welk image

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.540
Waarderingsscore
652
Punten
113
Leeftijd
74
Locatie
Een stoplicht op rood.
Bevalt jullie het beste en waarom??
Welke voordelen en nadelen zijn er

Ik heb alleen ervaring met Gemini , maar wil nu weten waarom ik een andere image zou moeten gebruiken.

Alleen is het ondoenlijk om alle verschillen boven Jan te krijgen.

Misschien dat input een leuke verschillijst met zich mee brengt.
 
Je moet niets, het is geen kwestie van beter zijn, eerder een kwestie van gebruikersgemak en wat wil je zelf.
Gemini, PLI en Nabilo zijn heel erg aan elkaar gewaagd wat kwaliteit betreft, die behoren in elk geval wel tot de beste images.
Het voordeel van Nabilo (en volgens mij ook PLI maar dat weet ik niet zeker) is dat deze sneller is met updates van bijv. CCcam.
Verder kun je ook kiezen om van een emu alleen de bin te installeren en de-installeren. Zo raak je je config niet kwijt of hoef je de back daarvan in elk geval niet terug te zetten zoals bij Gemini wel het geval is.

Het voordeel van Gemini is mijns inziens hoofdzakelijk van toepassing als je een DM7000 hebt, want daar kun je gemakkelijk de /var mee naar de hdd of usb stick verplaatsen.
Pli kan dit dacht ik ook. Nabilo heeft daar geen funktie voor in het menu.
Het kan wel handmatig in Nabilo maar da's toch wel een doos werk.
Gezien de Maxvar optie, waarbij ze proberen het geheugen zo vrij mogelijk te houden is Gemini fijn voor ontvangers met klein flash geheugen zoals de DM500 en DM7000.

V.w.b. Nabilo vind ik deze grafisch een stuk mooier, en bovenin de balk staat ook netjes en uitgebreid welke emu in gebruik is en waar naartoe hij verbinding heeft of dat hij de emu zelf gebruikt (i.g.v. keys).

Voor de rest heb ik geen verschillen gezien waarvan je kunt zeggen van "dit is beter" of "dat is beter". De rest is meer "kwestie van smaak" verschillen.
Zo kun je bij de Nabilo in een klein venstertje verder naar de uitzending kijken als je de epg bekijkt en staat er iets bij van begin en eindtijden, dat heeft die dan weer als extratje.
 
Hasjo,

Ook hier bijzonder tevreden met Nabilo!!
 
Ik vind de addons handig in Nabilo (bv keys, cams enz.)

Misschien is er al iemand die de nieuwe Gemini 4.4 er op heeft?

;)
Nr.10
 
De nieuwe gemini4.4 ben ik aan het bestuderen.
Nu heb in het zenderoverzicht extra de procentuele voortgang erbij.

Of deze informatie verduidelijkt? Het kon wel eens te veel van het goede zijn.

Op zich draait 4.4 naar behoren echte spectaculaire veranderingen zijn er m.i. niet.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan