welke emu

S

simply

hallo allemaal weer effe vraagje van mij wil graag weten welke emulators ik het beste erin kan doen zou makkelijk zijn als iemand me een pm stuurt met de links naar de emu's of als het is toegestaan de links posten in ieder geval bedankt voor het helpen
 
Links heb ik zo even niet voor je. De emu's zijn met de meeste firmware gewoon vanuit de firmware zelf te downloaden als je de Dream op internet aangesloten hebt.

De meestgebruikte emu's zijn Newcamd en Radegast, daarna volgen Ucas, Evocamd, Xcamd (of zoiets) etc.
 
heb deze img erin gedaan rudream 108.1 dat is wel goed toch


heb de dream nog niet op het internet aan gesloten moet dat persee
 
is deze ook goed

emu_beta105_4b.5_030529+Matrix+Gbox+Radegast.img
 
Je vroeg toch om welke emu?? toch niet om welke image?? Ik heb het ide dat je deze twee nu even door elkaar haalt.

De beste image is voor iedereen toch wel verschillend, ik werk nu weer ff met een image van het SF team, verder denk ik dat de meeste toch wel als emu de newcamd gebruiken en de radegast.... verder in mindere mate de scam....

Maar goed, probeer de diverse images maar eens uit alleen kijk uit met de grootte van de image, er zijn nu ook images van meer als 6 mb, (14 mb zelfs) die je NIET in je flash krijgt maar die je op HDD of USB moet zetten....

Mocht je nog meer vragen hebben dan hoor ik het wel en zullen we ze zo goed mogelijk beantwoorden...
 
Originally posted by dreamon
edit: a.u.b. geen hele berichten quoten!!!
zoveel verstand heb ik er ook niet van maar als ik u goed begrijp is emu en img eigenlijks het zelfde ??
 
Nee een image is de basis software waar de box op draaid.

En de emu zorgt voor de decodering, en deze valt onder de noemer addon.( emu is de afkorting van emulator<>cardemulator)

En in sommige image files zit de emu (addon) er al in, een soort service van de image makers, maar niet bij allemaal...

Gr Fred.
 
dank je fred voor je antwoord welke raad je me aan die complete is img+emu om mijn seca2 cartje te gubruiken
 
Ik gebruik zelf een RUDREAM image, met newcamd v5.23.

Maar ik denk dat de meeste image's de seca2NL kaart wel ondersteunen.

GR Fred.
 
@Simply: allereerst, doe a.u.b. geen hele berichten quoten en al helemaal niet bij elk antwoord.
Quoten wordt alleen gedaan om iets echt te verduidelijken en men quote dan ook alleen datgene waar het betrekking op heeft. In dit geval is er dus geen quoting noodzaak.
Maar hele berichten quoten is zowieso not done, daarom heb ik die quotes weggehaald. Dat even ter duidelijkheid, no hard feelings verder.:)

Dan het image wat je vroeg, aan de naam kun je al zien dat daar Gbox en Radegast in zit, dus dat zijn twee emu's.

Als je met een originele kaart wilt kijken dan zul je even de topics moeten lezen of misschien dat iemand je hier daar wel antwoord op kan geven.
Want een originele seca2 kaart werkt wel met de meeste emu's maar het probleem zit hem in het updaten, dat werkt namelijk niet bij de meeste emu's en dat is net wat belangrijk is of het kan zijn dat je een emu iets anders moet instellen dat hij ook de kaart laat updaten.

Zelf heb ik mijn seca2 kaart in de Nokia 9600 zitten, dus misschien dat iemand met wat meer verstand van Seca2 en Dream hier meer informatie over kan geven aan je.
 
Updaten werkt wel in Newcamd, maar dan moet je bij de poort en bij G S U alle vinkjes aanzetten...

GR Fred.
 
sorry BT maar wordt knetter gek van dat ding op dit moment het enigste wat ik erin kan krijgen is die img file de rest lukt me niet ga ik zoeken met google naar newcamd v5.23 moet ik eerst overal lid worden en uit eindelijk hebben ze de file niet wordt een beedtje gek


G S U wat is dat ja sorry fred ben een leek mat dat ding
 
Originally posted by simply
G S U wat is dat ja sorry fred ben een leek mat dat ding

Als je op B.v Radegast drukt in het emu menu,
krijg een configuratie menu
daar staan desbetrefende letters wat je kunt aanvinken
zie uitleg twilight

p.s ik heb je ook een e-mail gestuurd met links
 
Je moet waneer je beeld hebt, op de blauwe knop drukken en daarna oke in drukken, in dit veld bovenaan zet dus je alle vinkjes aan..

GR Fred.
 
@simply

Emu's kun je her en der op het internetdownloaden.
De emu's die je download bevatten geen keys dus een enkel linkje om je op weg te helpen, is toegestaan

Kijk eens hier. Daar kun je verschillende emu's downloaden zowel als zip (op 1e vinkje klikken) als .tar.gz (op 2e vinkje klikken)

Suk6
 
sorry mischien kan een mod de vorige 2 posts wel effe voor mij verwijderen

mischien is wat extra info wel makelijk ik heb en speed touch 510 router daar aan een sitecom router met medere ingangen daar heb ik de netwerk cabel in gedaan die naar mijn dream box gaan
 
Posts verwijdert met excuus voor het per ongeluk weghalen van het bedankje voor de link.
Bij deze wil ik dus nog even vermelden dat je eendenteam bedankt had voor de link.

Normaal verwijderen we geen posts, maar het waren maar 1 regel posts zonder info dus bij deze een uitzondering.
Wel volgende keer een beetje minder snel op reply drukken en eerst effe denken als je iets wilt schrijven, dan hoef je er ook geen 3 achter elkaar te doen en hoeven wij ze niet weg te halen. :)
Veel plezier!
 
ben weer wat verder (had het verkeerde ip) maar heb nu een ander probleem ik wil die newcamd emu installeren maar krijg echter deze melding

install size is to big! can't install!
 
moet ik de emu in deze dir zetten

\dreambox\var\tmp\install

en via welk menu istalleer ik um

p.s



als ik die newcam in de dir heb gedaan in um wil installeren staat er newcam v1.21 inplaats van v1.23
 
Newcamd kun je het beste via het menu van de dream installeren, via internet dus. Vereiste is wel dat je met de dreambox het internet op kan, dus je communicatie-instellingen moeten goed staan

Afhankelijk van de image die je gebruikt moet je zoeken naar Manager Addon, Manual install en dan de emu newcamd downloaden. De laatste versie is 5.23

Wil je het handmatig doen, dat kan ook maar dan moet je weten welke files je waar neer moet zetten en moet je even in de file /var/tuxbox/config/emulist.xml kijken. In het newcamdpakket zit nl de binaire file newcamd.ppc. Een image zoals ruDream gebruikt echter hetzelfde bestand zonder extensie. Welk bestand jouw image gebruikt kun je dus in die file emulist.xml zien.

Het binaire bestand newcamd of newcamd.ppc moet staan in: /var/bin en moet het attribuut 755 hebben (chmod 755).

Daarnaast heb je in de map /var/tuxbox/config wat files staan, zoals b.v. het configuratiebestand (newcamd.conf). Heb je zelf een kaart en stop je die in de dreambox dan heb je ook nog in diezelfde dir het bestand cardserv.cfg nodig

Het spreekt voor zich dat de configuratie bestanden goed zijn geconfigureerd

Daarna kun je via het internet de juiste keys downloaden. Ga naar het emu menu middels de blauwe knop en eenmaal in het emu menu druk je weer op de blauwe knop dan kom je in het Key-menu. Klik daar op Update en download de keys via internet.

Suk6 verder
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan