Welk image heeft nog cccam ingebouwd?

Volgens mij haal je nu 2 dingen door elkaar.

In beide boxen staat nu root en dreambox.Als de een de andere moet zien om de kaart te kunnen delen moet dit toch aangepast worden?
Het een heeft helemaal niets met het andere te maken.

Je hebt het zo te zien over gebruikersnaam en password van de box, en je wil iets instellen voor een cam.

Met DCC moet je inderdaad een correcte gebruikersnaam en password ingeven, maar dat is om op die box dingen te kunnen zien en eventueel aanpassen.

Dat 2 cams elkaar moeten kunnen zien, heeft niets te maken met toegang tot de box en/of diens bestanden.

Wanneer je de boxen kunt bereiken met DCC, kun je dus bestanden bewerken.

Dat betekent dat je de config van je cam kunt opzoeken met FTP en daar dan kunt instellen hoe de 2 cams elkaar kunnen bereiken.

Inderdaad heb je daar ook een gebruikersnaam en password nodig, en als je een beetje slim bent, kies je daar wat anders dan die waarmee je je box zelf bereikt.

Je moet daar ook instellen over welke netwerkpoort de cams elkaar mogen verwachten, en bij de meeste cams ook nog een beveiligingssleutel voor de verbinding.

 
Je had gelijk MAS.

Kennelijk had ik in de ene box de cfg niet goed opgeslagen.

Het werkt nu dus.

Alleen raar dat ik dit in de dreambox niet kan aanpassen.

 
Dat kan maar ik krijg een tekst dat het root is gebleven.
Klopt, je gebruikersnaam blijft ook root, dus dat is niet vreemd.

Alleen raar dat ik dit in de dreambox niet kan aanpassen.
Excuses maar je bent niet helemaal duidelijk. Wat precies zou je dan in de Dreambox niet kunnen aanpassen? Want er is maar weinig wat niet kan. Dus misschien begrijpen wij niet helemaal wat je bedoelt of je doet iets niet helemaal goed.

 
Janblues wil volgens mij via de afstandbediening of via telnet de cam.config aanpassen.

Uiteraard is dat wel mogelijk via telnet en een texteditor, maar das dan nogal omslachtig gezien de alternatieven.

En ook moet het mogelijk zijn dit te doen via de web interface van de cam, voor zover ik begrepen heb uit mijn recente (en nog lopende) avonturen met oscam en wat ik daarbij tegenkom over deze cam.

Maar dan moet de webif wel eerst ingesteld worden, en dat moet dan weer door bijvoorbeeld DCC en diens FTP client met zijn tooltjes.

 
Ooh als dat de bedoeling is wordt het wat lastiger.

Heb wel geloof ik eens een plugin gezien waar dan ook een config editor bij ingebouwd zat.

Maar dan kun je beter eentje op de pc zetten en van daaruit bewerken. Eens even in de voorraadkast kijken, deze week had ik er dacht ik eentje gedownload, dan kan ik die online zetten in de downloadsectie.

Edit: Gepiept, CCcam editor v2.05 staat nu in de downloadsectie.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben niet altijd even duidelijk blijkt uit de opmerkingen van jullie.

Ik ga een poging doen om het uit te leggen.

Ik heb de handleiding er bij gehad van hier van FUN.

Hierin kreeg dreambox 2 (zonder kaart) een nieuw passwd en gebr.naam.

Met DCC kun je dit prima aanpassen.

Ik heb de cfg met DCC uit de box gehaalt.

Toen hij in de map van de pc zichtbaar was hem met de linker muis knop geselecteerd.

Toen hem geopend met de rechter muis knop.

Bewerken gekozen en de namen aan gepast in dreambox2 en tuinkamer in de cfg.

Dit wilde ik ook in de dreambox zelf aanpassen.

En dat lukte me niet.

Ik tikte passwd in en dan enter.

Dan wordt een nieuw passwd gevraagd.

En als ik dan dreambox2 in had getypt en op enter gedrukt was het nog steeds root.

Ik had eerst, omdat het downloaden met de boxen niet lukte,een cfg van Wing gehad.

Deze kon ik nergens mee uitlezen.

Achteraf lag dit aan de cfg van Wing.

M.a.w. je kan alles doen met DCC.

Een editer voor de cam is dus niet nodig.

 
Hoi Jan,

Even nog een klein vraagje, wil je je password van je dreambox veranderen of wil het wachtwoord voor je webinterface veranderen?

Gr.

Wing

 
Ik tikte passwd in en dan enter.Dan wordt een nieuw passwd gevraagd.

En als ik dan dreambox2 in had getypt en op enter gedrukt was het nog steeds root.
Ja en nee. Met passwd verander je uitsluitend het wachtwoord van gebruiker root. De gebruikersnaam root en het wachtwoord wat erbij hoort, heb je nodig om bijv. met DCC te kunnen inloggen op je Dreambox.

Bewerken gekozen en de namen aan gepast in dreambox2 en tuinkamer in de cfg.Dit wilde ik ook in de dreambox zelf aanpassen.
Maar welke namen heb je precies gewijzigd in dreambox2 en tuinkamer?

Die wat bij de F regel komen of C regel of beiden? Of nog iets anders?

Met DCC kun je namelijk ook in de Dreambox bewerken, daarvoor hoef je het bestand niet over te halen naar je pc.

 
Wing ik wilde bijde veranderen maar heb dat niet gedaan.

Sorry BT die 2 haal ik altijd door elkaar naam en passwoord.

Ik weet ook wel waarom dat het niet lukt.

Je moet een passwd ingeven maar hij springt gelijk naar de regel van bevestiging.

Soms gaat het wel goed maar het blijft dreambox.

Ja ik heb alles gedaan volgens de handleiding voor wat betreft c en f regel.

 
Laatst bewerkt door een moderator:



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan