeld worden of je moet al een mobiel hebben.:biggrin:

 
Hehe BT hij heeft natuurlijk een mobieltje of internet telefoon (maar dat werkt niet altijd zuiver heb ik begrepen).

Het aansluiten op nummer is het basisidee achter DECT, maar dat is nooit uitgevoerd. DECT is beperkt gebleven tot huistelefoons.

Maar Franx, ik heb een zelfde soort ervaring met UPC.

Hier loopt een kabel vanaf een kastje voor Radio-Tv naar een of andere kast van UPC. Natuurlijk heb ik die onmiddelijk los laten gooien, want ik heb via satelliet wel wat meer en beter. (hoef ik hier niet uit te leggen denk ik)

Totdat UPC internet ging verzorgen. Helaas de enige die snel internet tegen vast tarief leverde. Dus netjes een aanvraag ingevuld bij chello.

Maar dat kon niet want "u moet eerst een WERKENDE kabelaansluiting hebben"

De grap is, dat zij onder een WERKENDE aansluiting bedoelen, dat je een abonnement hebt bij UPC op de ontvangst van radio/tv signalen. EN DIE HEB IK NIET NODIG!!

Dus gevraagd of het niet mogelijkw as enkel op chello te abonneren, de kabel die in het radio/tv kastje gaat in het kabelmodem te stoppen en dat te verzegelen, OF een filter plaatsen. Dat wilden ze niet.

Ik ben dan ook zeer blij dat er over een ander eenvoudig koperdraadje nu ineens WEL internet binnen komt. Onafhankelijk van UPC want met die boevenbende wil ik zeker nooit iets te maken hebben.

Valt me mee dat kpn niet zegt dat je voor de dienst ADSL eerst een WERKENDE telefoonverbinding moet hebben. Ik vind het zeer netjes dat ze op jouw vraag zijn ingegaan, en dat het je wat moeite kost komt omdat dit niet zo vaak voorkomt, dat is voor een groot bedrijf altijd lastig.

Dus eerlijk gezegd valt me dit heel erg mee. Als UPC ook zo flexibels was als dat ze ons willen doen geloven via advertenties, dan had ik al 4 jaar Chello en waarschijnlijk ook telefonie. Maar ja... je moet eerst de radio en tv zenders betalen.....

 
Ho Ho eerst even een misverstandje uit de wereld helpen..

Ik had GEEN! vaste aansluiting (we bellen hier allemaal mobiel) maar had voor ADSL WEL! een vaste aansluiting nodig...

Het is namelijk zo dat bbNed op telefoonnummer! aansluit, voor de ADSL aanvraag moet je dus een aansluiting hebben, of er één aanvragen...:sad:

En omdat je mimimaal één jaar een aansluiting moet hebben, voordat je deze kan opzeggen, is dat nu pas gebeurt...

Ik heb dus 6 rekeningen gehad met 0,0 telefoonkosten, alleen de eerste nota had een verbinding van 3 sec, maar dat is een lijn test van kpn geweest, bij ons heeft er zelfs nooit! een telefoon aangehangen...

Wou eerst nog gaan zeiken over die 3 seconden maar dat leek me toch een onhaalbare zaak dus heb het zo gelaten...:biggrin:

Enne wat Satslope heeft gehad heb ik ook precies! zo gehad..:)

Zoals jullie weten ben ik al anti kabel, en heb dus ook nog nooit een kabel aanlsuiting gehad, al was het alleen al met die belabberde kwaliteit van ze, en een internet provider zijn ze al helemaal niet, gaten graven en kabels erin gooien, meer moeten ze niet doen...

Enne welke achterlijke gladiool (of kabelinternet bedrijf) geeft van zijn klanten hun EXACTE!!! identiteit open en bloot op internet!!!...

Namen als cc16344a-Leeuwarden.frl.nl zijn heel gewoon, die cc16344a is verdorie je computer! naam, dit is hetzelfde wanneer je met je huisadres als IP gaat werken..:biggrin:

Maarre ik dwaal af... toen snel internet praktisch onbetaalbaar was, was kabel wel een redelijk alternatief, maar uiteraard zonder!! radio en TV signalen...

Zelfs nog aan de balie geweest met de vraag of dit kon..."Uhn dat weet ik niet meneer,zal ff een monteur bellen"...

"Nee..meneer dat kan niet" Ik..."Ja dat kan wel, geef mij die monteur maar even"...

Ik zelfs nog aan die monteur uitgelegt dat kabel internet op band1 zat (kan2-4) en dat TV en radio signalen pas vanaf band3 kan 5 lopen... en dat een simpel low-pass filter band1 wel door kon laten, maar de rest tegenhield.

Heb zelfs nog aangeboden om dit filter (als gelicenceerd zendamateur) voor hun te maken...:)

Maar het was nee en bleef nee....pfew gelukkig hoefde ik niet van mijn anti-kabel geloof aftestappen...:biggrin::biggrin:

Hmmm begint nu wel erg off-topic te worden ga maar weer ff lezen..:)

Grtzz FranX

 
Euh dat met die namen gebeurt bij alle kabelaars en bij diverse adsl providers.

Bij een aantal andere adsl providers zoals Publish, zie je alleen het ip, niet de computernaam.

 
Zat dus met dezelfde vraag om dus adsl te hebben zonder de telefoon en heb gebeld en gemaild met de provider en die zei ja hoor meneer geen probleem maar sinds kort wordt er dan wel iets van 9 € per maand in rekening gebracht omdat wel de koperdraad van KPN gebruikt wordt.Maar misschien is dit weer afhankelijk van de provider die je hebt ik heb hier cistron dus.Heb even snel het verhaal erbij gezet van Cistron dus.

LET OP: Als je het linesharing vinkje hier weghaalt kiest je ervoor om je telefoniedienst te laten vervallen en betaal je per 1 december 2003 een toeslag van €9,40 per maand.

LET OP: Indien je het linesharing vinkje hier NIET weghaalt, maar op enig later moment je telefoonabonnement bij KPN opzegt, betaal je vanaf dat moment een toeslag (die vanaf 1 december 2003 €9,40 per maand bedr

 
Dat verschilt dus per provider, bij Publish is het gratis.

Je betaalt immers in het adsl abonnemet reeds het gebruik van de koperlijn.

Als je BBNed hebt, dan betaalt BBNed daarvoor aan KPN.

Leuk truukje dus om er weer aan te kunnen verdienen.:)

En verdienen dat wil die Ter Haar van Cistron wel ja.:)

 
Ik zou graag over willen stappen.

Ik heb een isdn lijn. Bij het starten van adsl kon het nog niet over een isdn aansluiting.

De enige mogelijkheid om adsl te krijgen was over een analoge lijn. Ik heb daarom een analoge lijn aangevraagd. Hierop is de adsl aangesloten. Er hangt geen telefoon aan. Hij is uitsluitend voor adsl.

Intussen heeft kpn en andere providers een maximale lengte aan de koperdraad gesteld. Ik zit dus te ver om een snelle verbinding te krijgen. Bij welke provider ik ook kijk, ik kan alleen een verbinding krijgen met een download van 256 k.

Nu zit bij mxstream met een download van 768 k.

Op isdn kan ik bij sommige providers helemaal geen adsl krijgen.

Mijn buurman is één van de testpersonen geweest voor kpn. Toen draaide de zaak op een snelheid van 10mb en dezelfde snelheid als één van de andere testpersonen die vlak bij de centrale woont. Ze hebben dit uitgeprobeerd door gelijktijdig grote bestande te downloaden. Er zat vrijwel geen tijdsverschil in.

Die buurman kan nu geen adsl krijgen van mxstream omdat hij te ver weg woont.

Mijn lijntest viel negatief uit wegens de lengte. Omdat de gevolgen nog onbekend waren is toch het adsl signaal erop gezet. Het draait al jaren naar volle tevredenheid. Bij diverse snelheidstesten haal ik een downloadsnelheid van 82.2 KByte/sec.

Hieruit blijkt dat er meer marge in de lengte van de kabel zit dan de meeste providers hanteren.

Ik blijf, om de snelheid te behouden, helaas aan een volwaardige analoge telefoonaansluiting zitten. Wegens de apparatuur en het gebruik hiervan, is het geen optie om de isdn eruit te gooien.

Internet via de kabel is helemaal geen optie. UPC. Dat zegt genoeg.

 
Ik zou het niet weten, bij de meeste providers kun je nu adsl op zowel analoog alsook isdn krijgen.

Nadeel van Publishnet is dat hij met de goedkope abonnementen toch redelijk duur is als je het gaat vergelijken met bijv. Zonnet Family (ook niet overal beschikbaar). Publish gaat wel prijzen verlagen, maar het is nog niet bekend hoeveel en bij welke abo's.

Het enige wat overblijft is bij een paar providers de postcode check te doen.

De lijnmeting moet je niet te zeer wakker van liggen. Bij Badmuts kon het eerst ook niet volgens KPN, na wat gezeur en geneuzel gingen ze dan nog maar eens een lijnmeting doen en was alles prima in orde en kon ie wel adsl krijgen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan