Welke ABO moet ik kiezen?

janblues

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 okt 2006
Berichten
2.632
Waarderingsscore
294
Punten
83
Leeftijd
72
Locatie
Baflo
Ik heb nu een toestel van 3/4 jaar oud een Huawei G700 U10. Geschikt voor 3 G netwerk.

Mijn abo van simpel 2,50 euro per maand krijg ik nog niet eens op.

Maar ik wil nu ook graag kunnen internetten.

Ik gebruik het toestel niet echt vaak meestal alleen in het weekend.

Waar moet ik op letten?

 
Tja, wat wil je eigenlijk doen met internet? Gaat het alleen om wat messenger en whatsapp, dan kun je met langzaam internet heel veel doen.

Als je snel genoeg bent kun je misschien bij je huidige provider overstappen, die hebben namelijk een hele leuke aanbieding:

Gratis bellen en gratis sms en 1 GB internet voor maar 10 euro per maand.

En 1GB internet krijg je bijna niet op. Of het moet zijn dat je continue youtube filmpjes gaat bekijken en dat soort dingen, maar dat lijkt me bji jou niet aan de orde.

Voor over mij bekend is dit momenteel de meest voordelige aanbieding met internet erbij.

Het grote probleem is dat internet de grote kostenfactor is en je vaak alleen al 10 euro aan internet kwijt bent. Dus dit lijkt me echt een goede aanbieding, goedkoper zul je het vermoedelijk niet krijgen.

Ohja, waar je wel op moet leten is data raoming, dus dat je in het buitenland niet gaat internetten of als je op een buitenlands netwerk zit dicht bij de grens. Dat zou ik laten uitschakelen door Simpel.

 
Sorry voor de verkeerde plek BT.

Nu krijg ik nu natuurlijk een BAN. :biggrin:

Daar zat ik ook aan te denken gewoon bij simpel.

Maar mijn vrouw heeft het al geregeld bij tele 2  voor 9euro.

4 Gig geloof ik.

Dat krijg ik toch niet op.

Het is idd voor whatsapp en om mijn mail te zien.

En naar het buitenland gaan we bijna nooit.

Mijn dochter woonde vroeger niet ver van de Duitse grens toen gingen we wel regelmatig.

24 maart stap ik over.

 
Whahahaha, nee het kon in beide plekken hoor, vond deze alleen ietsie geschikter. :biggrin: :)

Als straf krijg ik een drankje aangeboden als we elkaar een keer tegen komen. :biertje:

Oh 4 gig krijg je inderdaad ook niet op. Zelf doe ik wat whatsappen en messenger en af en toe wat op zoeken en ik heb tegenwoordig 500 mb en dat krijg ik ook niet weggestookt. Dus 4 Gig moet meer dan zat zijn.

Ik heb T-Mobile aangezien dat tot nu toe eigenlijk de enige was waar je gratis sms en gratis langzaam (64kb) internet had zonder internetbundel. Maar de prijzen worden steeds interessanter. De huidige aanbieding hebben ze niet meer en de combo is weer duurder. Dus eens goed uitzoeken wat we gaan doen als ons abo afloopt.

Veel plezier alvast met je nieuwe abo!

 
Als straf krijg ik een drankje aangeboden als we elkaar een keer tegen komen. :biertje:

Je weet maar nooit.

 
Denk dat het verhaal niet helemaal klopt heb op de site van Tele2 gekeken je hebt vermoedelijk een 4G sim only abbonnement waar je 24 maanden aan vast zit 1G en 100 bel en sms voor 10 euro met 1 euro introductie korting komt het op 9 euro per maand na 24 maanden ga je naar 10 euro p/m.

Maar wat moet je met een 4G abo als je telefoon dat niet aankan?

Maar goed denk dat die 1G ook voldoende is zelf heb ik dat ook bij Simyou maar toch acht ik het verstandig een app van Tele2 er op te zetten zodat je kunt zien hoeveel er verbruikt is.

Zelf heb ik het ook wel eens gehad dat er een rom update was en ik ben hem gaan downloaden en toen later zag ik pas dat hij op data stond had moeten wachten tot thuis en op wifi moeten downen.

Nu was ik op die ene dag al bijna 400 mb kwijt als zoiets begin van de maand gebeurd wordt het toch krap.

 
Maar wat moet je met een 4G abo als je telefoon dat niet aankan?
Er is een goede kans dat hij met een 4G abo ook gewoon van 3G gebruik kan maken, dat is immers wat er normaliter gebeurt als het 4G netwerk er uit ligt, dan valt iedereen terug op 3G. Dus misschien is dat geen probleem.

 
janblues zei:
Maar mijn vrouw heeft het al geregeld bij tele 2  voor 9euro.

4 Gig geloof ik.

Dat krijg ik toch niet op.
Ja vermoedelijk denkt @Jan dat hij 4G data krijgt die hij niet opkrijgt.

Maar inderdaad als het toestel niet geschikt is voor 4G valt hij terug naar 3G maar dan zie ik de noodzaak van overstappen weer niet.

In ieder geval is hij klaar voor de toekomst als hij een nieuw toestel koopt die wel geschikt is voor het 4G netwerk.

 
Ja vermoedelijk denkt @Jan dat hij 4G data krijgt die hij niet opkrijgt.
Ik had begrepen dat het een abo was zonder toestel want dat had hij toch al? Maar het kan goed zijn dat hij die 4G gezien heeft als 4 Gig dataverkeer en dat is inderdaad iets heel anders.

Effe gauw kijken Jan, anders even annuleren (kan dacht ik nog gratis) en dan voor een euro'tje meer toch dat van Simpel nemen. ;) Daar zit je dan ook minder lang aan vast.

 
Jullie gaan even door zonder mij.

Zie het nu pas.

Ik was even weg vanwege de griep.

Klein kinderen en griep is er gratis bij. :biggrin:

Aart heeft gelijk het is 1G en 100 bel minuten.

Ik zie wel of het toestel het aan kan.

 
Oei, voor 1 euro per maand meer had je dan ook gratis bellen gehad i.p.v. 100 minuten. Maarja, als je 100 minuten toch niet op krijgt maakt 't niet uit.

Beterschap met de griep!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan