Wel of Geen HD kanalen

bert50

Addicted Member
Lid sinds
16 aug 2002
Berichten
1.440
Waarderingsscore
0
Punten
0
Okay volgende probleempje, eigenlijk groot probleem.

Als ik met dreamset mijn kanalen bekijk dan zie ik bij de HD kanalen een brilletje er voor staan. Sommige van deze brilletjes zijn ook blauw en dan snap ik het niet meer.
De kanalen met blauw er voor kan ik bekijken, die geen blauw er voor hebben krijg ik een melding Tune Failed.
Voorbeeld:
Bij Ned 1 en 2 krijg ik de melding Tune Failed, maar bij NED 3 heb ik prefect beeld, rara koffieketel.

Mijn logica houd hier op, ze zitten alle drie op de zelfde satelliet dus als de ene het doet moet de andere het ook doen.

Wie o wie kan mij hier uitleg over geven.

Voor de rest zeer tevreden over de DB500HD.
 
Een blauw brilletje betekent dat het een data kanaal is. Als je klikt op de "Edit Settings" en een satelliet uitkiest krijg je een overzicht van de transponders. Ook daar zijn sommige blauw gekleurd.

Er zijn 3 soorten kanalen: TV, Radio en Data.
Als je in dreamset op een zender gaat staan en dan rechtermuisknop en Service Properties (eigenschappen) klikt zie je bij die blauwe gekleurde zenders staan: Type=25. Onderin kun je zien dat er 3 waarden zijn voor Type, nl:

1 = TV
2 = Radio
>3 = Data (dus alles groter dan 3)

Heb je wel op de transponder waar de zenders op zitten waarvan je geen beeld hebt, wel voldoende signaal....

Als je geen beeld hebt op sommige HD kanalen welke niet blauw gekleurd zijn dan zijn waarschijnlijk de instellingen (eigenschappen) niet goed. Zoals het type (moet dan 25 zijn) terwijl bij transponder eigenchappen (Edit Settings tab) het System op DVB S2 moet staan.

Het beste kun je de eigenschappen vergelijken en aanpassen aan de hand van die van een zender waar je wel beeld op hebt.

Nog beter is even een compleet nieuwe lijst te maken (als test) door die online van KingOfSat door dreamset in te laten lezen. Niet gaan bewerken, dus gewoon klikken op het NEW icoon dan internetsettings dan KingOfSat kiezen en de gewenste satellieten aanvinken, dan downloaden en als het gereed is deze uploaden naar je dm500HD. Voor de zekerheid je box daarna geheel nieuw opstarten !!! Dan de zender opzoeken waar je geen beeld op had en kijken of je nu dan wel beeld hebt.

Indien je dan wel beeld hebt dan heb je dus de bevestiging dat de door jou gebruikte kanalenlijst niet helemaal goed is. Heb je dan nog geen beeld dan moet je het ergens anders zoeken: lnb/schotel uitrichten, kabels, plugs e.d
 
Ik had inderdaat problemen met de HD kanalen, als ik in reamset keek waren ze goed, maar na de upload in de DB500HD waren ze naar5 de kloten.
Ik heb nu een kanalenlijst waarbij de HD kanalen niet goed werken, maar mijn Bouquets goed staan.
Ik heb het volgende gedaan:
1. ik heb twee dreamset vensters geopend.
2. Venster 1 zit mijn huidige kanalen lijst.
3. Venster 2 download ik de kanalen van KinfOfSat.
4. Ik kopieer de goede Bouquets van venster 1 naar venter 2 en ruim daar de overtollige bouquets op, niet die die beginnen met LN-, die moet je later intern sorteren.
5. de nieuwe kanalen lijst geupload naar de DB en gestart.

Nu bij de test bleek dat de HD kanalen wel werkte.
Dus Bert is happy.

Ik weet dat sommige zullen zegen dat dit ook anders kan, ja dat zal best maar bij mij werken ze nu.
 
We hebben je idd die mogelijkheid (uit vensters kopieren) aangegeven. Goed dat het is gelukt want nu kun je de HD kanalen bekijken en daar ging het toch om.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan