Welke Doos ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
W

WebSel

Okok, ik weet het deze vraag klinkt als een FAQ vraag :)

Maar ik heb een beetje de klok horen luiden en niet weten waar de klepel hangt gevoel...

Maar ik zou graag van iemand wat afwegingen willen weten

waarom je een bepaalde sat box zou kopen of juist niet.

(met het oog op een hoog doe-het-zelf tweak gehalte)

Ik ben net ingestapt en hard aan de studie op alle materie.

Om te starten heb ik me de goedkoopste CI box aangeschaft een Target 2000 CI. Er zit hier geen ingebouwde smartcard interface in maar wel kan je er twee CI's in stoppen. En hij ondersteund een Rotor. Leek mij alles bijelkaar een goede keuze opzich.

Nu valt me op dat heel veel mensen hier een Humax 5400 hebben, of andere boxen met ingebouwde smartcard interfaces.

Uit de postings blijkt dat je voor deze ontvangers creatieve patches kan vinden waarmee ze automatisch een blocker worden etc.

Dan heb je ook nog de Nokia;s hiervoor is een geheel opensource achtig nieuwe firmware geschreven waar mee je helemaal te keer kan gaan. (DVB2000)

Alleen zijn de meeste van deze boxen ingebouwd irdeto, en wat ik begreep wordt dit langzaam steeds minder gebruikt. En iets over regelgeving dat dit niet meer ingebouwd mag zijn ??

Stel ik zou voor een nieuwe Box gaan, wat is hier dan de mening voor een goede keuze, waar je dus optimaal zelf kan hobbieen. (want de Target box is dus helemaal niets mee te beginnen behalve dan het standaard SC klussen :)

Alvast dank voor jullie 'thoughts'

WebSel

 
Hi Websel,ik heb een Humax 5400 met ingebouwd irdeto en twee ci slots waarin seca en viaccess.

Hummie is te patchen zodat ook premiere te ontvangen is.Verder is er allerlei firmware in omloop die het leuk maakt om met deze ontvanger te "spelen".

Settingslijsten zijn her en der te downloaden dus zelf zoeken hoeft niet maar is wel geinig om te doen,hobby he.

Maar elke ontvanger heeft zo z'n voor en nadelen,ik ben tevreden met m'n hummie en wat ik er mee kan.

greetings goto.

 
Ik denk dat het ook afhankelijk is van wat jij wilt.

Wil je op den duur een wat grotere schotel en die moet ook nog draaibaar zijn dan zou je een Echostar of een Strong kunnen overwegen, natuurlijk bedoel ik dan niet de secabakken maar de wat uitgebreidere bakken. Sommige hebben viaccess aan boord andere misschien nog weer wat anders.

Aangezien dit een hele persoonlijke keuze is wordt het een kwestie van veel lezen. (internet en de diverse tijdschriften)

suc6 met de keuze.

Zeeman.

 
@ZeeMan

Inmiddels had ik inderdaat al een rotor aan de muur hangen

met een 85cm schotel, maar viel me al op dat dit wel eens te klein kan zijn voor een aantal van die sat's

Ben momenteel ook veel aan het snorren in de linuxtv forum.

daar wordt een geheel geintegreerde videorecorder gemaakt met een DVB sat kaart.

 
@goto

Ok, :)

Leze is wel de way ja :),

Dank voor je uitleg,

WebSel

 
Ik ben nieuw hier,maar ik heb mijn strong 8000 net ingeruild voor een zilver kleurige philips dsx7071 dacht goede deal maar ik hoor nu overal dat ik veel beter een humax 5400 had kunnen kopen was ook maar 2oo gulden duurder geloof ik ,kan iemand mij uitleggen wat het grote verschil is onder al die tuners of systemen ,wat een ingewikkelde wereld .

please please!!

 
@ Hayabusa,je hebt canal+ bakken zoals de strong 8000,nokia 9302 enz,die moeten aan de eisen van canal+ voldoen en er valt niet mee te "spelen"en dan heb je de Hummies,echostar en verschillende nokia's met ci waar je vanalles mee kunt.

Lees de boards dan ontdek je de verschillen vanzelf.

greetings goto.

 
En buiten het gespeel om zijn de niet Secabakken ook nog een stuk vriendelijker in het gebruik. De kanalen neer zetten waar jij dat wilt bijvoorbeeld. Ja ze zijn duurder maar dat weegt niet op tegen de kromme tenen die je krijgt bij een orginele doos.

groeten

Zeeman

 
Dus je kunt meer met een humax en hij is gebruiker vriendelijker ,heb je met een humax dan ook meer zenders?

 
Een Echostar bijvoorbeeld heeft ongeveer 5000 geheugenplaatsen.

Een standaard C+ seca doosje maar 999 waarvan de eerste 500 niet zelf zijn te configureren.(ook daar zijn trouwens wel truukjes voor)

Het komt er in elk geval op neer dat als je echt wilt hobby'en maar beter geen orginele seca doos moet aanschaffen omdat er ,zeker als je een draaibaare schotel hebt, veel meer dan 999 kanalen zijn te bekijken.

Als je een beetje je best doet kom je wel op de 3000.

 
"HAYABUSA"

Hou het nou maar gewoon bij een seca box,(of je moet een schotel fanaat zijn) is hardstikke leuk spul en de mooiste kanalen kun je er op ontvangen.;)

Mijn advies is als je echt met schotels verder wilt gaan is het leuk om een humax of een echostar te hebben, maar dat brengt wel een kostenplaatje met zich mee natuurlijk, en anders zou ik er niet aan beginnen als ik jou was.\

========================================================================================================================

Fly Hy To The Sky........)))))))))))))---------------------

 
Geen taquilla kanalen meer op de orginele seca box!!!

 
@WebSel,

je Target ontvangertje is een prima keuze om mee te beginnen. Vele malen beter dan een standaard seca doos. Wat echter wel vervelend is is dat er geen settingseditor voor beschikbaar is, en waarschijnlijk ook niet komen zal. Dit is jammer.

Wat je zelf al ontdekt hebt is dat je schotel veel belangrijker is, zeker als je een draaibare set hebt. De antenne is in alle gevallen het belangrijkst (in combinatie met een goede lnb).

Nokia MM ontvangers in combinatie met dvb2000 zijn nog steeds de beste hobbyistenontvangers die er zijn. vooral de MM9600 bied erg veel mogelijkheden. deze ontvangers worden echter niet meer door nokia geproduceerd waardoor je op de tweedehandsmarkt aangewezen bent. Ook is de ontwikkeling van dvb2000 stopgezet. Wil je de techniek achter de DVB normen doorgronden, Feeds zoeken, en andere moeilijke hobbydingetjes doen, dan is er echter maar 1 ontvanger, en dat is de nokia MediaMaster 9600 in combinatie met DVB2000.

Voor de gemiddelde kijker is een Humax, Target, of (draaibare) echostar meer dan voldoende.

Dit is in het kort een beetje wat ik er over vertellen kan. Wil je alleen kijken, dan doet het er niet teveel toe wat voor ontvanger, wil je hobbyen, dan is de beste en goedkoopste oplossing een gebruikte MM9200/9500/9600.

Wat ik heb is 2 ontvangers, eentje voor de familie (echo ad3000ip), en eentje voor de hobby (MM9600). Zo is iedereen tevreden. Voordeel is ook nog eens dat de echo draaibaar is ! twee vliegen in .....

Peter.

 
@Petertje,

Dank voor je uitvoerige uitleg.

Wat betreft die kanaal editor, ik heb al gezien dat deze kanalen niet echt moeilijk opgeslagen liggen in de kanalen file. Zodra ik uitgespeeld ben op de Uni ga ik denk ik wel even naar dit formaat kijken en kijken of ik hier zelf wat voor kan fabrieken.

Ik heb een weeje met de Target gespeelt, en deze doet ook draaibaar supporten in de nieuwe firmware, ding is nu defect en terug voor garantie :-(

Je uiteenzetting van de andere ontvangers :) Erg informatief :) Dank hiervoor.

Wat betreft de draaibare schotel, heb ik nu een 85cm schotel op een rotor staan, maar behalve de astra en de HB heb ik nog niet veel anders in de lucht ontvangen. Maar ik denk dat m'n schotel nog wat tweaking nodig heeft.

Is het overgens ergens overzichtelijk te vinden welke sat's er in de lucht staan _met_ welke minimale schotel formaat ?

WebSel

 
Of koop een keer de Hopper Guide.

Verschijnt één keer per twee maanden.

Hier staat zeer veel informatie en frequenties in.

Ook staat duidelijk aangegeven welke satellieten er zijn.

Dirk

 
@WebSel

In je eerdere berichten spreek je steeds over:

"Wat betreft de draaibare schotel, heb ik nu een 85cm schotel op een rotor staan"

Een simpele rotor is niet voldoende om de Clark belt goed te volgen met je schotel.

Een rotor is een simpele links/rechts draaiende toestand, die niets doet met de elevatie van de schotel zelf.

Dus als je meer dan alleen de Astra en Hotbird wilt ontvangen, moet je eens verdiepen in de gemotoriseerde mounts speciaal voor schotels. Indien goed afgesteld, dan volgt de schotel de Clark belt, waar alle satellieten staan.

Denk maar even aan het feit, dat hoe meer je naar links of naar rechts draait t.o.v. het zuiden, de elevatie hoek van de schotel LAGER dient te zijn om op die positie goed uitgericht te zijn voor die satellieten.

Wellicht praat ik voor mijn beurt en weet je dit al lang, maar een "rotor" doet mij toch sterk denken aan een oude antenne links / rechts toestand, die niks doet met de elevatie hoek van de schotel.

Suc6

Sat Robbie

 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan